Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Beste sted for lydbøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-22, 14:59   #1
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Beste sted for lydbøker?

Ja, overskriften sier jo det meste, egentlig. Hvor er det best utvalg og hvor er det mest brukervennlig. Hørt om Storytel og Fabel, men er det andre steder å anbefale og hvilken skal jeg velge og hvorfor?

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.

Sist redigert av scilla : 31-10-22 kl 20:22.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 00:48   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Jeg testet nettopp ut Bookbit (?). Der var det tydeligvis begrensning på hvor mye jeg kunne høre i prøveperioden, så de kuttet meg midt i en bok. Da ble jeg sur, og siden jeg fant boka i Storytel som jeg uansett har, så kansellerte jeg det medlemskapet. Har også testet Nextstory, men heller ikke der fant jeg en drøss bøker jeg ville høre.

Skal sies at jeg sliter litt med å finne roen til noe som helst som krever noe av meg akkurat nå, så det kan godt bære at de appene funker bedre på et senere tidspunkt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 00:58   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Jeg foretrekker Fabel.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 06:16   #4
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Jeg har brukt Storytel i mange år, og testet ut Fabel pluss en annen jeg ikke husker navnet på i en gratis prøveperiode. Foretrekker absolutt Storytel, ikke minst fordi jeg liker å lytte til svensk krim på svensk. Og der har Storytel det beste utvalget.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 07:39   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Både fabel og Storytel er gode. Appene er lette å bruke og har få bugs. Begge har godt utvalg. Storytel har vel noe mer mens fabel har flere norske forfattere.
Jeg har hatt fabel og har 10.000 timer ( ) i Storytel.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 08:12   #6
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Bibliotekene - digitalt lån, helt gratis. Nå hører jeg veldig lite på lydbøker, men jeg låner ebøker, og da ser jeg at det er mange lydbøker også i bibliotekappen. Bookbites.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 08:19   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Jeg bruker BookBites mye (gratis), men de er ikke så veldig gode på lydbøker. Jeg bruker mest e-bøker der.

Familien har Netxtory-abonnement, der finner alle noe de liker. Tidligere likte jeg Fabel bedre enn Storytel, men det er fordi jeg leser mest norsk litteratur. Det kommer jo litt an på hva du er ute etter. Jeg synes Nextory er ganske flinke på bredde og det er mye god sakprosa der.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-22, 10:27   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste sted for lydbøker?

Fra biblioteket bruker jeg Libby (engelske bøker), men av abonement-appene har jeg likt best Fabel og Storytel pga utvalget. Uansett irriterende at hvert forlag/selskap har hver sin app, så må en bytte imellom for å få hørt de man ønsker.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no