Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Minkpels - yay or nay?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-19, 09:52   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo både fordi ingen kan se at det er en gjenbrukspels, og det symboliserer og promoterer verdier de færreste har i dag.

Det er nettopp det. Å sy om til puter eller pledd på hytta var en veldig god idé. Det skal jeg jammen vurdere.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 09:56   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Det er nettopp det. Å sy om til puter eller pledd på hytta var en veldig god idé. Det skal jeg jammen vurdere.

Ja, må innrømme at jeg bonker meg selv i hodet for å ikke ha kommet på en så god ide selv. For pels er virkelig unikt mtp varme, komfort og isolasjon.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 10:38   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns det er noe veldig pussig og lite bærekraftorientert i det å uglese noen som bruker en gammel pels.

Poenget er jo at man ikke kan se at de er gamle, og at pelsbruk sier noe om verdisyn, man sender ut et signal. Man kan jo si det samme om f.eks. dunjakker fra uetisk produksjon, om man kjøper brukt og den bare er et halvt år gammel, er det da greit? Hvis ja, hvorfor er det ikke greit når den er helt ny? Den er jo uansett produsert. For de dyrene som lider er det jo faktisk helt irrelevant om de er avlivet for 1 eller 30 år siden. Ved å bruke pels er man med på å skape aksept i samfunnet og dermed også med på å bidra til at dyr lider i dag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 10:41   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Det blir et nei fra meg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 10:50   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg må innrømme at jeg skuler på folk som bruker pels og "tenker mitt", men jeg vil jo ikke det skal kastes heller, det er i hvert fall sløsing med ressurser. De få pelsene jeg har prøvd på har fått meg til å konkludere med at det definitivt ikke er noe for meg.

Det er mulig at Mutter'n fortsatt har de to pelsene sine, en gang blir det puter eller pledd av dem, takk for tips.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 10:56   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Følger med her. Har også arva ein pels, men er jammen usikker på om den er ekte eller ei. Eg har uansett ikkje fått meg til å bruke den, så den blir hengande. Å sy den om til putetrekk eller teppe er ein god idé, men kven tar sånne oppdrag?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:03   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg hadde ikke gått med minkpels. Har også takket nei til å arve foreløpig. Men jeg er enig i at det er fantastiske plagg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:06   #28
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Å sy den om til putetrekk eller teppe er ein god idé, men kven tar sånne oppdrag?

Her i byen er det i hvert fall en buntmaker (fantastisk tittel ) som tar slike oppdrag.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:08   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville sydd den om til teppe. Jeg syns i prinsippet at det er helt ok å bruke en 50-år gammel pels, men siden det ikke vises på pelsen at den er gammel, så ville jeg ikke brukt den.

Eller spart den til kanefart. Kanefart må jo være helt fabelaktig tyllet inn i en herlig pels. Nå er muligens utsiktene til kanefart noget begrenset. Jeg har lest en bok i sommer der de er på kanefart stadig vekk og da trenger man en sånn pels.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:10   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg ville sydd den om til teppe. Jeg syns i prinsippet at det er helt ok å bruke en 50-år gammel pels, men siden det ikke vises på pelsen at den er gammel, så ville jeg ikke brukt den.

Jeg har to arvede pelser i skapet og begge er minst 50 år gamle. Teppe var ikke så dumt ... Har du peiling på hvem som kunne gjort det i Trondheim? Jeg har aldri brukt noen av dem.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:14   #31
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Her i byen er det i hvert fall en buntmaker (fantastisk tittel ) som tar slike oppdrag.


Anar du kor mykje ein må betale? Mi kåpe er kort, så det er neppe nok til eit teppe. men to putetrekk kan det jo bli. Ein buntmaker (da har ein lært eit nytt ord i dag!) kan sikkert fortelje meg om den er ekte eller ei også.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:22   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ein buntmaker (da har ein lært eit nytt ord i dag!) kan sikkert fortelje meg om den er ekte eller ei også.


Det kan du finne ut veldig lett selv også. napp ut noen hår og tenn på dem. Lukter det brent hår er den ekte. Smelter de og lukter plast er det uekte.



