Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden # 4

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-19, 21:32   #41
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Foreldre som klager på vegne av ungdommen sin, der den håpefulle har sommerjobb. "Jeg hadde sett for meg "insert timelønn" (mange lønnstrinn over tariff). (Legg til særdeles fleksible og korte dager, og at denne jobben nærmest ble laget som en tjeneste for både ungdommen og forelderen.)

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 24-07-19, 20:40   #42
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Utakknemlig fjortis! Fader ass. Jeg blir gal av han surpompen som klager og bærer seg. Vi burde visst aldri fått lov til å bli foreldre.

Bloppy er ikke aktiv  
Gammel 24-07-19, 21:29   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Utakknemlig fjortis! Fader ass. Jeg blir gal av han surpompen som klager og bærer seg. Vi burde visst aldri fått lov til å bli foreldre.

Hva klager han på da?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 11:48   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Utakknemlig fjortis! Fader ass. Jeg blir gal av han surpompen som klager og bærer seg. Vi burde visst aldri fått lov til å bli foreldre.

Dette føler jeg også for å gruffe om både titt og ofte. MEN; noen dager er det jo bare helt strålende å fjortis. Gårsdagen var en usedvanlig god dag hos oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 25-07-19, 12:37   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette føler jeg også for å gruffe om både titt og ofte. MEN; noen dager er det jo bare helt strålende å fjortis. Gårsdagen var en usedvanlig god dag hos oss.

Ta vare på de!

Her er det kun snart 11-åringen som gir meg hodebry. Fjortenåringen er så mild og rolig og enkel å ha med å gjøre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 13:00   #46
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

14-åringen har gamet hele natten. Faren ba ham legge seg kl. 1. Deretter da han var oppe kl. 4 og han var fortsatt våken da mannen sto opp. Vel, det blir en lang natt. Og gjentar det seg blir det spillestopp noen dager. Men, det er første gangen det skjer annet enn gamingnight. For noen av gutta.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 13:36   #47
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

For. mye. vin.
For. lite. vann.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 14:28   #48
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Minsten min var våken i går natt 04.50 når jeg våknet.
Avtalen var at vi i natt skulle ta sikringen på rommet hans mår mannen gikk og la seg. Det skjedde ikke. Gubben selv gamer og mener at jeg ikke har noe forståelse for dette.
Joda, men det skjedde ikke med eldste. Forskjellen er at gubben har hatt barn i 30 år nå og er passe lei krangling.
Det var aldri krangling med datteren da, hun har vært, og er helt utrolig rolig og forsiktig så når disse to turbogutta kom så har det vært "støy" her siden.

Jeg våknet 04.30 i natt og da lå han riktignok i senga men så Youtubevideo.
Får håpe gubben gidder å stenge av i natt.
Riktignok stod han opp kl. 11 for han hjelper til med litt snekring her nå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 17:25   #49
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Minsten min var våken i går natt 04.50 når jeg våknet.
Avtalen var at vi i natt skulle ta sikringen på rommet hans mår mannen gikk og la seg. Det skjedde ikke. Gubben selv gamer og mener at jeg ikke har noe forståelse for dette.
.

Da tar du sikringen selv når du går å legger deg.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 18:01   #50
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Brannskade på tre fingre da jeg åpnet komfyren for å ta ut pizza.

__________________
Unicorn er ikke aktiv  
Gammel 25-07-19, 22:17   #51
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Klegg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 26-07-19, 08:41   #52
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Brannskade på tre fingre da jeg åpnet komfyren for å ta ut pizza.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 26-07-19, 23:44   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Ferien er snart over. Jeg virkelig misliker sterkt å reise fra Nordhuset mitt.

Note to self: Når man skal være barnevakt og foreldrevakt i ferien, gjør det i starten, så jeg har litt ferie igjen til å komme meg på etterpå.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 27-07-19, 15:26   #54
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Idag alt.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 31-07-19, 15:04   #55
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

IKEA som på andre forsøk på å levere erstatningsbenkeplate for den de ødela i transport sist gang klarte å ødelegge denne også. Var hjemme på mandag for å ta i mot, men da klarte de ikke bære opp på kjøkkenet (ikke nok folk) og var hjemme i dag, og da var de nok folk men det hjelper jo ikke når de som var her på mandag har mistet platen i bakken en gang mellom da og nå. Minst seks uker å vente på ny, for det er bestillingsvare. Nå er jeg glad de som monterte kjøkkenet valgte å montere med den første ødelagte platen, sånn at vi har et kjøkken som fungerer.

Klarte å la være å kjefte på stakkaren på kundeservice hos IKEA.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 31-07-19, 16:02   #56
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Herrefred, Adri!


Jeg gruffer over byggesaksbyråkrati. Vi må utvide garasjen (greit å få plass til bilen i den, liksom), og tenkte at det var en smal sak. Det er det IKKE.

Har vært på kundesenteret på plan og bygg og der er de flinke, altså, men jeg ble egentlig bare mer forvirret.

Er det et tilbygg? (Kanskje ikke søknadspliktig, hvem vet?) Eller fasadeendring? (søknadspliktig). Må man søke om dispensasjon for krav til avstand til vei om det er tilbygg? Hva om det regnes som fasadeendring? Eller er endringen så stor at det regnes som å rive (søknadspliktig) og bygge nytt (må søke om dispensasjon for krav til avstand til vei. )

Huhei.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 31-07-19, 21:43   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Kofferten min ble igjen der vi mellomlandet

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 02:34   #58
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Høres ut som det er enklere å kjøpe en mindre bil.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 14:49   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Høres ut som det er enklere å kjøpe en mindre bil.



Men greit med en som er brei nok til unga, liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 01-08-19, 15:34   #60
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden # 4

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Er det et tilbygg? (Kanskje ikke søknadspliktig, hvem vet?) Eller fasadeendring? (søknadspliktig). Må man søke om dispensasjon for krav til avstand til vei om det er tilbygg? Hva om det regnes som fasadeendring? Eller er endringen så stor at det regnes som å rive (søknadspliktig) og bygge nytt (må søke om dispensasjon for krav til avstand til vei. )

Huhei.

Jeg tror dere ender opp med å rive og bygge nytt, og da må det nok søkes og bes om dispensasjon (og det er ikke sikkert dere får...). :unnskyld:

Eller tenker dere å rive tak og en vegg, og dermed komme utenom søknad?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no