Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Glitters parmesankylling

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-09, 10:46   #21
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Jeg kjøpte forresten sånne små pakker med ferdigrevet parmesanblanding på Rema1000 for kr 6,90 pr pakke og det var i underkant av 1 dl. De luktet og smakte "riktig". Altså kan det være et godt alternativ til dyre parmesanoster.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:48   #22
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Jeg kjøpte forresten sånne små pakker med ferdigrevet parmesanblanding på Rema1000 for kr 6,90 pr pakke og det var i underkant av 1 dl. De luktet og smakte "riktig". Altså kan det være et godt alternativ til dyre parmesanoster.

Jeg prøvde med en sånn ferdigrevet pakke en gang. Den var nok fra Meny, men hos oss funka det ikke. Smakte vel greit, men den smelta absolutt ingenting, og konsistensen ble helt feil.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:53   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Jeg har også kjøpt den der mørkerøde posen med "parmesan" på Rema og andre butikker, men det smaker ikke noe særlig godt synes jeg. Og i varme retter der den skal smelte tror jeg neppe den gjør seg særlig bra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 10:57   #24
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Men jeg bruker gjerne Gran Padano. Ofte er det bare det de har / det jeg finner hos oss. Er ikke noen parmesankjenner uansett jeg, men om det bare er sånn at det er laget i et annet område så bør det jo være helt kurant.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:13   #25
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Når jeg får en haug med parmesan av svigers i januar, skal jeg lage denne til en av grøsserkveldene våre.


Jaaaaaa!!!!!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 15:15   #26
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men jeg bruker gjerne Gran Padano. Ofte er det bare det de har / det jeg finner hos oss. Er ikke noen parmesankjenner uansett jeg, men om det bare er sånn at det er laget i et annet område så bør det jo være helt kurant.

Hvis du er interessert i å lære mer om det så er det bare til å lese seg litt opp på dette med D.O.C eller A.O.C merking. Det er ganske fascinerende at i parmesanen sitt tilfelle så må kuene beite på spesielle beitemarker som ligger over en gitt høyde.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 19:08   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Du serverer med potetstappe..... Lager ikke stappe med andre grønsaker også vel?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:00   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Du serverer med potetstappe..... Lager ikke stappe med andre grønsaker også vel?

Som du ser står det og/eller. Selvfølgelig kan man lage potetstappe med andre grønnsaker også. Det blir både bedre og sunnere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 20:22   #29
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Har aldri tenkt på å putte andre grønsaker i potetmosen jeg........
Selvf funker det sikkert!
men altså: moser du hele i en smørje eller putter du bare gr.sakene oppi den ferdige potetmosen?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 21:41   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

men altså: moser du hele i en smørje eller putter du bare gr.sakene oppi den ferdige potetmosen?

Jeg bruker ikke ferdig potetmos, og moser alt sammen: kok poteter og/eller gulrøtter/blomkål/broccoli, hvitløksfedd i god buljong, hell av vannet, mos potetene og grønnsakene, ta i en dæsj smør, spe med melk til ønsket konsistens. Smak til med salt pepper og evt. parmesanost.

Jeg har så godt som alltid hvitløksfedd og løk i all potetmos jeg lager, de andre grønnsakene varierer jeg utifra hva jeg har tilgjengelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:33   #31
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Er det potetmos og tomatsalat som absolutt er beste tilbehøret, eller kan man bruke noe annet tilbehør som er like bra?? Event. hva..?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:17   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Vi har sjelden potetmos til dette siden mannen ikke liker det så godt. Vi pleier å ha enten krydret ris, ovnsbakte potetbåter eller linser til. Og grønnsaker, som regel stekt sopp og paprika. Og hvitløksdressing eller en saus.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 11:27   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Er det potetmos og tomatsalat som absolutt er beste tilbehøret, eller kan man bruke noe annet tilbehør som er like bra?? Event. hva..?

Du kan bruke hva som helst, egentlig. Grunnen til at jeg ofte serverer den med rotmos var fordi det var det eneste Glitterbarnet ville spise i en periode. Man kan fint gjøre det mer "voksent" med ris, pasta etc.

Tomatsalat syns jeg er veldig godt til, fordi det gir en frisk og syrlig smak.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 15:55   #34
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

aha... den er grei. Da går vi for ris eller potetbåter! Og tomatsalaten.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:30   #35
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Det var godt! Blir def. laget igjen!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:32   #36
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi har sjelden potetmos til dette siden mannen ikke liker det så godt. Vi pleier å ha enten krydret ris, ovnsbakte potetbåter eller linser til. Og grønnsaker, som regel stekt sopp og paprika. Og hvitløksdressing eller en saus.

Hva slags saus passer egentlig til denne kyllingen? Jeg tror vi skal lage det med ris neste gang, og selv om jeg synes det er godt med bare soyasaus på ris liker mannen å ha noe saus til.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:34   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Det blir saus av seg selv, i formen (parmesan, olje, smør, krydder, kraft fra kyllingen..)

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 20:53   #38
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Da må jeg ha gjort noe feil når jeg lagde den. Det var litt væske i bunnen av formen, men ikke sånn at jeg kunne kalle det saus.

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:01   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Det varierer litt hvor mye det blir, men jeg pleier å snu kyllingen i ganske rikelige mengder av det den skal rulles i, sikkert mer enn det som står i oppskriften (har lagd den så mange ganger at jeg ikke bruker oppskrift lenger). Det pleier ihvertfall å bli nok til å ha litt over potetene/risen eller hva man nå har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 21:24   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glitters parmesankylling

Er det viktig med smør og olje? Eller kan man bruke en av delene? Jeg har laget dette et par ganger, men husker ikke hva jeg gjorde.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
parmesankylling

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no