Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-19, 14:49   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Når man jogger/løper en del, er det vel nesten ikke til å unngå at man ryker på noen små vondter og skader en gang iblant. Jeg har noen gjengangere som jeg kjenner godt til, og som ikke skremmer meg. Disse går erfaringsmessig fort over, og jeg bare durer på. Vondt under hælene går over med bedre hverdagssko i noen dager, tilløp til vondt frampå leggene går over med jevnlige tåøvelser, småvondt på innsiden av høyre kne går over av seg selv osv.

Men hva gjør man når det dukker opp noe nytt, f.eks. en rar følelse øverst på utsiden av leggen? Googler og blir engstelig? Løper til fysio? Tar noen løpefri dager? Durer på som før?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 14:52   #2
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Løpefri? Beinhinnebetennelse kanskje?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 14:57   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Løpefri? Beinhinnebetennelse kanskje?

Nei, det er mer på framsiden - den følelsen kjenner jeg godt til. Dette virker mer muskulært. Kom etter en tur da jeg (for en gangs skyld) tok i litt ekstra på farta.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:01   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Jeg forsøker å unngå å gjøre skaden verre. Enten ved å løpe annerledes eller på annet sted, eller ved å bytte sko. Hvis smerten ikke tiltar mens jeg løper, så durer jeg på. (Noe som ikke alltid er så lurt...)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:05   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Høres ut som meg, Gaia. Har prøvd å bytte sko - burde kanskje prøve motbakker og/eller småstier også. Det kjennes nesten ikke når jeg løper (og egentlig overhodet ikke når jeg sykler); jeg er mest obs på det etterpå, egentlig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:08   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Du vil ikke lære fra meg. Hilsen runners knee siden 2009.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:10   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Da vil jeg nok ikke høre hvordan det fortoner seg heller. Dette er ikke egentlig kneet - jeg setter min lit til det, men veldig langt unna er det jo ikke.

Starta det også i det små?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:23   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Nei, det kom nokså akutt, og det høres forskjellig ut. Hos meg er det vondt kun under løping, typisk etter 7-10 km eller etter mye nedover. Det slutter når jeg stopper eller går, og det sitter i senen/muskelen fra siden på låret ned mot kneet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:29   #9
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Ikke løping, men sykling og annet. Varierer, unngår det som gjør vondt. Lover meg at jeg skal starte med regelmessing bevegelighetstrening, snart.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:35   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Noe av "problemet" er at det ikke gjør vondt mens jeg løper - i alle fall ikke nevneverdig. Dermed blir det også fristende å bare fortsette. Jeg vil tippe på et irritert muskelfeste eller noe sånt (hvis denslags finnes i dette området av beinet Anatomi er visst ikke min sterkeste side).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 15:55   #11
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Ved nye vondter så prøver jeg med litt mindre løping og litt mer styrke/balanse en periode. Hvis det ikke går over så har jeg en idrettsfysio jeg bestiller time til for diagnose. Han er veldig pragmatisk og løper selv så jeg får heldigvis sjelden som svar at jeg ikke kan løpe i det hele tatt. Han er god på tilpassede styrkeøvelser og teiping.

Betennelse? Kan det hjelpe å ise ned etter trening?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 16:23   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Senebetennelse? Jeg har jo klart å få det i ankelen av alle mulige steder.
Er litt av og på, men hvile gjør det helt klart bedre. Mye belastning uten nok restitusjon gjør at jeg knapt kan stå på beina. En uke fri og så spretter jeg rundt som en fjellgeit. (Litt av problemet er jo at jeg spretter i overkant mye når jeg først spretter og dermed så er det på an igjen ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 16:53   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Hvis du vil ha mer inspirasjon, har jeg klart å holde en yogaskade i live i 6 mnd nå, etter å ha fått senebetennelse i albuen men kjørt på med sykling og PC og trening. Etterfulgt av 4 mnd fysio og treningsforbud.

Jeg suger virkelig på restituering.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 18:09   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Jeg sliter med vondter i knærne ved løping. Foreløpig ser det ut som at et par ibux før langturene virker utrolig bra, både mot smerter underveis på løpeturen og etterpå, men legen er bare sånn passe fornøyd med den løsningen.

Sånn av litt mer langsiktig karakter så skal jeg ta MR av knærne for å sjekke at det ikke er meniskskader (hos meg låser knærne seg plutselig innimellom, men dette er en annen type smerte enn den vanlige løpe-vondten)

Jeg har også fått treningsprogram fra en PT på jobb for å forebygge. Spesielt fokus i treningsprogrammet er å styrke glutus medius (ellernoesånt, ihvertfall den mellomste rumpemuskelen, ikke den store, og ikke den lille ), styrke kjernen og rygg samt bein, men bein på rett måte.

Skal også innom en fysioterapeut med kneekspertise for en vurdering.

Det er fryktelig vannvittig frustrerende og irriterende når motivasjon og kondis er på plass, og så er det knærne som stopper løpingen!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 18:10   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Tell me about it!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 21:23   #16
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Ignorerer det. Prøver å løpe litt mindre, gjøre litt øvelser, men det blir halvhjertet. Slutter ikke å løpe, i alle fall. Strutsetaktikk er noe jeg tyr til på mange områder i livet, også dette.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 21:25   #17
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Jeg fikk nettopp en ny løpevondt, foran på låret. Jeg googler først ( ) også behandler jeg meg selv utifra hva jeg finner ut. Vondten i låret klarte jeg faktisk å tøye bort etter noen dager, og vondten i hælen gjorde at jeg heller gikk trappene i hoppbakken istedenfor å løpe på mølla.
Jeg har en skadet arm, så det er på en måte ikke så mye enn beina jeg kan trene - så da finner jeg alternativer innen det.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 22:29   #18
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Jeg tar et par dager pause, starter opp igjen rolig. Ser an. Hittil har det gått fint og jeg har holdt alt som har dukket opp i sjakk. Men jeg har blitt flinkere med styrketrening, og det anbefaler jeg jevnt over for å forebygge vondter (ikke akkurat banebrytende forskning det der ).

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-19, 22:45   #19
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Jeg løper bare fordi man liksom må gjøre noe. Har aldri vært skadet, men jeg vedder på at jeg hadde tenkt "wohoo, jeg slipper å løpe! Sofaen er min venn!". Sånn sett skal det litt til før jeg greier å pådra meg slitasjeskader, jeg er en rakker på restitusjon!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-19, 11:57   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løpere: Hvor alvorlig tar dere småskader?

Skader er noe skit - god bedring til dere som er rammet!

Tok meg en joggetur igjen i går kveld, og beinet føltes ganske herja etterpå. Det er ikke sånn knallvondt, mer som om jeg er veldig støl og sliten - mest under kneet, men egentlig litt i nesten hele beinet. Det er bedre igjen i dag. Det kan hende jeg bør trappe ned fra 4-5 til 3-4 løpeturer i uka, i alle fall, og evt. kontakte fysioterapeut hvis det ikke gir seg. (Jeg er jo idiot også, da - har satt meg fore å skulle løpe eksakt 3 mil hver uke, og da blir det jo kluss i systemet hvis jeg "skofter" noen turer. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no