Det er også lett å se om du ser ned til "hårfestet" av hårene. Da ser du om det er skinn eller tekstil.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:25   #33
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Poenget er jo at man ikke kan se at de er gamle, og at pelsbruk sier noe om verdisyn, man sender ut et signal. Man kan jo si det samme om f.eks. dunjakker fra uetisk produksjon, om man kjøper brukt og den bare er et halvt år gammel, er det da greit? Hvis ja, hvorfor er det ikke greit når den er helt ny? Den er jo uansett produsert. For de dyrene som lider er det jo faktisk helt irrelevant om de er avlivet for 1 eller 30 år siden. Ved å bruke pels er man med på å skape aksept i samfunnet og dermed også med på å bidra til at dyr lider i dag.



Jeg ville ikke ha gått med den.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:27   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Følger med her. Har også arva ein pels, men er jammen usikker på om den er ekte eller ei. Eg har uansett ikkje fått meg til å bruke den, så den blir hengande. Å sy den om til putetrekk eller teppe er ein god idé, men kven tar sånne oppdrag?

Du kan melde deg på kurs på husflidslag. Mange har kurs i skinnfell, prinsippet er det samme.

Jeg skal sy om min pels selv, man må demontere hele og skjære skinnet riktig, pusle det sammen til en firkant så man får brukt mest mulig. Man bruker spesielle nåler, nærmest en nål med kniv på spissen og en sterk tråd. Så er det å sy dem for hånd med små tette sting. Jeg tenker å veve et åkle som bakside på teppet.

Det er utrolig mye skinn på en jakke også altså, når du får lagt det utover så blir det fort til et teppe. Jeg sydde babyteppe av et saueskinn for noen år siden, det ble overraskende stort når man fikk skjært det til riktig.

Hvor bor du? Vårt lokale husflidslag har flere kurs, og når man har gått kurs har vi treff 1 gang i mnd hvor man møter andre som syr skinn for å kunne hjelpe hverandre med råd og vink.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:29   #35
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg ville heller ikke ha gått med pels, men å lage puter eller pledd er jo en god ide.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 11:34   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Eller spart den til kanefart.

Lurt. Det blir en del kanefart i løpet av året.















Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 13:53   #37
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Lurt. Det blir en del kanefart i løpet av året.















Det er lov å drømme.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 14:15   #38
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Følger med her. Har også arva ein pels, men er jammen usikker på om den er ekte eller ei. Eg har uansett ikkje fått meg til å bruke den, så den blir hengande. Å sy den om til putetrekk eller teppe er ein god idé, men kven tar sånne oppdrag?

Som sagt, buntmakere gjør slikt. Hvis det finnes en butikk som selger pelser/pelsprodukter i ditt nabolag, er det gjerne stedet å starte.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har to arvede pelser i skapet og begge er minst 50 år gamle. Teppe var ikke så dumt ... Har du peiling på hvem som kunne gjort det i Trondheim? Jeg har aldri brukt noen av dem.

Jeg mener at min mor fikk tilbud fra Gätzschmann i sin tid.

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Anar du kor mykje ein må betale? Mi kåpe er kort, så det er neppe nok til eit teppe. men to putetrekk kan det jo bli. Ein buntmaker (da har ein lært eit nytt ord i dag!) kan sikkert fortelje meg om den er ekte eller ei også.

Ganske dyrt. Jeg tror tilbudet min mor fikk på omsying av minkpels til teppe lå på et sted mellom 7-10 000 kr. Da mener jeg å huske at de skulle montere pelsen på et teppe, slik at det ble et tosidig teppe med pels på toppen. Det blir utrolig fint når det er gjort skikkelig da. Vi er fortsatt i tenkeboksen på om det er verdt kostnaden. Jeg vet ikke om det finnes billigere alternativer, så jeg ville sjekket flere alternativer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 14:19   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

http://www.moripenbuntmakeri.no/inde...og-reparasjon/

Her sier de at pels til pledd gjøres for 2700, ikke inkludert stoff på baksiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-19, 14:43   #40
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Minkpels - yay or nay?

Jeg arvet en pels for noen år siden. Gikk innom en pelsbutikk for å få vite hva slags pels det var. De trodde først at det var fake. Poenget med å fortelle dette, er at jeg tror at veldig mange ikke ser hva som er ekte pels eller ikke. Nu til dags finnes det så utrolig mye bra fake pels på markedet at jeg faktisk tviler enda mer på om folk flest virkelig ser forskjell. I tillegg kommer at folk flest ikke går med pels, så jeg ville faktisk brukt en arvet pels hvis jeg hadde likt den og kledd den fordi jeg ikke ville følt at jeg promoterte noe. (Den jeg arvet var alt for stor for meg, så den henger fortsatt på loftet).


Sist redigert av liefje : 30-08-19 kl 17:26.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no