Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Test av vinterdresser

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 11:10   #161
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

På siden av Didrikssons- diskusjonen. Vi har hatt en bukse fra Didriksson (Dry2) til åtteåringen, og den er vanntett, og har virkelig vært holdbar. Den er vasket mange ganger, og holder fortsatt mål. Jeg hadde altså ikke hatt noe problem med å kjøpe testvinnerdressen basert på mine erfaringer med merket.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 20:22   #162
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

På siden av Didrikssons- diskusjonen. Vi har hatt en bukse fra Didriksson (Dry2) til åtteåringen, og den er vanntett, og har virkelig vært holdbar. Den er vasket mange ganger, og holder fortsatt mål. Jeg hadde altså ikke hatt noe problem med å kjøpe testvinnerdressen basert på mine erfaringer med merket.

Det er jo posotivt!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 20:25   #163
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Vet ikke om det er skrevet i tråden her, men reima sende vareprøven på årets dress til testen. Det var derfor den kom ut dårligere enn andre år, butikker som selger reima skal vist nok fått mail på det.

Jeg snakket med ei som selger Reima og hun forklarte det slik: Reima ble forespurt om å få en dress til test (eller noe sånt) og de sydde/sendte en dress som ikke var gjort vanntett, men så helt likens ut som de vanntette dressene. Da testene var utført og Reima skjønte hva som hadde skjedd, fikk de ikke muligheten til å sende ny og riktig dress.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:22   #164
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Det er jo posotivt!

Absolutt! Jeg hadde ingen forventninger til buksa. Den kostet lite (299,- eller deromkring) og jeg hadde knapt hørt om merket. Den har overrasket stort, og den blir nok en gjenganger her i huset.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:40   #165
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

I dag har vi fått testet ut Reflexdressen og den holder mål! En hel dags lek i våt snø, både i og etter bhg, og den er helt tørr innvendig. Kliss våt utenpå, men det må man jo forvente når de velter seg i våt snø-

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:46   #166
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

I dag har vi fått testet ut Reflexdressen og den holder mål! En hel dags lek i våt snø, både i og etter bhg, og den er helt tørr innvendig. Kliss våt utenpå, men det må man jo forvente når de velter seg i våt snø-

Flott! Vi må kjøpe ny dress til Lillestorebror i helgen og det er greit å ha et alternativ dersom vi ikke finner en Reima vi vil ha.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:53   #167
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Etter den vinteren me hadde forrige sesong er pusteevne og varmeisolering langt viktigare enn kor vanntett dressen er. Kvifor er ikkje dette med varme/isolering testa?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 08:57   #168
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.092
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

I går fikk vi testet Friends dressen fra Coop. 4-åringen nærmest svømte i en stoooor vanndam i går, vannet prellet av som vann på gåsa og etter over en times lek var gutten like tørr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:44   #169
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi har testet POP igjen i vått vær ved tre-fire anledninger nå de siste par ukene, og den holder jamt mål altså. Varm, tett (tørr inni) og veldig grei å tørke/spyle av når det kommer til skitt.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 21:49   #170
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Man blir jo litt engasjert.

Har du fått noe svar fra Didrikson??

Her er dressen nå testet i kulde og vått vær. Foreløbig veldig bra, men synes ikke jeg kan skryte av den før den er brukt mer og vasket noen ganger. Men så lang, very nice!!!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-10, 22:47   #171
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har du fått noe svar fra Didrikson??

Her er dressen nå testet i kulde og vått vær. Foreløbig veldig bra, men synes ikke jeg kan skryte av den før den er brukt mer og vasket noen ganger. Men så lang, very nice!!!

Har ikke hørt et pip. Mulig jeg ikke sendte til rett adresse. Får sjekke mer i morgen.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 07:28   #172
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

Har du fått noe svar fra Didrikson??

Her er dressen nå testet i kulde og vått vær. Foreløbig veldig bra, men synes ikke jeg kan skryte av den før den er brukt mer og vasket noen ganger. Men så lang, very nice!!!

