Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-19, 10:43   #81
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da bor dere svært nær Science Museum også. Som definitivt også er verdt et besøk hvis dere orker litt mer museum.

Guttungen har nevnt det. Science ligger vel like bak naturhistorisk. Vi må se det an, jeg er i utgangspunktet et utendørsmenneske...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 11:08   #82
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Når er det dere reiser, Hyacinth? Det er en skulpturutstilling i Regent's Park frem til 6. oktober, hvis du har lyst til å være utendørs og gjøre noe kulturelt samtidig: https://frieze.com/article/now-open-...e-regents-park

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 11:11   #83
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hvor ung i alder tror du man kan være for å like den? Bør man vite noe om historien på forhånd? (Mine er 14 og 12)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg bare sett den norske versjonen, men min (straks) 12-åring hadde kommet til å dø av kleinhet. Det er en del vovet humor. 14-åringen hadde nok også syntes det hadde vært litt flaut sammen med oss, men hadde sett humoren og ledd godt.


Mye underbuksehumor, ja - tror nok det i beste fall går over hodet på 12-åringen, og kan bli kleint for en 14-åring. Mine var visst ferdige med 10. da vi så den (jeg går i surr i feriene våre), og jeg tror ikke den hadde vært like vellykket to år tidligere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 11:57   #84
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Når er det dere reiser, Hyacinth? Det er en skulpturutstilling i Regent's Park frem til 6. oktober, hvis du har lyst til å være utendørs og gjøre noe kulturelt samtidig: https://frieze.com/article/now-open-...e-regents-park

Takk for tips!
Vi reiser i uke 41, så det er en uke til. Vi rekker det nok akkurat ikke.


Sist redigert av Hyacinth : 30-09-19 kl 15:36.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 12:00   #85
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Vi så Book of Mormon i fjor. Da hadde lillesøster nettopp fylt 15, gikk i 10. Hun likte den, men jeg tror at det var akkurat på grensen aldersmessig. I tillegg til at engelsk er et morsmål for henne og hun har bedre forutsetninger for å få med seg tekstene enn mange andre på hennes alder.

Den er veldig morsom. Men også veldig, veldig drøy. Mannen sa til meg etterpå at "de gikk ganske nær grensen" og jeg svarte at "de tråkket over den hele tiden, men det var så morsomt at det gikk bra".

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 12:04   #86
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mye underbuksehumor, ja - tror nok det i beste fall går over hodet på 12-åringen, og kan bli kleint for en 14-åring. Mine var visst ferdige med 10. da vi så den (jeg går i surr i feriene våre), og jeg tror ikke den hadde vært like vellykket to år tidligere.

Ok, takk for svar, både Stompa og Tjorven. Har veldig lyst til å se den selv, har hørt mye bra.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-19, 12:57   #87
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Hva med Imperial war museum? Hvim man liker slikt? Vi er veldig fan, men vi liker det meste av museum... British museum er mye mer enn mingvaser og slikt altså, men det er svært, og tar masse tid hvis man skal se alt. det er gratis, men de kjører spesielle utstillinger i deler av museet som gjerne koster inngangspenger. Tate er fantastisk. Ett stykke forbi Tate om jeg husker riktig er The golden hinde som kan være gøy om man liker slikt; https://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Hind

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-19, 12:11   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Jeg har både kuppet tråden og sporet fullstendig av , men jeg var nå så godt i gang.

Så da lurer jeg på: Jeg har aldri vært i (på?) Hampstead Heath. Er det verdt å dra dit?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-19, 19:50   #89
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har både kuppet tråden og sporet fullstendig av , men jeg var nå så godt i gang.

Så da lurer jeg på: Jeg har aldri vært i (på?) Hampstead Heath. Er det verdt å dra dit?

Min svigerinne sin far er derfra tror jeg. De har vært der en del og synes det er fint der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-19, 20:04   #90
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min svigerinne sin far er derfra tror jeg. De har vært der en del og synes det er fint der.

Har hørt det er fint å rusle oppover Primrose Hill og til HH, men det er vel flest og fremst boligstrøk, tenker jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 08:52   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Er det ikke dit man pleide å dra hvis man skulle elope?

#barbaracartlandist

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 08:53   #92
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Er det ikke dit man pleide å dra hvis man skulle elope?

#barbaracartlandist

Aner ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 09:06   #93
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Altså Hamstead Heath. Ganske sikker på det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 09:14   #94
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså Hamstead Heath. Ganske sikker på det.

Du har sikkert rett, men jeg har ikke noe forhold til Barbara Cartland.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 09:14   #95
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Var ikke det Gretna Green? Det var i hvert fall dit Lydia i P&P sa at hun skulle med Mr. Wickham.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 09:19   #96
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Gretna Green, jo. Siden det er i Skottland gjaldt andre regler for giftemål der; neppe mye vits i å stikke til Hampstead Heath, sånn sett.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 10:37   #97
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Gretna Green er rett over grensen til Skottland, ja, så det gir mer mening.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 11:03   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Dette er mitt eneste forhold til Hampstead Heath. :bidrar:


(Kilde: youtube.com)


And let me dream of making mad love to my girl on the heath
Tearing off tights with my teeth

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 11:18   #99
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Har fått for meg at det er vakkert der, ser liksom for meg Hyde Park ganger hundre med fin utsikt over byen. Men det er mulig det er fantasi.. Og så innbiller jeg meg at det er fantastisk å rusle oppover Primrose Hill på veien dit, og se på alle de stilige kjendis-rekkehusene med masse piper og pastellfarger...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-19, 13:35   #100
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen her vært på Harry Potter-«museumet» i London?

Ah, ja, kanskje HH var bare skysstasjonen der de prektige jentene angret seg og gjemte seg gråtende på rommet til helten kom og reddet dem.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no