Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-17, 21:14   #1181
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Lekkert bord emm!

Jeg sitter her i stolen min, fullstendig avslappet. Lurer på om jeg har glemt noe siden jeg er så avslappet? Skal levere fra meg alt kl 12 i morgen, så etter det skal jeg være gjest t.o.m. søndag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 26-05-17, 21:17   #1182
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Takk! Hentet inspirasjon fra nettet, rundt på langbordet er det mange små glass med en peon i hver.

emm er ikke aktiv  
Gammel 26-05-17, 22:04   #1183
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Eføy og annet blomstergreier er kjøpt inn. I morgen ettermiddag får vi pyntet lokalene. Jeg skal også hente et par kaker i morgen. Nå er det ikke lenge igjen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-05-17, 08:55   #1184
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Gratulerer med dagen til dere alle som har konfirmanter i dag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 27-05-17, 09:14   #1185
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Lykke til i dag!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-05-17, 09:23   #1186
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Gratulerer med dagen til dere som har konfirmanter i dag! ����

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 27-05-17, 09:34   #1187
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Gratulerer til dere som har dagen deres i dag!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 09:39   #1188
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi fikk en fantastisk fin dag, tett taleprogram, morsomme sanger og fin stemning hele veien. Og alle kakene! Det ble i alle fall nok. Nå puster jeg lettet ut og tenker dette går helt fint om to år igjen!

Lykke til alle som står igjen! Husk å nyte dagen!

emm er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 11:48   #1189
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har vært innom stedet for å ordne med litt blomster, og rosene er skikkelig stygge. Akkurat nå er jeg veldig glad for at seremonien ikke er før kl. 14, så mannen rekker å dra innom Plantasjen for å kjøpe nye.

Ellers er vel alt på stell. Bortsett fra her hjemme hos oss da, her ser det ikke ut, verken ute eller inne.

Lykke til alle dere som har dagen deres i dag!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 21:36   #1190
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hatt en fantastisk flott dag. Konfirmanten er fornøyd.

Ble igjen en del kaker, men det løste vi med å invitere en del av fotball-laget på kake-kveldsmat. Så nå sitter mor som et slakt i stolen og gutta-krutt sitter og spiser kake på kjøkkenet. Jeg er bare stappmett.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 22:10   #1191
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.868
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har også hatt en flott dag. Konfirmanten er storfornøyd, og det virket som gjestene hadde det bra. Alt gikk i grunn på skinner.

Men jeg er glad for at det er fire år til neste gang vi skal ha det. I mellomtiden skal jeg dra på en god del konfirmasjoner.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 22:12   #1192
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Gratulerer med vel overstått, alle som er i havn! Jeg synes det er veldig koselig å lese om feiringene deres!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 28-05-17, 22:24   #1193
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det samme synes jeg, Niobe!

Gratulerer med overstått alle sammen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 08:17   #1194
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Gratulerer med vel overstått, alle som er i havn! Jeg synes det er veldig koselig å lese om feiringene deres!

Ja, samme her! Veldig hyggelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 09:36   #1195
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg tenkte jeg skulle få lagt ut noen bilder, men jeg har ikke tatt mer enn 2 bilder med mobilen. Noen av ungdommene var utstyrt med kamera og 1 av disse er fotograf, så jeg venter i spenning på bilder jeg også.

Jeg spurte Mini når han lå seg i går om han var fornøyd med dagen og om den ble som han forventet seg. Og Ja! den ble enda bedre enn han hadde ventet seg - det varmet.

Jeg var litt spent mht bordene, men praten gikk bra på alle - så jeg tror alle koste seg. Ikke alle jeg fikk pratet like mye med, men det ble uansett en fin dag. Godt bunadsvær og godt foto-lys.

