Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-22, 19:12   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Etter siste IOS oppdatering har det skjedd 2-4 fange at Siri plutselig bryter inn i samtaler jeg har med andre og sier 2-3 setninger som er helt på siden av tema. Morsomt til nå, men kan jo ikke ha det slik når jeg er i jobbmøter etc.

En bestemt innstilling jeg bør slå av?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-22, 19:17   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.510
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen.

Tipper du må skru av stemmeaktivering av Siri. Også kjent som Hey Siri.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 10:20   #3
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Morsomt når du sitter i legevisitt... Du må skru henne av.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 14:51   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Jeg høyner med at hun ikke snakker høyt, men rett inn i skallen din. (I høreapparatene). Folk syns det er rart med andre folk som har stemmer i hodet sitt, viser det seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 16:15   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Jeg har undret meg over det samme. Her om dagen fikk jeg listet opp numre til krisesenter etc, og hvem jeg kan snakke med om jeg var redd. Tror den nye oppdateringen bidrar til at hun slår inn på enkelte ord som kan tyde på at du er utsatt for vold.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 16:17   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Google nest'en min kan finne på å begynne å snakke selv når det er helt stille.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 16:18   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.873
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Google nest'en min kan finne på å begynne å snakke selv når det er helt stille.

Haha, det gjør Sonosen vår også. Av og til midt på natta…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 18:45   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.458
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Mannen snakket nettopp om dette, han har akkurat fått seg ny iphone. En tilsynelatende bekymret Siri hadde brutt inn i Teams-møtet hans i dag, og sagt at det kunne være lurt å ringe og snakke med noen hvis han hadde det tungt, og enda etter en stund, spurt om hun skulle ringe nødsentralen.


Vi hadde også en slik google home mini ei stund, den skremte vannet av eldstejenta en gang hun var alene hjemme, og den ut av det blå åpplyste med HØY stemme, hvor mange meter Tyholttårnet er.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 20:26   #9
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.369
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Det var godt å høre at det ikke bare er hos meg! Er det lov å håpe at det fikses i neste oppdatering?

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 20:39   #10
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Jeg har ogaå fått en bekymret Siri..

Men med grunn da, men hun skal likevel ikke blande seg inn med mindre Siri er aktivert. Siri er aktivert hos meg men jeg bruker ikke «hei Siri» men jeg kan holde inne knappen og snakke til henne.
Siri er mye i bruk her

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-22, 21:33   #11
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Mannen snakket nettopp om dette, han har akkurat fått seg ny iphone. En tilsynelatende bekymret Siri hadde brutt inn i Teams-møtet hans i dag, og sagt at det kunne være lurt å ringe og snakke med noen hvis han hadde det tungt, og enda etter en stund, spurt om hun skulle ringe nødsentralen.


Vi hadde også en slik google home mini ei stund, den skremte vannet av eldstejenta en gang hun var alene hjemme, og den ut av det blå åpplyste med HØY stemme, hvor mange meter Tyholttårnet er.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 00:47   #12
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Jeg har måttet skru av Siri, etter at hun begynte å blande seg inn i undervisninga mi.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 15:46   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Opplevde det i et møte om tekniske spesifikasjoner, hvor hun sa ganske høyt: "I do not understand, can you say that again".

Bortsett fra det er det en plage, og man kan Tenke Sitt om personvern.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-22, 16:24   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når Siri plutselig og ubedt blander seg i samtalen

Ha ha, da er der tydeligvis ikke bare hos meg dette skjer. En av meldingene jeg fikk lest opp var den samme som referertover her om hvem jeg kan ringe til hvis jeg har problemer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no