Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-16, 19:22   #261
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Men da hadde han uansett bestemt seg for HEF. Jeg tror han tok ett blikk på den hvite kappen og grøsset.

Virkelig?
Høres litt voldsomt ut å grøsse av sånt.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 30-07-16, 19:38   #262
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Siden sist jeg var her i tråden har vi fått beskjed om at det er konfirmasjon i september. Så da har vi holdt av lokaler i september. Vi har også ordnet det slik at kusinen hans har konfirmasjonen helga før. De skal ha det hjemme, så de er ikke avhengig av at lokaler skal være hjemme, som vi må. Det har ikke vært noe på melding enda, men mannen har vært i kontakt med de som styrer dette, og de sa at man fikk den dagen man ønsket. Jeg er i grunn veldig fornøyd med at det er i september fremfor begynnelsen av juni. Da er det så mye mas på jobb.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 01-08-16, 23:03   #263
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Virkelig?
Høres litt voldsomt ut å grøsse av sånt.

Han har aldri likt noe som ligner utkledning og kostymer, uansett form og farge. Tror ikke det er så spesielt, egentlig.

Men har snakket mer med ham nå, og han har mer funderte begrunnelser enn som så, altså. Han har aldri hatt et religiøst bein i kroppen, i motsetning til søstra, som har mer religiøse anfektelser for seg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 01-08-16, 23:13   #264
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.937
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Hm... Her har vi ikke snakket mer om dette, og det bør nok definitivt gjøres, slik at vi får booket HEF om det blir det. Barne- og Ungdomsfilosofene har nok plass uansett tror jeg. En av delene blir det garantert, så den saken er klar.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 02-08-16, 10:06   #265
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Her blir det dobbel humanetisk konfirmasjon med festen hjemme.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv  
Gammel 02-08-16, 11:00   #266
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Han har aldri likt noe som ligner utkledning og kostymer, uansett form og farge. Tror ikke det er så spesielt, egentlig.

Nei det er kanskje ikke så spesielt, men jeg hadde nok reagert om sønnen i hus hadde synlig grøsset eller uttalt noe i den retning og i alle fall kommunisert ut. Det kan være temmelig tøft å være den folk grøsser av.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 19-08-16, 23:38   #267
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg er begynt å sy bunad. 2016 konfirmanten fikk dress og 2017 konfirmant vil ha bunad. :svett: Aldri sydd bunad før så det får vi sikkert til

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 19-08-16, 23:50   #268
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg er begynt å sy bunad. 2016 konfirmanten fikk dress og 2017 konfirmant vil ha bunad. :svett: Aldri sydd bunad før så det får vi sikkert til

Dette får du til!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 20-08-16, 11:28   #269
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg er begynt å sy bunad. 2016 konfirmanten fikk dress og 2017 konfirmant vil ha bunad. :svett: Aldri sydd bunad før så det får vi sikkert til

Så kult!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 20-08-16, 21:03   #270
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vår er påmeldt, de starter opp med londontur i september. Det blir nok bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 21-08-16, 12:18   #271
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Er det flere enn meg som har begynt å tenke litt på borddekking og mat? Jeg vil ikke si at jeg har begynt å planlegge, men jeg samler bilder på Pinterest. Og da jeg kom over telysestaker fra Ittala på salg kjøpte jeg et par mer enn hva jeg hadde tenkt i tilfelle de ble aktuelle til konfirmasjonen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 21-08-16, 13:10   #272
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Det meste er med i leien der vi skal være, men jeg har startet å tenke. Jeg har tidligere laget invitasjoner mm på bestilling til konfirmasjoner og bryllup, og har det helt klart for meg hvordan det skal være. Må bare lokalisere malene som er digitale.

Så ja, jeg har tenkt en god del.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 21-08-16, 13:54   #273
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Jeg har ikke tenkt. Er lite interessert i slikt og må antakelig finne en kreativ sjel som kan bistå slik at det blir noe i det hele tatt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 23-08-16, 11:10   #274
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Noen som vet hva vi gjør med en samling som er mens vi er borte? Vi fikk datoene på søndag og jeg ser at en av samlingene krasjer med planlagt (og bestilt) ferie.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 23-08-16, 11:26   #275
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Anar ikkje, Floksa. Eg er bortreist ved første samling for både konfirmant og foreldre, men far stiller så eg reknar med det er greit.

Ang. pynting og sånt, så har eg ikkje heilt gener og anlegg for det. Me leiger forsamlingshus, så der er det både dukar og servise og bestikk og sånt. Vurderer om me skal leige eit menneske eller to til å hjelpe til på kjøkkenet. Har ingen eg kan spørje om det, så reknar med me må betale nokon. Kor mykje for 4-5 timar? Me klarte oss utan i siste barnedåpen, men litt stress var det.

Bestiller koldtbord og får thailands svigerinne til å lage eit par rettar for oss. Reknar med ein av oss held ein tale. Trur me held oss unna sangar, så sant ikkje nokon av gjestene stiller med eit bidrag. Me er ein særs kakeglad familie frå vestlandet, så det skal bli nok. Kjøper stor marsipkake frå bakeri. Resten trur eg/håpar eg folk bidreg med frå venner og familie. Me har endeleg bakt kaker til dåp, konfirmasjon, bryllup og bursdagar for dei. Fin tradisjon, og greit å slippe den jobben. Ein har som regel nok å tenke på i sånne høve.

Bunad er arva, men pga. at ho ikkje er så stor av vekst enda og me reknar med ho vil vekse litt til, vil ho truleg konfirmere seg i lånt barnebunad. Den er heilt lik voksenmodellen, berre litt meir tilpassa ein smal jentekropp. Me må kjøpe sko, ser eg. Den arva bunaden tilpassar me seinare.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 23-08-16, 13:03   #276
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Vi har vist også konfirmant i 2017. Blir nok en reprise av brorens konfirmasjon, dvs at vi leier partytelt og har hele greia hjemme.

Vi blir ca 20 gjester, og det blir tapas tenker jeg. Mamma begynte å brodere bunad til henne i fjor, så den blir ferdig i god tid. Hun er ferdig utvokst i høyden så det blir å legge til god med sømmonn i siden når den monteres.

Jeg har en bekjent som er supergod på dekorasjon, så jeg kommer til å be henne om hjelp. Kjøkkenhjelp er i boks (det hjelper godt å ha servert i andres konfirmasjoner ).

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 23-08-16, 15:57   #277
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Når veit ein egentlig at ungdommen er ferdig utvokst? Eg har tenkt at jentungen ikkje er det pga kor langt ho er komen i puberteten, men kven veit? Eg voks ikkje etter konfirmasjon.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 23-08-16, 17:53   #278
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dette får du til!

Takk. Er igang om ikke annet. Søsteren står jo konfirmant 2020 så må få øvd meg. Lokale er iallefall i boks. Leier gratis via jobben med alt av service
Har begynt å samle glass til vase(lime bilder på) og føler jeg er i rute.
Dagen starter i kirken 6 mai kl 13.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 16:05   #279
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Ja, ja, ungen som ikke har egne meninger vil konfirmere seg borgelig for det skal alle kompisene. Så da er vi tilbake i slutten av mai, og på bar bakke når det gjelder lokaler. Jippi. Men det ordner seg vel på et vis.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 02-09-16, 16:51   #280
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Sender dere ut "save the date" av en eller annen sort så fort dere vet datoen?

Anne C er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no