Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-19, 22:19   #1
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Ja, overskriften sier i grunn alt.
Du er invitert til fest til ei venninne du har hatt hele livet. Hvor mye gir du i 40-års gave?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-19, 22:25   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Jeg min venninne dro på tur til Amsterdam sammen når vi ble 40 år, og planlegger tur igjen når vi blir 50. Hadde jeg gitt henne en gave så hadde det blitt et sted mellom 500-1000 kr.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-09-19, 22:31   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Jeg har gitt opplevelsesbaserte gaver i slike sammenhenger. Nå sist ga jeg billetter til konsert utenbys, med et band vi digget i ungdommen. Kom på ca 1500 kr. (Men summen er ikke det viktigste, tenker jeg. Kunne gitt betydelig mindre også).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-19, 22:35   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Sist spanderte jeg teaterbillett og middag. Kom på 1000-1200.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-19, 22:54   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Sist spanderte jeg teaterbillett og middag. Kom på 1000-1200.

Jeg hadde nok gitt min venninne noe av det samme.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 00:05   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ja, overskriften sier i grunn alt.
Du er invitert til fest til ei venninne du har hatt hele livet. Hvor mye gir du i 40-års gave?

Har ikke lest svarene.

I min vennekrets har det vært vanlig å gi en gave til ca 500 kr, evt å gå flere sammen og spleise på noe. Men vi har vært enige om at ca 500 er en fin sum, og det er jeg enig i. Det kan gjerne være en opplevelsesgave, og da blir det gjerne litt mer totalt, siden vi også betaler for oss selv.

Jeg har mange veldig nære venninner, men jeg synes ikke man trenger å gi veldig dyre gaver av den grunn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 00:16   #7
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Min bestisen er 40 i år Her blir det vel mellom 800-1200,- vært «sammen» siden 6 klasse. Og hun betyr utrolig mye for meg

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 00:28   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Sånn ellers til en vanlig bursdag så kjøper vi ikke noe til hverandre, ikke til jul heller. Vi bestemmer oss heller for å se et teaterstykke sammen, eller en ekstra opera, dra på Afternoon Tea eller noe sånt. Vi vil gjøre ting sammen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:39   #9
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Til runde dager (som i min vennegjeng er 50 års dager for tiden) har vi ligget på mellom 500 og 1000 hvis det er spleisegave, litt avhengig av hvem som har bursdag eller hvem som tar initiativ til å samle inn. Det har også vært åpent noen ganger, altså man kan gi det man vil.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:44   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Jeg gir bare gave til den aller beste venninnen min.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:45   #11
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg gir bare gave til den aller beste venninnen min.

Jeg gir gave når jeg blir invitert i selskap. Jeg gir også noen ganger gave uten at det er selskap involvert, men det er når og hvis jeg har lyst, og ikke til alle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:54   #12
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

500,- er rikelig nok. Jeg hadde syntes det var ubehagelig om en venninne brukte firesifret beløp på gave til meg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:55   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg gir gave når jeg blir invitert i selskap. Jeg gir også noen ganger gave uten at det er selskap involvert, men det er når og hvis jeg har lyst, og ikke til alle.

Ja det gjør jeg og. Men i min vennekrets feirer vi visst ikke runde tall på den måten.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 18:58   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Ja det gjør jeg og. Men i min vennekrets feirer vi visst ikke runde tall på den måten.

Her er det veldig forskjellig. Jeg har ikke feiret, av ulike grunner, og mine venninner har gjort litt sånn 50/50.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 19:05   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Mellom 500 og 1000.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 19:51   #16
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

500-1000 her også.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-19, 20:46   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Jeg husker ikke helt hva jeg har gitt til alle, har drevet med førtiårsdager i ett kjør noen år nå. 500ish tror jeg er ganske standard for de jeg regner som nære.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 14:24   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Her kommer det også litt an på om vi er invitert som par eller ikke. Typisk 6-700 som par, 4-500 som singel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 15:03   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Da "40-årsrushet" gikk rundt meg var jeg uføretrygdet alenemor med dårlig råd, så da gikk det mye i selvlagde gaver. Strikkesjal, sokker ol som jeg la sjela i (garn kan være dyrt det og, altså, men). Skulle jeg kjøpt noe da ville det blitt rundt 200,-

Nå har jeg bedre råd, så 350-500,-. Mer for bestevenninna mi, men der er det ikke pengesummen som teller men den felles opplevelsen. Typisk i min vennegjeng er at vi går ut og spiser sammen for å feire bursdager - da blir det litt mer lavterskel gaver. Det er ikke alle som har like god råd og det er for dumt om det skal bli en grunn til at noen ikke blir med.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-19, 15:50   #20
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye gir dere en god venninne i 40-års gave?

Takk for alle input! Det ble 800kr denne gangen.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no