Jeg er også fornøyd så langt. Blir spennende å se når kulda setter inn for alvor.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 07:52   #173
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Jaja, vi har kjøpt Didrikson. So far, so good.... God passform, varm og deilig, godt stoff. Her er det heldigvis til vår fordel tørre og kalde vintere...dvs mye snø og kaldt.. ikke så mye slaps og vått føre.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 09:43   #174
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av TheVoice, her.

Jaja, vi har kjøpt Didrikson. So far, so good.... God passform, varm og deilig, godt stoff. Her er det heldigvis til vår fordel tørre og kalde vintere...dvs mye snø og kaldt.. ikke så mye slaps og vått føre.

Jeg har konkludert med at på de slapsete dagene så er det varmt nok til at han kan bruke reimahøstdressen med godt med ull under så jeg vet egentlig ikke om vi kommer til å få testa den skikkelig i slaps.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 17:42   #175
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi har en Ticketdress (den nye tynnere) og en Troll med fast (ull)for. Begge er 100% vanntette etter å ha vært i bruk i plaskregn og som våtdrakt i dammene

Vi syns ikke Ticketdressen er like varm som før, guttungen må ha mellomlag ved 0 grader. I Trolldressen derimot holder det med ett lag tynn ull i flere blå grader. Samme unge som bruker begge dressene og han er varm av seg.

Begge dressene er utrolig slitesterke!

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 20:58   #176
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Datteren vå på 6 år fikk 2-delt sett fra Didrikson som til-og-fra-klær til skolen. et han fungert bra og hun har vært tørr og varm. Hun har også brukt det i lek og holdt seg tørr. Nå har det ikke vært bløt snø her, så da kan det hende hun hadde blitt våt?

Men, jeg har reklamert to ganger på settet. Første gangen røk en trykknapp på foten, slik at snølåsen var konstant åpen. Jeg fikk nytt sett, og etter noen uker løsnet borrelåsen på armen. Jeg sa jeg ikke ville ha Didrikson på nytt og fikk velge meg noe annet. Virker som om Didrikson er litt dårlig på detaljkvaliteten, eller så har vi bare vært uheldig.

Vi byttet forresten til et merke som heter Phenix og har en vannsøyle på 10.000. I tillegg var det fleksible størrelser, og vi kjøpte 6-10 år. Lengden på ermene og føttene justerer man med en snor og stoppeknapp. Ganske kjekt.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:05   #177
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.857
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Vi har Didrikson jakke til poden, er veldig fornøyd med den. God kvalitet, den er varm og han blir ikke våt.


Sist redigert av Chablis : 28-12-10 kl 21:20. Årsak: Skrivefeil
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:10   #178
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi har Didirkson jakke til poden, er veldig fornøyd med den. God kvalitet, den er vamr og han blir ikke våt.

Ser det ikke bare er jeg som ikke klarer å skrive Didrikson rett
Sitter borrelåsen på ermene fast enda? Storesøster bruker borrelåsen daglig, så den blir hardt belastet. Det tålte den ikke.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:20   #179
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.857
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Ser det ikke bare er jeg som ikke klarer å skrive Didrikson rett
Sitter borrelåsen på ermene fast enda? Storesøster bruker borrelåsen daglig, så den blir hardt belastet. Det tålte den ikke.


Rettet opp nå.
Ja den sitter fortsatt fast, poden bruker den stort sett hver dag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-10, 21:35   #180
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Test av vinterdresser

Her er derssen godt brukt, våte og tørre dager. Ikke vasket så mye enda, men vært tørr så langt i alle fall.
Dressen ser ut som om den er ny, men den er ikke brukt så mye uten snø da, så kraftig slitasje har den ikke blitt utsatt for.
Så langt, VELDIG fornøyd!
God og varm er den også.

Å vi har årets Didriksons.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no