Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-22, 18:19   #61
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Vi er mange med Peugot i vår familie. Har god erfaring med både 407 og 308, stasjonsvogner med grei plass til hundebur .

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 18:25   #62
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg har heller ikke så god erfaring med min Toyota eller verkstedet. Vi fikk flere regninger vi ikke forventet på relativt ny bil, spesielt bremsene var problematisk fra bilen var ny. Først når garantien var ute kom verkstedet med en løsning på min regning. Og i tillegg så løsnet plater under bilen når den bare var ca 2 år gammel.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-22, 20:03   #63
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Nå husker jeg hvorfor vi ikke kjøper bil uten garanti lengre. I november og desember 2010 brukte vi 50 000,- på startproblemer på bil med godt rykte og km stand under 80 000. Det startet med en del til 17 000,- alene. Og trussel med bedriftens advokat da mannen spurte på loggen, og 10 tusen i avslag. Siden har vi hatt leasing, vært ett år uten bil, fått en 17 år gammel Fiat som vi brukte opp, og nå nyere EL.

Ang levetid på elbil batteri så er erfaring og statistisk grunnlag lite pr modell. Men for e-golf så virker det som om de holder seg godt. Jeg er medlem på Face, en post i går med «hvor langt har din bil gått», utrolig nok har flere rundet 200 000 km og eier er fortsatt godt fornøyd. Batterikapasitet på 87%, forhandler sa også noe sånt, men som sagt lite datagrunnlag.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 14:15   #64
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Å kjøpe uten garanti fordrer jo ganske høyt innskudd, så det er ikke nødvendigvis tilgjengelig for alle. Jeg ser litt på Kia nettopp på grunn av garanti, men er usikker på driftsikkerheten likevel.

Dette kommer sikkert til å ta to år å bestemme seg for, så mye kan jo forandre seg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 14:17   #65
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Da får du jo to år nyere bil for pengene, for å se det positive i saken.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 14:22   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Å eie ny bil koster rouhgly 50 000 i året, så da har du vips, spart hundretusen kroner.

Vi er også der nå at vi venter og ser litt. Jeg syns behovet endrer seg mye nå, og er vanskelig å se for seg. Eldstemann ute av huset, mellomjenta får snart lappen, hvor ofte vil vi behøve å stappe hele gjengen og bikkje og kajakk og kjæreste i bilen for å dra på ferie, liksom?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-22, 16:00   #67
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driftsikker og grei bil, hvor mye må det koste?

Jeg har jo alltids lyst på nyere bil, men trenger det absolutt ikke. En fordel er at jeg har eid den i så mange år at jeg vet sånn omtrent når jeg kan forvente å måtte kjøpe nye dekk, skifte bremser og andre deler som slites og må skiftes etter noen år.
Nå får jeg ikke særlig for den ved salg, så det mest økonomiske er å beholde den i noen år til. Men kommer sikkert til å kikke på Finn av og til likevel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no