Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-22, 18:25   #21
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Du kan gjerne teste i min Leaf hvis du skulle være i nærheten. Bor i Ski.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 18:28   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Lavender, kunne vi kommet og prøvesittet bilen din, altså?

Sender PM.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-22, 23:16   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Jeg bruker sele til bilbelter på mine hunder i bil. De fås også i store størrelser til store hunder og gjør at hunder kan kjøre bil forsvarlig fastspent uten bur. Hundebutikken nede hos meg har slike seler til bil.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 13:12   #24
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Bil kan jeg null om, men liten garasje!? Betyr det hva jeg tror? Og - jeg kjører i hovedsak med hunden i bagasjerommet på min lille bil. Vi får inn buret, men mister to passasjerplasser, så da blir det sånn i hverdagen. Hun ligger så dypt at hun er forsvarlig sikret, slik det er på jeg, men HUN er jo ikke like sikker som hun er i et skikkelig bur. Krapylet mitt er nok omtrent like høy som frøkna di, men adskillig smalere og lettere.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-22, 14:24   #25
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Bil kan jeg null om, men liten garasje!? Betyr det hva jeg tror? Og - jeg kjører i hovedsak med hunden i bagasjerommet på min lille bil. Vi får inn buret, men mister to passasjerplasser, så da blir det sånn i hverdagen. Hun ligger så dypt at hun er forsvarlig sikret, slik det er på jeg, men HUN er jo ikke like sikker som hun er i et skikkelig bur. Krapylet mitt er nok omtrent like høy som frøkna di, men adskillig smalere og lettere.

Det gjør nok det, se blogg!

Hva slags bil har du? Vil tro frøkna di har omtrent samme skulderhøyde som beistet mitt, selv om hun ellers er mer lettvekter?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-22, 01:15   #26
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg bruker sele til bilbelter på mine hunder i bil. De fås også i store størrelser til store hunder og gjør at hunder kan kjøre bil forsvarlig fastspent uten bur. Hundebutikken nede hos meg har slike seler til bil.

Brukte også det til stor hund.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-22, 01:46   #27
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Brukte også det til stor hund.

Var hunden i baksetet eller i bagasjerommet? Jeg orker ikke å dra bikkja inn i bilen, så må finne en løsning der hun kan være i bagasjerommet, så trygg som mulig.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-22, 00:27   #28
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det gjør nok det, se blogg!

Hva slags bil har du? Vil tro frøkna di har omtrent samme skulderhøyde som beistet mitt, selv om hun ellers er mer lettvekter?

Toyota Auris. Den lille typen (finns en lang versjon). Hun trenger egentlig ikke hele bagasjerommet, men har det, enn så lenge. Buret ble stående kun i den andre bilen som en test, og det funker så godt at jeg tror det blir sånn. Bilen brukes mye av jentene mine i hverdagen, og da er det veldig upraktisk med bare tre plasser.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)

Sist redigert av Sol : 29-06-22 kl 19:01. Årsak: Feil bilnavn
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 02:54   #29
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Vi har E-golf og middels tollerhanne i bur . Vi har ett Variocage compact xl og han har god plass .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 08:43   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Ciela, her.

Vi har E-golf og middels tollerhanne i bur . Vi har ett Variocage compact xl og han har god plass .

Oi, interessant! Har dere buret på tvers baki, eller går det med kjøreretningen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 10:30   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Altså; du er selvsagt hjertelig velkommen til å prøvekjøre vår leaf. Du kjenner jo både meg og mannen, og vi bor bare en (lang) t-banetur unna.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 14:31   #32
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Biltema har både setebelte til hund og setetrekk som beskytter mot hår og skitt. Ikke sexy, men funker helt flott. Og mye rimeligere enn i dyrebutikk og bilforhandler.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 16:50   #33
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Altså; du er selvsagt hjertelig velkommen til å prøvekjøre vår leaf. Du kjenner jo både meg og mannen, og vi bor bare en (lang) t-banetur unna.

Takk, jeg har prøvekjørt Leaf, og tror jeg ender på det. Stort bagasjerom og bra rekkevidde. Hvilken årgang og utgave har dere?

Jeg fant ut at ene Leaf-versjonen har Bose-anlegg med sub'en plassert akkurat der jeg må plassere hunden. Det skal jammen ikke være lett å finne bil!


