Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri bunn på ostekake?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 10:42   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Glutenfri bunn på ostekake?

Vi har skal arrangere bursdag på lørdag, og da kommer det to som må spise glutenfritt. Jeg har tenkt å lage ostekake, både fordi det er greit for dem, og fordi man kan lage det dagen før. Men finnes det en måte å lage glutenfri bunn på? Vanligvis pleier søsteren min (som er den ene av de to) å bare la bunnen ligge igjen, men jeg vil gjerne lage den sånn at hun kan spise den også.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:49   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Du kan jo bruke glutenfri kjeks, de har mange gode typer på helsekosten og i velassorterte matbutikker. Feks. Semper havrekjeks eller Digestivekjeks. De smaker kjempegodt og kan spises av alle.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:49   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Finn søte, glutenfrie kjeks og smuldre opp. Bland i smeltet smør og klem ned i formen.

Det er i alle fall slik jeg lager vanlig bunn til ostekake.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 10:58   #4
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

glutenfrie cornflakes kan også brukes.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:15   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Eller du kan bruke nøtter i istedet for kjeks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:15   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du kan jo bruke glutenfri kjeks, de har mange gode typer på helsekosten og i velassorterte matbutikker. Feks. Semper havrekjeks eller Digestivekjeks. De smaker kjempegodt og kan spises av alle.

Finnes det glutenfrie Digestivekjeks altså? Så bra! Jeg skal ta en titt på Meny i løpet av uka. Søstera mi bor i Sverige, og skryter av at det er mye større utvalg og bedre priser på glutenfritt der enn her.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:17   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Ja de har det på Ultra og Meny tror jeg, og i helsekosten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:18   #8
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Jeg pleier å sende venner og bekjente på handletur etter glutenfritt når de er i Sverige. Alle som kjører over med bil må ta minst en kasse glutenfritt mel med tilbake til meg.

Om de ikke har det største utvalget på Meny så pleier de å ha en del på helsekosten.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 11:25   #9
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Det beste er nok å bruke glutenfrie kjeks, f.eks. glutenfrie digestives. De har det på ultra og større matbutikker, i alle fall, og kanskje på noen helsekostbutikker.

Et alternativ som fordrer mindre styr med innkjøp, er å bake brownies (ekte, med kokesjokolade), bare bytte ut melet med glutenfritt mel. F.eks. Toro lys glutenfri melblanding, eller Toro glutenfri kakemiks. Smaker best dagen derpå, og blir like gode som gluten-brownies, og oppskriften blir heller ikke påvirket av mengden mel og bakeegenskaper, siden melet spiller en mindre rolle i den slags kake. (Søk på Nigella og brownies på forumet, så finner du god oppskrift, bare bruk hva som helst av rosiner nøtter eller sjokoladebiter som "fyll", og bland lys og mørk kokesjokolade ettersom hva du foretrekker). Toro melblandingene har de i de fleste dagligvarebutikker, så da slipper du å lete så fælt (noen butikker har også Semper, velg heller Toro siden den er uten bakepulver).

Så snill du er som baker kake til dem!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:29   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Så snill du er som baker kake til dem!

Det skulle da bare mangle når jeg inviterer til bursdag. Jeg har kransekake og frukt også, så de får litt de kan velge i. Ostekake hadde jeg uansett tenkt å ha, men greit å lage den helt glutenfri. Og så skal jeg lage grove vafler til faren min som har diabetes.

Det ble visst en del utfordringer i år, for på barnehagebursdagen skal det både være halal (det blir bare pølsene da) og melkefritt. Men det går det også!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 12:41   #11
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

De blir nok veldig fornøyd!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 14:27   #12
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

Jeg bruker glutenfrie digestivekjeks som jeg fresher opp med litt rørsukker, vaniljestang og kanel.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 14:32   #13
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri bunn på ostekake?

En tynn mandel- eller nøttebunn er da like godt som kjeksbunn synes jeg. Jeg hadde gått for det.

Synes ofte det er bedre å velge noe helt annet i stedet for glutenfrie ting. som her nøttebunn, eller ris i stedet for pasta, fløtesaus i stedet for saus med meljevning osv osv.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no