Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-19, 11:41   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Hvordan vet man om konsertbillettene er ekte om man kjøper privat?
Har lest innimellom om folk som står utenfor konsertlokalet og selger sine billetter og så viser det seg at de ikke er gyldige når man skal inn.
Det er sikkert ikke noe problem men er det noen måte å sjekke dette på før man kjøper?

Ser at det selges billetter på Michael Bublèkonserten 24/10. Jeg skulle så gjerne vært der men turte ikke å kjøpe billetter når de ble lagt ut for jeg har bursdag den helgen og skulle egentlig ha stort selskap men så viser det seg at det kun kommer 8p så da kan jeg få til å dra allikevel.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 12:42   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Man vet ikke det. Billettene kan selges mange ganger. Mulig det funker hvis man har papirbilletter?

Jeg har solgt billetter flere ganger og har ikke noe mer garanti å gi til kjøper enn navnet mitt. Det har likevel ikke vært noe problem å få solgt dem.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 12:50   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Åja, du mener at man kan sende billettene på fil. Huff, ja. Skjønner jo at man kan selge de flere ganger, om man er ute etter å lure folk, og da er det vel den første som står i køen som kommer inn. Bra du skrev.

Jeg tenkte egentlig på å kjøpe billetter fysisk altså. Hvor stor sjanse er det da at det er noe lureri?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 13:30   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Man har ingen garanti så lenge man kjøper privat og ikke av det offisielle billettselskapet. Og finnes det fysiske billetter lengre? Altså slike som ikke er printet ut? Jeg aner ikke, siden jeg kun kjøper tilsendt på mail. Forslag til å være bittelitt sikrere er å sjekke at profilene ikke er nyopprettet, at de ikke har lagt inn en haug med annonser eller svar på billetter til salg, at de har solgt før og fått positiv respons på det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-19, 14:09   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Uff, nei. Tenkte litt mer på det. Selv om jeg kjøper fysiske billetter så kan jo vedkommende ha solgt de via fil til andre.. Usj. Tror jeg pingler ut, ja. Fillern og.
Takk for innspill.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 01:01   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Ingen garantier annet enn tillit.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-19, 01:46   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Sjansespill det der, men vi tar sjansen, og har ennå ikke opplevd å blitt svindlet.

Men det er en risk...Digitale biletter kan selges mange ganger, og kun den første som "sjekker inn" får komme inn. Resten vil bli avvist, fordi biletten allerede er registrert inn.

Og helt umulig å forhåndsjekke om det er et ærlig salg eller ei...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-19, 08:51   #8
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøpe konsertbilletter av privatpersoner

Kjøp av noen du kjenner. Dvs spør etter billetter på Facebook. Se an personen du kjøper av. Gjør en bakgrunnsjekk. Ikkekjøp av folk som ikke deler noe info som kan etterprøves. Ikke kjøp av han mannen som ringer med en gang du legger ut "ønskes kjøpt" på finn, han er notorisk (dårlig) svindler. Og kjøp helst papir ja.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no