Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-11, 10:39   #61
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Jeg skal ikke ha tattovering, synes ikke det er fint i det hele tatt. Men hvis jeg måtte ha en, ville jeg hatt denne:

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:40   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.439
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Hva symboliserer den, Flubby? (jeg syns den så litt nazistisk ut ... )

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:40   #63
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Man kan jo tatovere noe praktisk? Blodtype, kostholdspreferanse, allergier og sånn?

  Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:43   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.439
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man kan jo tatovere noe praktisk? Blodtype, kostholdspreferanse, allergier og sånn?

Smart! En liten liste på innsiden av underarmen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:46   #65
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva symboliserer den, Flubby? (jeg syns den så litt nazistisk ut ... )

Det er et utsnitt fra emblemet på Links skjold fra spillserien "The legend of Zelda", samt at de små trekantene er "kraften" i spillet, triforce. Har vært skikkelig blodfæn siden midt på 80-tallet, og nå er det bare noen dager til "Skyward sword" kommer til Wii'en

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:51   #66
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:51   #67
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.576
Blogginnlegg: 808
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:54   #68
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Jeg har ikke tattis, men jeg holder på å få en designa. Den skal være relatert til barna mine. Om det blir en skjult betydning eller noe med kul font vet jeg ikke enda. Skal ha den på innsiden av høyre håndledd.

Ønsker meg også noe japanskinspirert, men det er kulest når det er fullsleeve eller en stor ryggtatovering. Om noen lurer på hva jeg mener, så ta en titt på en av de som jobber på Mini Sushi på Carl Berner - han har full sleeves på begge armene, og det var råstilig.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:56   #69
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Den siste tatoveringen min er forholdsvis stor (ikke sånn kjempestor, men den er på underarmen og er veldig synlig), og jeg har den plassert slik at jeg ser den hver dag. Og jeg er så glad i den.

Jeg vurderer faktisk å tatovere et vaffeljern på armen etterhvert. Jeg syns det er festlig at bare jeg skjønner hva jeg driver med.
(Jeg er ikke spennende nok i meg selv, så jeg må folk til undre seg over meg på annet vis. )

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:58   #70
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.214
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men jeg ville ikke latt innspill fra internettet innvirke på avgjørelsen, jeg syns det vitner om at det egentlig ikke er helt gjennomtenkt.

Jeg kan 100% bekrefte at det IKKE er helt gjennomtenkt (enda).

Men det blir uansett ikke innspillene herfra som avgjør ja eller nei. Kanskje jeg får noen ideer og tanker her rundt eventuelt motiv, kanskje ikke. (Candy sin ide om noe rundt løping var bra!).

Men jeg syns også at dekor skal være hovedgreia - grunnen til at jeg liker (noen) tatoveringer er at jeg syns det er veldig, veldig pent. Men motivet er ikke helt uten betydning likevel. Det skal være noe som er MEG. Akkurat derfor tror jeg at jeg ikke vil ha noe fra barn, mann eller mamma () der, men noe JEG liker, noe som bare handler om meg. Den skulle vært helt min egen.

Og så skal jeg tenke lenge nok på det til at jeg føler meg trygg på at jeg ikke har funnet en motedille og tror at det er min egen smak, eller hva man skal si. Jeg så for eksempel noen kjempefine blomstertatoveringer, men ut fra hyppigheten ser det ut til at det er den nye tribal-greia.

Kanskje til 45-årsdagen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:05   #71
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Jeg tror jeg hadde valgt en slik, plassert på overkroppen under klærne:



med undertekst: organdonor.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:52   #72
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Man kan jo tatovere noe praktisk? Blodtype, kostholdspreferanse, allergier og sånn?

Det er jo endel som tatoverer bar-code bak øret e.l. Jeg tenkte å gjøre det når jeg var 18 og glad jeg ikke gjorde det den gangen.

Og skulle jeg mot formodning, hvilket jeg tror ikke skjer, få meg en bar-code så skulle den ihvertfall vært riktig oppbygget.


Nå er det visst QR-koder som gjelder

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 31-10-11 kl 11:57.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:58   #73
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er jo endel som tatoverer bar-code bak øret e.l. Jeg tenkte å gjøre det når jeg var 18 og glad jeg ikke gjorde det den gangen.

Og skulle jeg mot formodning, hvilket jeg tror ikke skjer, få meg en bar-code så skulle den ihvertfall vært riktig oppbygget.


Nå er det visst QR-koder som gjelder

Det er klart man lager en QR-kode i disse tider. Da kan man dessuten alltid oppdatere aktuell informasjon ihht smilefjes liste! Veldig pjaktisk.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 11:59   #74
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Det er klart man lager en QR-kode i disse tider. Da kan man dessuten alltid oppdatere aktuell informasjon ihht smilefjes liste! Veldig pjaktisk.

Man kunne jo ha lagt inn en filmsnutt i den QR-koden - hmm.. lurer på hva den skulle ha vist..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:18   #75
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

av QR-kode.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:22   #76
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Husk at om man har en tatovering som er så stor at man ikke kan dekke den med et plaster, slipper man ikke inn i japanske badeanlegg. For store tatoveringer er det bare nifse japanske mafiabosser som har. :fun facts fra Japan-turresearch:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:23   #77
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.439
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Husk at om man har en tatovering som er så stor at man ikke kan dekke den med et plaster, slipper man ikke inn i japanske badeanlegg. For store tatoveringer er det bare nifse japanske mafiabosser som har. :fun facts fra Japan-turresearch:

Tror du ikke det er litt utdatert info?

Et kjapt wikisøk viser dette:

Sitat:

Some public baths have signs refusing entry for people with tattoos. However, one may be allowed in if the tattoos are not too obvious. If one ventures to a public bathing place that is publicly owned, this should not present a problem as they have a duty to let all tax-paying citizens in. The original reason behind the ban was to keep out the yakuza

Yakuza er altså den japanske mafiaen. Og hvis man trodde den italienske var bad ass, da ...!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:26   #78
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.929
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Skulle jeg hatt en så skulle den vært litt stor, ja, og vært et skikkelig motiv, ikke bare et symbol. Jeg tenker fra nakken og ned, mellom skulderbladene, og til midt på ryggen (over bh-stroppen).

Jeg liker tanken på å komme i kjole og liten cardigan eller sjal på en jobbfest, og så ta av jakken og .... GIIIIISP!

Du har definitivt 40-årskrise.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:28   #79
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.893
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Jeg tror faktisk ikke det er utdatert, Tally – ferske rapporter tyder på at det er sånn på mange badeanlegg fortsatt. :gleder seg til utflukt til varme kilder i fjellene:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 12:32   #80
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du skulle hatt en tatovering ...

Hvis de største kan skjules med badedrakt går det vel greit? Og plaster på den lille på ankelen? :vil også bade om jeg skal til Japan:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no