|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
12-04-22, 20:33 | #2 |
Dragedytteren
|
Sv: Kan man starte en setning med og?Det er vel som med "men", jeg lærte på skolen at det ikke kan stå først. Men, det finnes jo unntak. Og det kan gå helt fint.
12-04-22, 21:15 | #3 |
kamerat
|
Sv: Kan man starte en setning med og?Det kan du, selvfølgelig.
12-04-22, 21:56 | #4 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kan man starte en setning med og?Jeg gjør det ofte i litt mer uformelle settinger - slik som forum. Da bruker jeg noenganger - der det egentlig skulle være komma også.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
14-04-22, 09:46 | #5 |
superbruker
|
Sv: Kan man starte en setning med og?Jeg leser en fagartikkel hvor flere setninger starter med og. Jeg ville aldri ha startet en setning med det selv. Muligens i uformell melding men ikke ellers. Jeg hengte meg litt opp i det. Ellers en veldig interessant artikkel. Dessverre ble jeg veldig opphengt i alle setningene som startet på og.
14-04-22, 11:40 | #6 |
Librocubicularist
|
Sv: Kan man starte en setning med og?Grunnen til at vi lærte det på skulen er at mange barn starter alle setninger med og eller så. Det er enkelt å unngå og ved å luke det bort, får ein meir variert språk.
|