Sist redigert av Timar : 27-06-22 kl 17:33.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-22, 17:00   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Vi har den versjonen med Bose-anlegget.

Vår bil er litt over 3 år nå, og den har bare 250 km rekkevidde. Det er litt for kort, synes vi. Hytta vår er en halvtime for langt unna. Men vi er strålende fornøyd med bilen sånn ellers. (Selv om svingradiusen ikke er imponerende.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 21:03   #35
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Er det ikke noe med Leaf at ladekontaktene de brukervilkår blir videreført eller noe sånt. Mulig jeg er helt ute på jordet her nå altså.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-22, 22:53   #36
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.408
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Er det ikke noe med Leaf at ladekontaktene de brukervilkår blir videreført eller noe sånt. Mulig jeg er helt ute på jordet her nå altså.

Jo, de er visst på gammel standard. Men så mange Leaf'er som triller rundt i landet så må jo ladere av den gamle typen eksistere i lang tid framover.

Og så aner jeg ikke hva det egentlig innebærer i praksis.... Er det to forskjellige "pumper" med ulik kontakt? Eller er det en "pumpe" med to forskjellige kontakter på?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 16:27   #37
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Hurtigladeren til Leaf er Chademo og nå går det vel mot at CCS blir standard? Jeg tar den sorgen når den kommer. Enn så lenge er det i alle fall ikke noe særlig problem å finne hurtiglader. Har hatt min Leaf i snart 5 år og selvom jeg har et lite batteri så er den perfekt til 98% av det jeg trenger den til. Den har ikke gitt meg noen overraskelser ennå. Krysser fingrene for at jeg fortsetter å være like fornøyd.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-22, 21:16   #38
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Selve hunden er det sikkert plass til, men jeg trodde at det var påbudt med bur.

De skal være sikret, men må ikke i bur.
Vi hadde ikke plass til bur i BMVi3 en og heller ikke i den nye elektriske Minien min, men han sitter i bilsele beregnet på hund i han sin str og vekt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 00:41   #39
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jo, de er visst på gammel standard. Men så mange Leaf'er som triller rundt i landet så må jo ladere av den gamle typen eksistere i lang tid framover.

Og så aner jeg ikke hva det egentlig innebærer i praksis.... Er det to forskjellige "pumper" med ulik kontakt? Eller er det en "pumpe" med to forskjellige kontakter på?

De fleste ladestasjoner har pr i dag både CCS og CHAdeMO. Tesla sine ladere har vel kun CCS, tror jeg. Noen av disse er jo også åpen for andre enn Tesla nå, men dette kan jeg lite om.

Jeg har CCS på min elbil og tenker aldri over hva som finnes av andre typer når jeg en sjelden gang lader andre steder enn hjemme, men en kompis av meg sa at den nyeste ladestasjonen i vårt område ikke hadde CHAdeMO lader og han mente at få av de helt nye stasjonene kom til å ha de gamle ladekontaktene pga ladehastighet. Jeg vet ikke om det stemmer, det er vel fortsatt såpass mange biler med det gamle CHAdeMO systemet at det er rart om det blir borte.

CCS støtter langt raskere lading på biler som er laget for det. Med CHAdeMO kan du så vidt meg bekjent kun lade 50kwh. Med CCS kan du lade inntil 300 kWh, avhengig av hva bilen din kan ta i mot og hva stasjonen kan yte. Min bil lader 150 kWh og jeg synes det tar evigheter de gangene jeg må lade på en 50 kWh lader. For meg hadde dette vært grunn nok til å velge en annen bil, men det handler om kjøremønster. De gangene jeg lader offentlig, er jeg på langtur der jeg ønsker å bruke minst mulig tid på stopp og da er det stor forskjell på ladehastighet som er tre ganger så rask. Det dreier seg fort om mer enn en time i forskjell. Hvis man nesten utelukkende lader hjemme eller på turer der man har god tid, spiller det jo liten rolle.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-22, 10:31   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor kan jeg prøvekjøre brukt elbil i Oslo-området?

Vi har leaf som trenger chademo-lader. Jeg har aldri opplevd at det ikke er tilgjengelig. (Altså; noen ganger må man stå i kø, men når man kommer frem så har den riktig ledning.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no