Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-16, 18:01   #61
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Pebbles, du har helt rett! Det er ikke stort mer enn en bursdagsfeiring.

Noen vil gjerne lage bordkort og annet til pynting. Det tar sikkert mye tid, men jeg antar at de har moro av det. Jeg har ikke det, så jeg kjøpte bordkort. Noen liker å lage blomsteroppsatser og synes det er moro med borddekking. Jeg synes ikke det, så det gjorde de som eier lokalet for oss sist og sånn blir det denne gangen også.

Det vi brukte mye tid på var tale og bildeshow. Det syntes vi var viktig og morsomt.

Jeg tror det blir mye hva en gjør det til selv og hva du har lyst til. Da jeg vokste opp var det mange som pusset opp hele huset før konfirmasjonen! Der er ikke vi kan du si.

Ikke stort mer enn en bursdagsfeiring, sier du, men klærne er vel annerledes (både for konfirmanten og foreldrene), formelle invitasjoner, bordpynt osv. Alt det der er ikke vanlig i bursdager jeg er vant med.

Og etterpå skal det vel sendes ut takkekort?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 18:02   #62
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Noen som har lyst til å dele sine lister over hva som skal gjøres og vurderes og tenkes på i forbindelse med konfirmasjonen?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 18:20   #63
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Ikke stort mer enn en bursdagsfeiring, sier du, men klærne er vel annerledes (både for konfirmanten og foreldrene), formelle invitasjoner, bordpynt osv. Alt det der er ikke vanlig i bursdager jeg er vant med.

Og etterpå skal det vel sendes ut takkekort?

Men sånt er da enkelt og kan fikses kjapt?
Invitasjonskort fås kjøpt, servietter og duker har de på KID og jysk, dresser og kjoler på klesbutikk og takkekort er som å fikse julekort.

Er jeg helt unormal som tenker at dette er lettvint å ordne?
Jeg er ikke dillete anlagt og legger ikke sjela i å finne temafarger og designe kort. Det gjør ikke mannen eller sønnen heller.
Det som krever litt er å planlegge mat, men det er som en bursdagsfeiring.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 18:25   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg abonnerer nølende på denne tråden. Det blir min første forberedelse så langt.

Jepp, her er jeg også.

Samtale fra påsken:

- Ja, dere har jo konfirmant neste år!

- har vi?!!


Vi har ikke hørt noe fra noen, er dette noe det kommer informasjon om via skolen, eller hva skjer? Jeg er ganske sikker på at eldste ikke vil ha noe kirkelig, så vi må finne ut av alternativene, og selvsagt om han vil i det hele tatt.

Vi har det hjemme, så det er sånn sett ikke så mye å være tidlig ute for.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 18:27   #65
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 18:32   #66
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Fjerde konfirmasjon neste år, og jeg har ikke tenkt å styre mye. De to første hadde vi på hotell og laget bare kakene selv, den tredje hadde vi i et lokale der vi måtte ordne veldig mye selv. Vi laget også koldtbord og kaker til 45 gjester, det var jo mye jobb men gikk fint med god planlegging.

Denne siste konfirmasjonen blir med færre gjester, 20-25. Jeg håper egentlig vi kan ha den på den nye jobben min. Det blir humanistisk konfirmasjon.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 19:44   #67
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men sånt er da enkelt og kan fikses kjapt?
Invitasjonskort fås kjøpt, servietter og duker har de på KID og jysk, dresser og kjoler på klesbutikk og takkekort er som å fikse julekort.

Er jeg helt unormal som tenker at dette er lettvint å ordne?
Jeg er ikke dillete anlagt og legger ikke sjela i å finne temafarger og designe kort. Det gjør ikke mannen eller sønnen heller.
Det som krever litt er å planlegge mat, men det er som en bursdagsfeiring.

Jeg tenker også det er så enkelt. Vi får se om vi fortsatt mener det om ett år.

Det jeg anser som utfordring er faktisk det som ikke går på selskapet - altså innlosjering av folk og evt håndtere dem resten av helga.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 20:03   #68
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har visst også konfirmant neste år. Det meste er på stell så langt. Bunad er under produksjon, gjestelisten er klar. Vet ikke datoen ennå så vi får ikke bestilt lokale, men hvis det blir vanskelig med lokale så regner jeg med at vi kan ha det hos mine foreldre. Det eneste jeg føler at vi ikke har kontroll på er tale, det er ingen i familien som liker å skrive og holde tale så jeg regner med at det blir min oppgave.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 20:09   #69
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.

