Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Flere som har kjøkkenhage?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-07, 21:07   #21
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har lyst på frukttrær, men ser mine begrensninger

Det fine med verandahage er at man slipper snegler. Lusene finner veien opp - larvene også. Men å slippe snegler er da noe.

Har hatt gresskar på verandaen jeg. Året før ztjerna kom. Da var det relativt grønt og frodig der ute.

Endel jobb med store frukttær, bruker MYE tid på beskjæring om våren, men det er trivelig arbeid. Fire store epletrær et gammelt og alt for stort morelltre (ca 60 år gammelt) et alt for stort plommetre med gule eggeplomme og min favoritt : et kirsebærtre som bærer utrolig mye- ble 18 liter saft i høst

Sneglene kommer seg opp på verandaen min de, men ikke så mange. Har tomatene på verandaen.

Gresskar pleier jeg ha på komposten bak garasjen, sammen med rabarberaen. Alltid stas til haloween selv om de ikke blir så innmari svære.

Du kan fint ha squash i en stor tømme eller ligndene forresten

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 23:35   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

Jeg har mer en nok hage, men lite frukt og grønt som vokser i den.
Hadde kjøkkenhage p ungdomsskolen, kan trygt si at jeg vant ikke noe kirsebærtre. FIkk vel ikke en eneste grønnsak heller...............
Jeg har ikke grøne fingre, og å vanne ting er noe jeg tydligvsi tror er oppskrytt.
Men har hatt tomatplater da, i fjro fikk jeg faktisk masse tomater også.
Det er første gangen, elelrs har de tørket inn eller druknet.

Sukkererter har jeg veldig lyst på, har frø t.o.m, men de har ligget i skuffen i noen år nå, sammen med gulrotfrø, salatfrø og redikkfrø................

Har hatt 3 solbærbusker og 1 ripsbusk, men de ble borte når vi fylte på masse bak huset.
Vurdere å kjøpe noen frukttrær da, har mest lyst på pæretre.

Når det gjelder appelsin så har jeg jobbet sammen med ei som har appelsintre. Om våren sitter hun med pensel og leker bie/veps og befrukter treet, så hun får appelsiner også.
Men hun husker å ta det inn før frosten kommer da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:37   #23
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flere som har kjøkkenhage?

i hagen vår er det stikkelsbær, bringebær, rabarbra og kirsebær.

Skal prøve å tenke ut noe nytt som skal plantes i år, men bare om energien er tilstede....

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no