Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ser alle med grått hår gamle ut?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal
Ja. Gammal er lik grå 28 22,58%
Kjem an på resten av framtoninga 62 50,00%
Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk 29 23,39%
Brokkolifarga er best uansett 5 4,03%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-19, 16:35   #221
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Du har jo også et fantastisk hår da, m2

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-19, 21:27   #222
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du har jo også et fantastisk hår da, m2

Tusen takk <3

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-19, 12:29   #223
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Det var kjempeflott m2!

Jeg klippet meg på onsdag, og droppet å farge etterveksten.
Har en del striper, og en lysere hårfarge enn jeg har opprinnelig. Begynner å få skikkelig mye hvite hår, så utveksten er gråmelert av utseende. 10 uker siden sist farging.

Nå prøver jeg å la det vokse ut. Har fått mye inspirasjon fra Instagram med hashtag: grombre

Frisøren min synes nok jeg er helt gal, men hun prøvde i det minste ikke å overtale meg. Jeg var veldig tydelig på at jeg har bestemt meg (for nå).
Jeg tror jeg nå kan leve ganske greit med grått hår, men jeg er usikker på hvordan jeg skal overleve utvoksingen.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 15:10   #224
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Nå har jeg vært grå (eller hvit, da) noen år, nå kjenner jeg at det er dette håret som er meg.

Fargen kommer ganske godt frem mot solbrunt fjes.

https://photos.app.goo.gl/sWNM5XhteDjEkQzb6

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.

Sist redigert av Syrinx : 11-08-21 kl 15:20.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 15:24   #225
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Veldig flott farge Syrinx!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 15:37   #226
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Nydelig farge Syrinx. Omtrent den fargen har min mor også og siden jeg ligner veldig på henne, så tror og håper jeg at jeg får den samme.

Enn så lenge er det bare grå hår i det brune. Men jeg synes at kontrasten er pen og er spent på utviklingen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 16:40   #227
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Knallfin Syrinx!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 16:57   #228
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Kjempestilig, både fargene og frisyren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 17:20   #229
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Kjempeflott!

Mannen min har estimert at jeg har under 5 % grå hår i hårfestet, men mer eller mindre ikke noe ellers i håret. Jeg vil beholde de grå hårene jeg har og har nå funnet en hårfarge/minicolor som foreløpig ikke farger de grå hårene noe bra, så den skal jeg fortsette å bruke og se om jeg får ut det grå mer i lengdene.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 18:41   #230
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

For en fin farge Syrinx.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-21, 20:30   #231
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg er på stadiet "Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk", jeg er selv grå, min mor farger håret ennå, jeg synes hun ser gammel ut, det blir liksom helt feil. Uansett bryr jeg meg ikke så mye, så lenge jeg selv slipper å slite med etterveksten. Såh!

Her må jeg korrigere meg selv. Jeg er mørk med ganske store innslag av grått på sidene/foran, altså et godt stykke igjen til helgrått. Jeg farger fortsatt ikke håret. Mutter'n sluttet å farge håret rett etter at innlegget ble skrevet og har et fint hvitt florlett hår.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 19:56   #232
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Å så fin farge! Eg og kjem til å bli kvit, ikkje grå, når eg sluttar å farge det. Eg og frisøren er ikkje heilt enige om når det er aktuelt, men det blir ein lang prosess uansett, så eg har begynt på eit eksperiment med ho da, så får me sjå korleis det går.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 20:31   #233
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nå har jeg vært grå (eller hvit, da) noen år, nå kjenner jeg at det er dette håret som er meg.

Fargen kommer ganske godt frem mot solbrunt fjes.

https://photos.app.goo.gl/sWNM5XhteDjEkQzb6

Wow! Jeg skulle ønske jeg hadde nøyaktig samme farge. Rektoren på skolen min har sånn farge, og det er så utrolig flott!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 20:38   #234
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Følgende samtale rundt middagsbordet i dag.

5 åring :mamma. Hadde du gult hår da du var barn?
Jeg: ja. Når jeg var barn var jeg lys blond sånn som dere er. Også ble det mørkere og mørkere ettersom årene gikk.

Han som er ei uke fra tenårene: og nå blir det lysere og lysere igjen!

Jeg er langt fra grå eller hvit enda. Men det vokser noen helt lyse, grå hår innimellom i håret mitt. Det gjør det
. Jeg har aldri farget det og har ikke tenkt å begynne nå.

Om jeg ser gammel ut, så passer jeg vel til mannen da. Som ungene sier ser ut som julenissen. Han har langt djegg og på sidene er det helt lyst grått /hvitt og det er mye større innslag av det i sjegget ellers enn det er blitt å håret mitt enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 20:38   #235
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Følgende samtale rundt middagsbordet i dag.

5 åring :mamma. Hadde du gult hår da du var barn?
Jeg: ja. Når jeg var barn var jeg lys blond sånn som dere er. Også ble det mørkere og mørkere ettersom årene gikk.

Han som er ei uke fra tenårene: og nå blir det lysere og lysere igjen!

Jeg er langt fra grå eller hvit enda. Men det vokser noen helt lyse, grå hår innimellom i håret mitt. Det gjør det
. Jeg har aldri farget det og har ikke tenkt å begynne nå.

Om jeg ser gammel ut, så passer jeg vel til mannen da. Som ungene sier ser ut som julenissen. Han har langt djegg og på sidene er det helt lyst grått /hvitt og det er mye større innslag av det i sjegget ellers enn det er blitt å håret mitt enda.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 21:11   #236
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg hadde lik farge som Syrinx i et par år. Nå er jeg tilbake til min naturlige blonde farge, men kan finne på å bleke/farge det hvitt igjen når jeg blir mer grå.

Flere av de eldre kollegene (65+) mine har sluttet å farge håret, og de har langt hvitt/grått hår og jeg synes det er stilig. De ser ikke gamle ut pga håret. Så det har litt med frisyre og stil ellers å gjøre.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 19:06   #237
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg hadde farget halvparten av det grå håret mitt knallrødt for litt siden - ligger bilde litt bak her. Jeg farget bare det nederste så det ikke skulle synes i zoom-møter

Uansett, etter en lang sommer med mye svømming har det blitt veldig slitt så nå var det fint med en touch-up og klipp, og frisøren worked her magic. Jeg liker veldig godt å ha grått hår jeg!
(Ja, før-bildet er veldig bustete, og hadde det ikke vært for at det var sommerferie ville jeg fikset fargen mye før)

Før, etter, og et etter-bilde fra speilet hjemme.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DCB3B664-B52B-4190-8082-27DA86D90224.jpg (20,2 KB, 248 visninger)

Sist redigert av m^2 : 13-08-21 kl 19:15.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-21, 21:06   #238
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Nydelig m^2!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 15:04   #239
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Takk for hyggelige kommentarer.

Kjekt å se andre grå damer også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 19:42   #240
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Nå har jeg vært grå (eller hvit, da) noen år, nå kjenner jeg at det er dette håret som er meg.

Fargen kommer ganske godt frem mot solbrunt fjes.

https://photos.app.goo.gl/sWNM5XhteDjEkQzb6

Wow! SÅ kult! Sånn jeg håper mitt blir også.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no