Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-17, 10:51   #1001
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg tenker også at det skal være praktisk og hyggelig mer enn at det skal følge noe "regelverk". Så mannen og jeg satt i går og tegnet opp og flyttet folk hit og dit før vi fant det vi mener er den optimale løsningen. Jeg er jo alltid redd for at noen skal føle at noe blir feil, men så lenge noen ikke må sitte i kott, så mener jeg at de får godta bordplasseringen som den er så lenge vi har gjort vårt beste.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 11:56   #1002
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tenker også at det skal være praktisk og hyggelig mer enn at det skal følge noe "regelverk". Så mannen og jeg satt i går og tegnet opp og flyttet folk hit og dit før vi fant det vi mener er den optimale løsningen. Jeg er jo alltid redd for at noen skal føle at noe blir feil, men så lenge noen ikke må sitte i kott, så mener jeg at de får godta bordplasseringen som den er så lenge vi har gjort vårt beste.

Jeg tenker at voksne folk som snurter over bordplassering bare har godt av å utfordres litt, i så fall!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 11:58   #1003
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tenker at voksne folk som snurter over bordplassering bare har godt av å utfordres litt, i så fall!

Med unntak av faren min som snurtet for 33 år siden, har jeg ikke opplevd det, altså. Det er som vanlig bare jeg som krisemaksimerer.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 12:02   #1004
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Med unntak av faren min som snurtet for 33 år siden, har jeg ikke opplevd det, altså. Det er som vanlig bare jeg som krisemaksimerer.

Svigermor snurtet over bordplasseringen i bryllupet vårt. Men jeg kjente i veldig liten grad at jeg burde kunne lastes for at de er skilt og således har torperdert mulighetene for klassisk bordplassering.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 12:08   #1005
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her ordnet konfirmanten med bordplassering selv. Så det ble lillesøster ved siden av, og barna til et vennepar rett ved. Så tok han besteforeldre/oldeforeldre i andre enden og resten i midten. Sånn ca.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 12:56   #1006
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her kjenner familie og venner hverandre godt.
Vi har runde bord med plass til 10 pr bord:
1. Konfirmant m/søster, foreldre og faddere (dette er hans tanter/onkler).
2. Besteforeldre + omgangsvennerforeldre.
3. Ungdomsbord m/kompiser og fettere/kusiner.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 13:42   #1007
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har gått i panikkmodus og er sikker på at jeg ikke får til noe som funker.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 13:47   #1008
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har gått i panikkmodus og er sikker på at jeg ikke får til noe som funker.

Det er jeg helt overbevist om at du får til! Hva er det du har panikk for?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 16:09   #1009
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg skal gi niesa mi penger i konfirmasjonsgave. Gir man fortsatt kontanter? Eller hur?

Datteren fikk både kontanter og penger overført til konto.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 16:16   #1010
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Trenger ikke gå i banken for å sette inn bankremisser. De kan sendes i posten for godskriving av konto. Står ofte på hjemmesida til banken hvordan man går fram, eller kan spørre på chat'en.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 17:01   #1011
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Trenger ikke gå i banken for å sette inn bankremisser. De kan sendes i posten for godskriving av konto. Står ofte på hjemmesida til banken hvordan man går fram, eller kan spørre på chat'en.

Problemet er at den står i hennes navn og vi skal ha det inn på konto i vårt navn, og vi har ikke bank en fysisk kan gå i. Moren min har det og setter inn kontantene for oss og overfører. Men hun får ikke tatt bankremissen.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 19:55   #1012
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Problemet er at den står i hennes navn og vi skal ha det inn på konto i vårt navn, og vi har ikke bank en fysisk kan gå i. Moren min har det og setter inn kontantene for oss og overfører. Men hun får ikke tatt bankremissen.

Dersom bankremissen ikke er krysset, skal det være mulig å overføre den ved påskrift/ signatur på baksiden. Slik vi gjorde med sjekker. :knirk:

Hvis den er krysset, er det hensikten med å krysse at den kun skal rett i banken til den den er utstedt til.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 20:05   #1013
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Da er sko på plass til konfirmanten, og dressen er sendt inn for å legges opp her og der. I helga skal lillebror få litt nytt tøy som både skal gå til 17. mai og to konfirmasjoner. Jeg og mannen har det vi trenger.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 11-05-17, 20:33   #1014
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det er jeg helt overbevist om at du får til! Hva er det du har panikk for?

Det meste. Ingen dreven selskapsarrangør. Men det må nå gå greit på et vis.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 20:59   #1015
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Dersom bankremissen ikke er krysset, skal det være mulig å overføre den ved påskrift/ signatur på baksiden. Slik vi gjorde med sjekker. :knirk:

Hvis den er krysset, er det hensikten med å krysse at den kun skal rett i banken til den den er utstedt til.

Den er ikke krysset, så da får vi rett og slett ta med både konfirmanten, passet hennes og mormoren med pass, også får de i banken forklare dem hvordan de gjør det riktig. Besteforeldre har fått beskjed om hvor plundrete det er. Vi har ikke akkurat så mange bankkontor her vi bor lenger, og vi boikotter hele den banken også.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 21:00   #1016
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Litt panikkmodus her og, selv om vi er helt fint i rute! Nå går panikken på at det skal bli for lite mat, og at småsøsken skal bli syke. Ting går litt for smooth, og da må jeg visst finne på noe. Å lage koldtbord/ smårettbord til 60 er slett ikke noe jeg har bedrevet før! ����

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 21:13   #1017
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Plutselig var det ingen fra mannen sin familie som skulle overvære seremonien, siden foreldre og en bror som er fadder ikke synes det var viktig å komme. Så da har vi bedt de tre andre brødrene hans å overvære det. Heldigvis sa alle tre ja til å være der under seremonien selv om de i utgangspunktet ikke var invitert til det. Da har vi en billett igjen, og da tenker jeg at den andre broren min kan komme. Den ene broren min er fadder og skal uansett.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 11-05-17, 21:21   #1018
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Katta: jeg var også helt urimelig stresset dagene før, enda jeg har drevet og belært meg selv om hvordan det ikke bør være så annerledes enn en dåp, og det tok jeg da på strak arm midt i barseltiden. Og det er jo et vennligsinnet publikum som alle sammen ønsker at det skal bli en fin dag. Likevel hadde jeg tusen fluer i hodet og var helt oppskrudd.

Det er nesten litt flaut å innrømme, for jeg ser på meg selv som veldig IKKE sånn.

Det ble kjempefint og vellykket og det er jeg sikker på at det blir for dere også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 22:13   #1019
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Katta: jeg var også helt urimelig stresset dagene før, enda jeg har drevet og belært meg selv om hvordan det ikke bør være så annerledes enn en dåp, og det tok jeg da på strak arm midt i barseltiden. Og det er jo et vennligsinnet publikum som alle sammen ønsker at det skal bli en fin dag. Likevel hadde jeg tusen fluer i hodet og var helt oppskrudd.

Det er nesten litt flaut å innrømme, for jeg ser på meg selv som veldig IKKE sånn.

Det ble kjempefint og vellykket og det er jeg sikker på at det blir for dere også.

Godt å høre egentlig... blir veldig lavterskel hos oss. Jeg kjenner meg veldig alene og skulle gjerne hatt noen som idiotsikra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 11-05-17, 22:28   #1020
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg tenker at det er en feiring sammen med nær familie, gode venner - hva kan gå galt? Bortsett fra er par issues med bordplasseringen er jeg ganske rolig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no