Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-15, 22:19   #1
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Vi snakker først og fremst langfilmen. Hvor tidlig kan vi vise denne filmen for barna, o store FP, mine barns medforeldre?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 05:15   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

16 sier commonsensemedia. Har ikke sett den selv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 05:31   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Never?! Jeg har null sans for South Park, og hver gang jeg switch'er innom er det noe altfor drøyt, og jeg er ikke prippen... Det er jo voksenhumor, så 16 virker greit. Jeg tror jeg aldri vil bevisst sette meg ned å se SP sammen med barna eller foreslå at de skal se det, så jeg tror jeg holder en knapp på aldri

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 05:38   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Her kan du lese en kommentar fra BArnevakten ang. SP og sendetidspunkt. Leste et annet sted at serien er lagt til etter vannskillet (sendetid etetr kl 21 på kvelden) slik at barn ikke skal eksponeres for serien. Den er jo helt klart for voksen, men barn kan tro at den er for barn da hovedpersonene er barn og at den er tegnet. Seriens skapere har klart sagt at de ville aldri latt sine barn se serien og at den kun er laget for voksne. Satiren må jo være fullstendig lost på barna.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 09:14   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

South Park er ikke aktuelt å introdusere før Poden (10) viser at han skjønner og tar slik type humor.
Han skjønner til dels ironi og sarkasme nå, men han vet og kan alt for lite om samfunnet og verdenssituasjonen for øvrig til å ta "stemmen" til SP.

Selv syns jeg det er dåne-elendig også, så det er knapt så jeg lar meg selv se det.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 10:25   #6
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Eldstemann så da vi bodde i usa, som vil si at hun ble introdusert før hun var 12 i alle fall. Men hun har alltid hatt litt "voksen" humor. Jeg digger South Park.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 10:39   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Jeg liker South Park. Hiawata på elleve har nok sett episoder (jeg er sikker på at det går før ni) når vi har switchet igjennom, men aldri satt seg ordentlig ned for å se på. Mye kan han jo synes er gøy, men f.eks. satire på pedofili og slikt syns jeg ikke han trenger å se. Filmen har jeg ikke sett.

Skulle jeg introdusert det ville jeg nok plukket ut episoder jeg syns var gøyale og med tematikk som ikke beveget seg inn på ting han er for liten til å forstå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 10:59   #8
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Skulle jeg introdusert det ville jeg nok plukket ut episoder jeg syns var gøyale og med tematikk som ikke beveget seg inn på ting han er for liten til å forstå.

Lurt. Enkelte episoder er langt mer uskyldige enn "verstingene" (som til og med jeg kan skvette litt av innimellom humringen).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 12:28   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Min snart 13-åring elsker SP og har sett omtrent alt. Han tar humoren uten se ut til å ta nevneverdig skade av det. Om du er usikker, så bør du vel se noen episoder selv først for å kjenne på om dette er ok. Du kjenner jo barna dine selv best.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 12:30   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Dette kom i USA da jeg studerte der, elsket det! Det gjorde de andre i klassen også. Husker vi gledet oss til hver onsdag kveld. Barna får neppe se det på en stund.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 12:35   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Jeg har ikke behov for å introdusere south park. Jeg regner med at eldstemann oppdager den om han vil. Det er ikke av de filmene jeg tenker er viktig å bli introdusert for. Han er 13 og om han oppdager den så er det innafor ok liksom, men ikke noe han trenger å vise brødrene.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-15, 21:26   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Filmen er mye softere og mer mainstream. Og mer musical. Tema er jo dobbeltmoralske amerikanere, ikke så veldig kontroverst. Derfor tenkte jeg på denne fremfor . Og noe skal en jo gjøre på hytten uten snø og internett lizzm. Enn så lenge holder vi oss til Futurama

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 03:03   #13
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Blame Canada.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 12:07   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Aldri?

Gutta mine har aldri likt SP, og ser heller ikke på det. Men de har oppdaget Futurama helt av seg selv. Jeg har ikke sansen for noen av delene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 12:32   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Futurama er noe veldig annet enn South Park; vi begynte å se Futurama med Poden for en del år siden, men har ikke introdusert ham til South Park, som definitivt ikke er laget for barn. (Det hadde vært greit for meg om han så den selv, nå, men han ser veldig lite film og TV som ikke vi aktivt viser ham.)

Men enig i at filmen er mye mer familievennlig enn serien, altså. Jeg hadde ikke kviet meg for å vise den til ham.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 17:56   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Vi har aldri introdusert straks-fjortenåringen for South Park, men det er lenge siden han oppdaget at det fantes. Han har aldri vært spesielt interessert i det, men har nok sett litt. Jeg ser null og niks sjarm eller verdi i South Park, så aktiv introduksjon har selvfølgelig ikke vært aktuelt. Han finner fram til veldig mye på egen hånd både av bøker, film og serier.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 18:56   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Filmen er ganske snill mener jeg å huske, jeg tror broren min var rundt 10-11 da han så (og elsket) den.

Nå er det lenge siden jeg har sett South Park, men de første sesongene hadde noen geniale episoder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-16, 19:05   #18
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Skal dere spise filmen?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 11:23   #19
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Skal dere spise filmen?

Tjaaaa. Noen finner vel filmen ganske uspiselig?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-16, 19:52   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor tidlig kan man introdusere "South Park"

Det er faktisk en av mine favorittfilmer.

Litt skuffet over at ingen har svart korrekt på spørsmålet da. Riktig svar er faktisk et motspørsmål: "What would Brian Boitano do?"

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no