Han fikk en del penger, så nå må jeg få satt inn disse. Vi har blitt enige om at han skal få bruke 10% av det han fikk, resten skal på sparekonto. Han fikk noen pakker, men ingen smykker, bortsett fra klokke. Han fikk Douchebag av søster'n, det er nok den gaven han kommer til å bruke aller mest.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 09:38   #1196
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ei uke igjen for oss nå. Jeg tror jeg har kontroll nok, det jeg ikke har kontroll på er at jeg ikke kan å arrangere selskap. I hvor stor grad bør det være noe som aktiviserer gjester for eksempel?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 09:43   #1197
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her er de to bildene jeg tok.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20170528_125609.jpg (1,16 MB, 38 visninger)
Filtype: jpg 20170528_125603.jpg (1,16 MB, 29 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 09:46   #1198
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ei uke igjen for oss nå. Jeg tror jeg har kontroll nok, det jeg ikke har kontroll på er at jeg ikke kan å arrangere selskap. I hvor stor grad bør det være noe som aktiviserer gjester for eksempel?

Du trenger ingen aktiviteter. Det er voksne folk så de får aktivisere seg selv ved å kommunisere med hverandre.

Når folk kom etter kirken hadde jeg lagt frem albumene til Mini som folk satt å bladde i. Du har vel noen album du også kjenner jeg deg rett...

Mini pakket opp gaver med hjelp fra søster og tante. (De noterte ned i en bok hva han fikk mtp takkekort...

Etter middag gikk vi ut for å ta bilder, vi tok bilder med de ulike "grupperingene", folk pratet og slappet av.
Vi hadde Kahoot før kaffen. Under kaffen leste jeg opp telegrammene - en del hadde skrevet hilsninger/dikt/taler til Mini i telegrammene. Og vipps var dagen over.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 09:54   #1199
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Du trenger ingen aktiviteter. Det er voksne folk så de får aktivisere seg selv ved å kommunisere med hverandre.

Når folk kom etter kirken hadde jeg lagt frem albumene til Mini som folk satt å bladde i. Du har vel noen album du også kjenner jeg deg rett...

Mini pakket opp gaver med hjelp fra søster og tante. (De noterte ned i en bok hva han fikk mtp takkekort...

Etter middag gikk vi ut for å ta bilder, vi tok bilder med de ulike "grupperingene", folk pratet og slappet av.
Vi hadde Kahoot før kaffen. Under kaffen leste jeg opp telegrammene - en del hadde skrevet hilsninger/dikt/taler til Mini i telegrammene. Og vipps var dagen over.

Du beskriver jo aktiviteter. (jeg må tenke hakket mer aktivt på å få sånt til enn deg tror jeg).

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 29-05-17, 11:36   #1200
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ei uke igjen for oss nå. Jeg tror jeg har kontroll nok, det jeg ikke har kontroll på er at jeg ikke kan å arrangere selskap. I hvor stor grad bør det være noe som aktiviserer gjester for eksempel?

Når gjesten kom fikk de en frisk velkomstdrikk med jordbær.

Vi gjorde det slik at mannen min var toastmaster, han laget en liten "kjøreplan", og når han ønsket velkommen til bords ga han beskjed om at de som ville si noe sa fra til han. Så la han kabalen videre.

Når det var benstrekk osv. så minglet bare gjestene fritt, det skjedde liksom ikke noe hele tiden. Men vi hadde satt opp gavebord der alle kortene lå, et syltetøyglass med lapper ved siden av der alle kunne skrive en hilsen og putte i glasset så konfirmanten hadde det som et minne senere. (Noen har en liten bok der gjesten kan skrive, om man ønsker det)

Jeg hang noe av det første klærne hennes på en klessnor, satte frem de første skoene hennes og hadde et album fra fotograf som gjesten også bladde i. Det er viktig at gjestene får litt tid til å snakke sammen også synes jeg, så det burde det være tid til. Mellom mat og kaffe viste vi en bildeserie på skjerm, ca 8 minutter lang, den lot vi gå i loop etterpå også.

Jeg ser nå at jeg kommer fra en taleglad familie, så sett av tid til det. Vi hadde alle taler under maten, men ser etterpå at vi kanskje burde spart noen til kaffen, det ble mange men veldig fine ord til konfirmanten. Jeg synes det er veldig fint at de får mye oppmerksomhet og gode ord en slik dag!

Lykke til, det går helt sikkert kjempebra!

emm er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no