Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hengekøye til turbruk

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-19, 21:20   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Hengekøye til turbruk

Hva bør man se etter? Tenkte jeg skulle foreslå det til mann og sønn. Insektsnett er smart vil jeg tro? Hva med sånn seil over mot regn?

Det er behagelig, ja? Tenker at det kan kanskje være smart for Min Mann -Snorkeren?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:34   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Jeg har en fra McKinley kjøpt på XXl til en billig penge. Med integrert myggnett og tarp. Har enda ikke fått prøvd den, men jeg mener å huske at det er andre her som har den samme og er fordnøyde.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:37   #3
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg har en fra McKinley kjøpt på XXl til en billig penge. Med integrert myggnett og tarp. Har enda ikke fått prøvd den, men jeg mener å huske at det er andre her som har den samme og er fordnøyde.

MacKenzie turhengekøye - med myggnetting og tarp/seil.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:41   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Same same ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:45   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det er behagelig, ja? Tenker at det kan kanskje være smart for Min Mann -Snorkeren?

Skal du forvise ham til hagen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:52   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

MacKenzie turhengekøye - med myggnetting og tarp/seil.

Den har jeg. Funker utmerket. Foretrekker ikke-integrert tarp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 21:52   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

MacKenzie turhengekøye - med myggnetting og tarp/seil.

Ja, den så jeg på Godt å vite at folk er fornøyde!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skal du forvise ham til hagen?

Om ikke annet så er jeg løsningsorientert Neida, det er til turbruk. Han mener selv at det ikke vil funke for ham pga snorkingen, så vi er litt delte i den problemstillingen...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 23:15   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Den er behagelig om man henger den riktig. Veldig stramt og hodeenden litt lavere enn fotenden. Gjør man ikke det får man bananform og det er helt grusomt. Jeg sover i fosterstilling i hengekøye og synes det er magisk.

Du trenger også et liggeunderlag inni den, ellers blir det veldig kaldt. Jeg bruker et sånt grått, vanlig. Oppblåsbart er ikke anbefalt. For viderekomne finnes det er underquilt, som er en halv sovepose som festes under. Jeg har det, men bruker likevel liggeunderlag inni.

Ville sett etter en med rom for liggeunderlag. Jeg må tenke litt på hva mine hengekøyer heter, er veldig fornøyd med dem, men for trøtt til å huske merkenavnet nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 23:22   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Poden har en Ticket to the Moon og er superfornøyd.
Det får du kjøpt myggnetting til blant annet.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-19, 23:22   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

MacKenzie turhengekøye - med myggnetting og tarp/seil.

Tror det er den speideren kjøpte inn. Testet ut i fjor, var visst gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 01:03   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

I morgen tester vi de nye hengekøyene vi nylig kjøpte. Jeg har aldri sovet i det; skal rett på jobb mandag.

Noe spesielt jeg må huske på å ta med? Vi skal ligge nær en strand.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 13:34   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Skulle jeg valgt på øverste hylle uten å tenke på pris hadde jeg kjøpt en av dem du ligger på tvers i, en slik som denne. Der kan man ligge tilnærmet flatt, og den gynger ikke fra side til side (som gjør meg uvel).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 13:44   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Vi har en sånn Mackenzie-hengekøye. Den er ok. Men: myggnettingen henger lavt – den holdes bedre oppe på andre typer, stoffet kjennes litt «simpelt» ut. Vi har også en dobbel Hawaii Hammock, og den er langt mer behagelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 14:48   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Jeg har sovet noen netter i vanlig hengekøye og nå to netter i Amok. Og jeg må si jeg digger Amok'en! Sånn bortsett fra uelegansen i å komme seg inn og ut. Jeg sover på siden og magen til vanlig, og da er Amok helt perfekt. Det er i tillegg bare å dra i et par stropper, så har jeg lenestol! 💕

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 14:51   #15
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

I morgen tester vi de nye hengekøyene vi nylig kjøpte. Jeg har aldri sovet i det; skal rett på jobb mandag.

Noe spesielt jeg må huske på å ta med? Vi skal ligge nær en strand.

Pose til søppel, dopapir og en plan for dobesøk. (Jeg bedriver kun tissing i skogen, putter dopapiret i en hundepose og kaster den i søppelposen.). Sko det er lett å kippe av og på er lurt, hodelykt eller lommelykt er et must, og har du tarp så ta det med!

Myggspray, solkrem og mer vann enn du tror!

Jeg har også med ørepropper, lystett øyemaske og spillekniv. Og flere lag ull og vindtett, just in case. God tur!


Sist redigert av Timar : 09-08-20 kl 16:06.
Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-08-20, 15:36   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Pose til søppel, dopapir og en plan for dobesøk (Jeg bedriver kun tissing i skogen, putter dopapiret i en hundepose og kaster den i søppelposen.). Sko det er lett å klippe av og på er lurt, hodelykt eller lommelykt er et must, og har du tarp så ta det med!

Myggspray, solkrem og mer vann enn du tror!

Jeg har også med ørepropper, lystett øyemaske og spillekniv. Og flere lag ull og vindtett, just in case. God tur!

Takk!

Blir nok ikke veldig kaldt, men vi får se.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 21:24   #17
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.975
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Input, husker du navnet på hengekøyene du har?

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 22:48   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Jepp, vi har disse.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-20, 17:35   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hengekøye til turbruk

Vi endte opp med hengekøyer fra lagerpriser.no. Fungerte helt fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no