Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tar du roret?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-19, 23:03   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Tar du roret?

Hvis du er i båt, og er kvinne, tar du ror og ansvar, eller overlater du det til partner? Legger til brygger og øyer?

Kjører du båt alene?

Ja, det lurer jeg på i dag. Jeg irriterer meg over at jeg gradvis har overlatt hele greia til Andamannen. Det til tross for at jeg har vokst opp med båt - men jeg fikk ikke ansvar av Pappa. Mamma har vannskrekk, så det var ikke mye rollemodell der.

Så ser vi at Andungen, i motsetning til Knøtto, har masse interesse av å kjøre båt selv, mest pga fart, tror jeg. Men vi skal følge opp henne litt tettere så hun får mestring, hvilket ikke er så lett siden jeg mangler det selv.

Så, nå har jeg meldt meg selv på «jentekurs» i regi av Redningsselskapet. Synes egentlig det er litt kleint, men pokker heller!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06

Sist redigert av Anda : 24-06-19 kl 23:11.
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:09   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du roret?

Tja, jeg gjorde det før i gamle dager, men siden Helten har vannskrekk og det ikke er superviktig for meg, er vi sjeldent på der. Men joda, jeg har tatt roret når vi har vært i båt og en av onklene måtte gjøre andre ting.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:22   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Båt? Hvilken båt? :fattigmannbærumsboer:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:25   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Båt som beveges med manuell kraft gjøres gjerne av meg. Pappa er gammel roer og har oppdratt begge sine barn til å kunne manøvrere båt.

Men hvis båten har motor, så får noen andre gjøre det. Den andre er IKKE mannen min.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:28   #5
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du roret?

Er lite i båt for tiden, men gikk kurs på KNS i forrige årtusen :knirk:

Tenker at av sikkerhetsmessige grunner bør begge voksne som regelmessig bruker en båt lære seg å føre den og vedlikeholde kunnskapen. Voksne folk kan brekke bein, få illebefinnende eller mannoverbord, og da kan det være kritisk at begge har kompetanse. Så - ikke bare gå kurs, men kjøre litt i sesongen.

Så er legevakta også full av kvinner som blir brukt som fendere ved bryggeanløp.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:34   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du roret?

Nei.
Men jeg overlater det heller ikke til min mann.
Ingen av oss er kompetent til det.

Så er det heller ikke hvert år vi er i båt, de senere år har vi vært et par turer i båt på Mjøsa...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:44   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du roret?

Har ikke båt, men jeg er vokst opp med båt, og kan kjøre. Jeg lånte båten masse til venneturer i tenårene, og har bare krasjet i brygga en gang.

Vi har leid båt et par ganger på ferie, da har jeg vært kaptein. Mannen har null peiling.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:45   #8
Ørnekvinnen
Aktiv
 
Ørnekvinnen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 133
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Sv: Tar du roret?

Ja. Jeg kjører masse båt og har gjort det hele livet. Men vi er få kvinnelige båtførere der vi holder til, og det er synd. Merker at jeg kjenner litt på det når jeg legger til og sånn, at jeg vil vise at jeg får det til like bra som en mann.

__________________
Selv om man blir stående alene, betyr det ikke at man tar feil.
Ørnekvinnen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:50   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tar du roret?

Tjæ, joda, i fjor bestemte jeg at jeg skulle mestre båten vår (vi kjøpte en ny en), det er en 15 fot med 18 HK påhengsmotor. Så jeg styrte på i fjor, det var jo greit å lære seg en del men fy søren så tungt det var både å løfte opp motoren og dra i den hersens snora.

Vi har også en annen større båt men den kan jeg ikke å kjøre annet enn rett fram ute på havet. Den skal vi selge uansett.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:50   #10
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg kjører båten selv innimellom, men aldri alene. Og jeg har bare lagt den til _en_ gang. Jeg vil ikke ha det sånn, og irriterer meg altså over at jeg ikke tar ansvar. Jeg slipper jo til om jeg vil. Motorløse fikser jeg uansett selv.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-19, 23:51   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg skulle gjerne vært på kurset, men vi er bortreist da. Yngste ønsker at vi kjøper båt, men jeg føler jeg må ha mer praktisk erfaring før vi gjør det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:04   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du roret?

Ja, det gjør jeg. Vi har en 26 fot med 300 HK.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:10   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tar du roret?

På ingen som helst måte. Vil helst ikke bli med på båttur i det hele tatt. Har satt ned foten da mannen fikk det for seg at vi skulle kjøpe båt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:13   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Hvis du er i båt, og er kvinne, tar du ror og ansvar, eller overlater du det til partner? Legger til brygger og øyer?

Kjører du båt alene?

Ja, det lurer jeg på i dag. Jeg irriterer meg over at jeg gradvis har overlatt hele greia til Andamannen. Det til tross for at jeg har vokst opp med båt - men jeg fikk ikke ansvar av Pappa. Mamma har vannskrekk, så det var ikke mye rollemodell der.

Så ser vi at Andungen, i motsetning til Knøtto, har masse interesse av å kjøre båt selv, mest pga fart, tror jeg. Men vi skal følge opp henne litt tettere så hun får mestring, hvilket ikke er så lett siden jeg mangler det selv.

Så, nå har jeg meldt meg selv på «jentekurs» i regi av Redningsselskapet. Synes egentlig det er litt kleint, men pokker heller!

Mye likt her. Jeg er vokst opp med båt, men fikk lite ansvar/opplæring av pappa. Mannen ikke vokst opp med det, men har tatt veldig ansvar. Vi fordeler båtkjøringen likt og jeg legger ofte til selv. Jeg så annonse for jentekurset i dag, og tenkte at jeg gjerne skulle gått, men det kosta 3000kr, så det ble ikke denne gangen. Jeg prøver å få alle ungene her i huset til å kjøre båten.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:25   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg kan ro og kjøre båt med påhengsmotor (oppvokst med mye sjø og småbåt), men er litt for feig til å ta roret på svigers store seilbåt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:25   #16
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Jeg er som deg, Anda. Dritirriterende. Jeg kjører lilleriben, da.

Den dumme båtplassen er så føkkings trang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:30   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Kan ikke kjøre båt men hadde jeg kunnet det hadde jeg seff gjort det. Blir det samme som med bil, sikkert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:32   #18
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tar du roret?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er som deg, Anda. Dritirriterende. Jeg kjører lilleriben, da.

Den dumme båtplassen er så føkkings trang.

Og så er det bølger! Og strøm! Og vind! Og andre idioter!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:38   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Mavs: det er atskillig mer komplisert. Ikke minst fordi de fleste på vår alder ikke har fått opplæring, men bare må starte og prøve seg frem. Og det er mye vanskeligere å manøvrere en båt.

Men på et vis har du så klart rett, hadde jeg følt at jeg KUNNE kjøre båt, hadde det ikke vært noe problem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-19, 00:43   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tar du roret?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Blir det samme som med bil, sikkert.

Ny tråd om bil er laget.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no