Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-16, 10:07   #81
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville ihvertfall ikke det, og syns det er en stor fordel å ha et sånt selskap på nøytral grunn uansett hvor godt en samarbeider. Jeg ville følt det feil både å ha det hjemme hos oss og hos eksmann.

Det er det eg også kjenne på.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 17:35   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg sendte ut noen mailer i går på lokaler. Og vi har fått napp noen steder. Hadde man bare visst datoer.


Sist redigert av Anne C : 29-03-16 kl 19:58.
Anne C er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 20:00   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har sendt ut mail til kirken og til humanetisk forbund for å høre hva slags planer de har lagt for neste år.

Jeg har funnet ut at de holder fire gudstjenester på en helg i år, så da regner jeg med at det blir slik neste år og. Og snakket med svigerinne om at vi må planlegge for å ikke havne på samme dag.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 20:16   #84
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg ville ihvertfall ikke det, og syns det er en stor fordel å ha et sånt selskap på nøytral grunn uansett hvor godt en samarbeider. Jeg ville følt det feil både å ha det hjemme hos oss og hos eksmann.

Da jeg var ungdom løste vi det slik at mamma og samboer holdt min konfirmasjon hjemme hos oss, mens min far og kone holdt min bror sin året etter. Det fungerte bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 20:25   #85
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Funker sikkert for noen, men for min del var det litt viktig å føle meg som en av vertskapet den dagen, det hadde jeg ikke gjort hjemme hos eksmann med ny samboer. Og jeg ville heller ikke ønsket at eksmannen min skulle følt det sånn hvis vi hadde det hos oss. Ved å ha det på nøytral grunn var vi på lik linje.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 20:43   #86
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her blir det konfirmasjon i kristihimmelfartshelgen torsdag, lørdag eller søndag. Da blir det jo veldig lett å skaffe hjelp.
Skjønner ikke at de må legge det på en slik helg? Men det ordner seg vel, skal stappe huset fullt og ha det hjemme, bestille det meste av mat, og kaker blir vel en dugnadsgreie. Først og fremst har jeg meldt fra til fjern og nær at det blir konfirmasjon den helgen, så det ikke bestilles utenlandsturer og slikt folk gjerne bedriver i langhelger i mai.

Bunad er også planlagt, møte med hun som skal sy den er i juni.

emm er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 21:57   #87
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Funker sikkert for noen, men for min del var det litt viktig å føle meg som en av vertskapet den dagen, det hadde jeg ikke gjort hjemme hos eksmann med ny samboer. Og jeg ville heller ikke ønsket at eksmannen min skulle følt det sånn hvis vi hadde det hos oss. Ved å ha det på nøytral grunn var vi på lik linje.

Høres fornuftig ut!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 22:08   #88
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ok, fant noe nyttig hos HEF, i hvert fall:

Sitat:

Påmeldingen til 2017 starter 2. mai klokken 12.00

(Dersom du skal melde deg på et leirkurs for sommeren 2016, ta kontakt med ditt fylkeskontor.)

Tilbake til hovedsiden

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 22:13   #89
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Men noen info om selve kurset, når seremoniene er og sånt, se det finner jeg ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 00:35   #90
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

.....


Sist redigert av -ea- : 04-04-17 kl 10:50.
-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 00:51   #91
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ok, fant noe nyttig hos HEF, i hvert fall:

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men noen info om selve kurset, når seremoniene er og sånt, se det finner jeg ikke.

All info dukker opp 2. mai kl. 12, når de åpner for påmelding. Da fant jeg alt jeg trengte i fjor; før lå det ikke noe ute.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 01:05   #92
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Ang. taler, sanger og filmer til konfirmanten... Det vil ikke vår konfirmant ha i det hele tatt. Hun har allerede sagt i fra om det flere ganger. Jeg syns det er litt leit å ikke få lage sang.

Tar man hensyn til konfirmantens ønsker, eller bare holder man tale og synger likevel?

Har tenkt litt på en minnebok eller album i stedet.