Jeg stresser med to ting, lokalet og at eventuelt kusine skal ha konfirmasjon på samme dag. I tillegg til et fadderbarn. Alt det andre kommer av seg selv.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 23:34   #70
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.449
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg er også litt der at jeg ikke begriper hva folk styrer sånn med for dette. Gjestelisten og høytidelighetsnivået er som i barnedåpene, og det forventet alle at jeg stuntet på noen uker midt i søvnløshet og småbarnsstyr.

Først og fremst lokale.
Mange steder er det 4-5 års lister for komfirmasjonshelga.
Og når "hjemme" ikke er et alternativ så må man ha et sted å være.
Dernest har vi gjester som reiser langt, de vil gjerne ha en dato så tidlig som mulig.
Utover det er det ikke så mye stress.
Maten må jo planlegges i rimelig tid (litt lengre for oss som lager kjøttet selv) gjesteliste og invitasjoner bør jo ut så folk rekker å svare.
Skal konfirmanten ha bunad er heller ikke det noe som kan fikses på 14 dager.
Jeg har ingen problemer med å dra i land mat og fest med 50 gjester på sparket. Men konformasjonen til barna mine vil jeg at skal være så bra som mulig og det betyr at jeg må tenke på hvilken sekk poteter som skal brukes i konformasjonen i juni 2017, når vi pakker poteter i oktober 2016.
Jeg må planlegge såpass at vi har et dyr i passe alder og kvalitet som kan slaktes i rimlig tid til konformasjonen, dersom konfirmanten vil ha stek.
Om han vil ha bilde på invitasjonen så kan ikke jeg lage invitasjonene på natterstid 3 uker før konfirmasjonen- Og skal han ha blå roser så fikses ikke det på Rema, fredag før altså.

Når man begynner planleggingen handler vel litt om hvor man legger lista.
Lista vår ligger nok en god del høyere til en konfirmasjon, enn en bursdag.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 28-03-16, 23:41   #71
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Først og fremst lokale.
Mange steder er det 4-5 års lister for komfirmasjonshelga.

Håper det ikke er slik de fleste stedene! Nå er det enda noen år til jeg har første konfirmant, men jeg regner med vi skal klare å finne et OK lokale eller vi får ha det hjemme.

Enig i at det er litt mer enn bare en vanlig bursdagsfeiring, men jeg tror ikke jeg kommer til å stresse med det. Kakebaking kan jeg helt sikkert sette bort noe av og noe kan bestilles. Huset skal i alle fall ikke pusses opp om vi skal ha det hjemme, men jeg ville sørget for at det var plantet pent utenfor og at hagen så grei ut.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 03:01   #72
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017



Har vår første konfirmant neste år, selv om jeg skulle ønske det ble kalt noe annet for kristelig blir det ikke, så ingen ting å "bekrefte" Det blir humanistisk eller filosofisk, det er hun helt klar på.

Vi er nok litt sære, for vi ønsker å ha det hjemme. Etter hva jeg har hørt i diskusjoner tidligere, så regnes det nesten for eksotisk å være Vi har ikke plass inne, det ble veldig tydelig under siste barnedåp Så vi tenker på å leie skikkelig partytelt i hagen. Kjipt om det blir dårlig vær, men det går sikkert greit.

Vi har alltid ordnet koldtbord selv til slike tilstelninger, men jeg tror vi går for å catere tapas e.l. denne gangen. Jeg vil ha minst mulig stress i forkant og under dagen, og det vil selvsagt hjelpe på. Ihvertfall catere deler av maten, og ordne noe selv av type basic ting.

Bunad har hun arvet, men endringer må gjøres. Det er Telemarksbunad, men tror vi skipper å dra dit for endringene og tar det på Husfliden eller Heimen. Koster sikkert mye mer, men unektelig mye enklere.

Sån for kuriositetens skyld - hva koster lokale til slikt i Oslo nu til dags? Inviterte er mellom 40 og 50.


Sist redigert av IzziCreo : 29-03-16 kl 03:06.
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 07:55   #73
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi hadde mellom 40 og 50 gjester, så for oss ble det mer styr enn med et vanlig bursdagsselskap. I tillegg pleier vi ikke ha middag, dessert og kaker i bursdagsfeiringer, så det ble også annerledes. Bunadene krevde litt arbeid, og jeg valgte å lage oppsatser i stedet for å kjøpe for å spare penger. Og så ville jeg ikke ha papirduk, de revner jo før middagen er servert, så jeg lånte litt her og der.

