Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskemaskin

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-07, 00:03   #1
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Vaskemaskin

Hvor gammel er vaskemaskinen deres? Vår er 17 år og har vært reparert 4 ganger (av min mann), og jeg mener at vi trenger en ny!! Min bedre halvdel er uenig og mener at så lenge den går rundt så får den tøyet rent, noe jeg er VELDIG uenig i!

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 00:05   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg synes du godt kan koste på deg ny vaskemaskin etter 17 år altså! Da har den gjort jobben sin.
Vi byttet ut vår etter 8-9 år, da var det noe som ble ødelagt i døra som ville kostet mye å reparere. Mannen min er handy, men ikke på det området.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 00:10   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg er enig med mannen din. Hvis du glemmer alderen - det er vel ikke noe galt med vaskemaskinen?
Oppvaskmaskinen vår er over ti år gammel, jeg nekter å bytte den ut før den går i stykker. Er nøye med å sjekke den innimellom (høre hvordan den låter, se om slangene ut og inn av maskinen ser hele ut), så vi ikke skal få oss en våt og kostbar overraskelse. Men å kjøpe nytt bare fordi det er gammelt? Unødvendig forbruk. Gi heller pengene til et veldedig formål, eller spar dem til maskinen en "vakker" dag ryker.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 00:56   #4
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg var kjempefornøyd med vår 13 år gamle Miele maskin. Men så bestemte vi oss for å leie ut utleieleiligheten med hvitevarer. Så vi satte ned vår maskin og tørketrommel, og kjøpte oss nye Miele maskiner.
Nå er det faktisk morsomt å vaske klær. Er så utrolig fornøyd med både vaskemaskinen og tørketrommelen. Klærne er ganske tørre men har likevel lite skrukker. Tørketrommelen har slange for vannet. Deilig å slippe å tømme vannbeholderen. Både vaskemaskinen og tørketrommelen har mange programvalg og har tidsindikator for når den er ferdig.

Jeg sparer faktisk masse tid på nyinnkjøpet. Ser nøyaktig når vasken og tørken er ferdig. Slipper å sjekke og sjekke. Programmene tar dessuten kortere tid enn på de gamle maskinene. Det blir mye vasking i en familie på 5. Dere er jo enda fler, så det blir jo desto mer tid spart hos dere.


Sist redigert av Frost : 27-10-07 kl 01:39.
Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 01:14   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg er delvis enig med mannen din.

Men, så har man jo den faktoren at ting har utviklet seg, og dagens maskiner er nok både billigere i drift, i og med at man kan velge spareprogrammer o.l, pluss at man har flere valg i vaskeprosess.

Så ja, jeg hadde nok også ønsket meg en ny maskin.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 02:17   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg kjøpte meg ny maskin for to år siden. Og har fått en maskin som vasker tøy som ikke er så veldig skittent på 20 minutter. Vi bruker nesten bare det programmet og har spart flere tusen på strømregningen vår.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 08:22   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin

Vi har akkurat måttet kjøpe oss en ny vaskemaskin. Den gamle på 7 år ville ikke mer. Dessuten var det en ekkel lukt fra den. Så sånn sett var vi glad for at den tok kvelden. Den nye er bare SÅ mye bedre!! Alle programmene er utrolig mye kjappere!!! Sparer masse tid og vi kommer sikkert til å se det på strømregningen og. Det blir endel vask i løpet av uka.......

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 08:39   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.890
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg er også enig med mannen din, selv om jeg nok kan ha litt kjøp-og-kast-mentalitet. Så lenge en vaskemaskin virker, så hadde jeg aldri kjøpt ny.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 09:18   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin

Vår er bare 6 år gammel - jeg har ingen planer om å skifte den ut før den ikke fungerer og eventuelt ikke kan repareres mer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:40   #10
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin

Min erfaring er at en maskin som er så gammel som den du har ikke vasker like godt.
Dessuten har du i dag maskiner som bruker kortere tid, sentrifugerer bedre 1400-1600 omdreininger, og som i utgangspunktet bruker midre strøm.

Da vi kjøpte ny maskin ble klesvasken renere, bedre skyllt og tørrere.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 14:38   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vaskemaskin

Maskinen vår er 4-5 år gammel, og fungerer bra.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:47   #12
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Min erfaring er at en maskin som er så gammel som den du har ikke vasker like godt.
Dessuten har du i dag maskiner som bruker kortere tid, sentrifugerer bedre 1400-1600 omdreininger, og som i utgangspunktet bruker midre strøm.

Da vi kjøpte ny maskin ble klesvasken renere, bedre skyllt og tørrere.

Ja, det er det jeg mener også. Det hender jeg må sentrifugere tøyet to ganger, veldig kjedelig!!

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 20:56   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskemaskin

Jeg hadde ikke kjøpt ny. Vi måtte kjøpe ny i helga da vår nesten nye (7 år) vaskemaskin var ødelagt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 09:17   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskemaskin

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg kjøpte meg ny maskin for to år siden. Og har fått en maskin som vasker tøy som ikke er så veldig skittent på 20 minutter. Vi bruker nesten bare det programmet og har spart flere tusen på strømregningen vår.

Hvilket merke er det? Vi kjøper nytt når vi flytter, for vi solgte det vi har nå med huset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no