Ja, det synes jeg absolutt man skal ta hensyn til, men ha en ordentlig samtale rundt det. Hva er det hun ikke ønsker ved det? Det kan hende det egentlig er andre ting som gjør at hun ikke vil enn det åpenbare. Minnebok som flere kan skrive i f.eks. kan være en super idé. Finn en løsning som alle trives med

IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 01:17   #93
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kirkelig konfirmasjon bekrefter heller ikke noenting som helst.

Det er en velsignelse/forbønnshandling, ikke en bekreftelse.

Jeg har alltid tenkt at man bekrefter at man fortsatt ønsker en kristen tro, og det er det ordet konfirmasjon kommer av? Men det forundrer meg ikke at det ikke er slik altså Utvannet eller husker jeg helt feil?

Men uansett så blir det egentlig feil å bruke det på noe annet enn en kristelig overgangsrite?

IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 08:25   #94
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her forklares konfirmasjon på wiki:
https://no.wikipedia.org/wiki/Konfirmasjon

Sitat:

I Den norske kirke har konfirmasjonen siden 1981 vært regnet som en ren forbønnshandling, hvor det er Gud som bekrefter løftene som ble gitt konfirmanten i dåpen.

Det er altså ikke konfirmanten som bekrefter noe.

Artikkel fra Forskning om samme:
http://forskning.no/historie-religio...konfirmasjonen

Og fra Human:
http://www.human.no/Aktuelt/Nyheter/...-konfirmasjon/

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 15:00   #95
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har holdt av et lokale, og håper det ikke tar enevighet før vi får vite dato. Så nå senker jeg skuldrene litt.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 15:44   #96
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg har alltid tenkt at man bekrefter at man fortsatt ønsker en kristen tro, og det er det ordet konfirmasjon kommer av? Men det forundrer meg ikke at det ikke er slik altså Utvannet eller husker jeg helt feil?

Men uansett så blir det egentlig feil å bruke det på noe annet enn en kristelig overgangsrite?

Jeg tror både kirken og HEF (med ulike motivasjoner) velger å bruke den betydningen av confimare som betyr "støtte/trygge" og ikke "bekrefte".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 17:06   #97
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har også konfirmant - kirkelig. Dato er satt, lokale er bestilt og 1 kakedekor er innkjøpt. Han har også bestemt seg for farger, så vi skal kjøpe bordpynt og diverse i USA i sommer ettersom han står konfirmant våren 2017. Her begynner mye å bli fullbooket allerede.

Her inviteres besteforeldre, tanter, onkler, fettere, kusiner, faddere og nærmeste venner. Vi blir maks 35 - de har fått beskjed om å holde av datoen og merke seg årstallet så de ikke tropper opp i år...

Han vil ikke ha bunad, hvilket er like greit, han er i full vekst så han får få når han er ferdig utvokst. Å etterjustere en mannsbunad er omtrent umulig.

Vi bestiller ferdig pyntet lokale og 3 retters middag, jeg leverer bordpynt og blomster dagen før sammen med kakene og kommer til ferdig dekket og kan være sosial hele dagen - vi gjorde dette med Frøkna også, veldig deilig. Invitasjoner og takkekort blir bestilt på Optimalprint.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 30-03-16 kl 17:18.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 17:27   #98
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Bunad er ikke aktuelt her, så det blir dress. Jeg tror at jeg kan få bestemme det meste av pynt og farger og sånt. Så det blir ikke noe stress. Jeg drev et lite firma som lagde invitasjoner til bla invitasjon for noen år siden, så jeg har alt det på stell. Nå har vi jo bestilt lokale, og der er det ferdig dekket og mat. Vi velger buffet tror jeg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 18:40   #99
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Min 2002-modell aner fortsatt ikke om hun vil konfirmere seg, men jeg antar at det blir enten det eller en form for familiesammenkomst.

Regner med at vi inviterer omtrent de samme som da storesøsknene ble konfirmert. Da var vi rundt 30.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv  
Gammel 30-03-16, 22:21   #100
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Konfirmant 2016 og 2017

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no