Med såpass mange gjester trengte vi hjelp på kjøkkenet, noe som ikke hørte med i leien av lokalet. Vi bestilte mat, delegerte kakebakingen og fikk hjelp av familien med oppryddingen. Utvask av lokalet var heller ikke inkludert i leien.

Invitadjoner, bordkort og bordpynt var kjapt gjort, vi brukte tid på et lite sanghefte, talen og en power point med bilder og musikk som var personlig for konfirmanten.

007 er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 08:30   #74
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ang. taler, sanger og filmer til konfirmanten... Det vil ikke vår konfirmant ha i det hele tatt. Hun har allerede sagt i fra om det flere ganger. Jeg syns det er litt leit å ikke få lage sang.

Tar man hensyn til konfirmantens ønsker, eller bare holder man tale og synger likevel?

Har tenkt litt på en minnebok eller album i stedet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 08:41   #75
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg synes man skal ta hensyn når det gjelder sanger og bildet, men slik jeg kjenner mine barn hadde de latt seg overtale til en liten tale. Og da med fokus på at mor og far gjerne vil si noen ord på en høytidsdag, og at det kan være et fint minne å ha med seg.

007 er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 08:46   #76
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

De konfirmasjonene vi har hatt, har også helt klart vært i en annen liga enn bursdagsfeiringer og barnedåp.

Røverdatter: Jeg var sånn som nedla veto mot sanger og taler. Jeg ønsket virkelig å slippe, og fikk ingen heller. Men nå har jeg endel mer erfaring enn for 35 år siden: Jeg vet hvor fint det kan være med den type oppmerksomhet, og har også vært i en konfirmasjon der det ikke var noe som helst. Jeg antar at det var etter konfirmantens ønske, pluss at det nok var en familie med lav tale- og musikkfaktor sånn generelt, men jeg opplevde det som mye fattigere og at noe manglet. Det er noe flott med å sette konfirmanten i sentrum på en annen måte enn at han/hun bare er tilstede i selskapet, og det er fint å trekke fram gode egenskaper og gode minner og ting en setter pris på. Jeg har opplevd det veldig fint, og spesielt siden ungdommene gjerne er i en alder da vi foreldre kan være på det mest irriterende (og motsatt). Jeg hadde ikke gitt meg uten "kamp" på at taler og andre innslag skulle være lov på en sånn dag, men hadde selvfølgelig vurdert graden av motstand og hva som lå bak.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 10:48   #77
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har også konfirmant neste år, i alle fall i teorien. Men han vet ikke hva konfirmasjon er, og i følge han var det ikke noe noen hadde snakket om på skolen heller. Jeg er litt "whatever" til konfirmasjon, men han skal selvsagt få bestemme selv både OM han vil konfirmere seg og hvilken type han vil velge. Men siden han er innenfor autismespekteret, føler jeg at jeg ikke helt vet om jeg klarer å formidle konseptet til han, så vi får finne en innfallsvinkel. Jeg tror nok heller at han hadde hatt større glede av en ferietur enn et selskap, f.eks.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 10:53   #78
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.



Har vår første konfirmant neste år, selv om jeg skulle ønske det ble kalt noe annet for kristelig blir det ikke, så ingen ting å "bekrefte" Det blir humanistisk eller filosofisk, det er hun helt klar på.

Kirkelig konfirmasjon bekrefter heller ikke noenting som helst.

Det er en velsignelse/forbønnshandling, ikke en bekreftelse.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 11:03   #79
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Eg har også konfirmant neste år i september Lokalet er bestilt for lengst, men no har pappaen begynt snakke om at han har lyst ha det heime. Det blir veldig mykje billigare, men vil eg virkelig det? Usikker.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 29-03-16, 11:07   #80
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg har også konfirmant neste år i september Lokalet er bestilt for lengst, men no har pappaen begynt snakke om at han har lyst ha det heime. Det blir veldig mykje billigare, men vil eg virkelig det? Usikker.

Jeg ville ihvertfall ikke det, og syns det er en stor fordel å ha et sånt selskap på nøytral grunn uansett hvor godt en samarbeider. Jeg ville følt det feil både å ha det hjemme hos oss og hos eksmann.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no