Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-15, 13:35   #121
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Var i konfirmasjon hvor taco-ingredienser var en del av koldtbordet (bestilt som en del av koldtbord fra cateringfirmaet). Veldig greit, og ble også godt mottatt av veggissene, som da fikk en del ekstra grønt.

Den varianten vurderer vi også da konfirmanten her også vil ha taco

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 21:57   #122
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Tommel opp

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Var i konfirmasjon hvor taco-ingredienser var en del av koldtbordet (bestilt som en del av koldtbord fra cateringfirmaet). Veldig greit, og ble også godt mottatt av veggissene, som da fikk en del ekstra grønt.

Sånn hadde vi det i min nevøs konfirmasjon forrige helg. Veldig populært!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-15, 23:14   #123
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her var det ikke ment som en del av, men sånn vi har det hjemme. Jeg har sagt koldtbord med cabaret. Han så bare rart på meg for han visste ikke hva cabaret er.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 16:41   #124
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her vil konfirmanten enten ha flesk og duppe, eller fiskepudding med mormors hvite saus. Vi har et stykke å gå før vi lander, kjenner jeg

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 19:23   #125
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da er min sønn også påmeldt.

Vi satte oss ned og vurderte valgene: kristen, human-etisk, akademisk (takk til denne tråden) eller ingen konfirmasjon.

Akademisk så spennende ut, men litt pes å kjøre til Blindern ti kvelder utpå vinteren.
Vi bestilte human-etisk og seremonien er så tidlig som 30. april. Seremoni kl 13 var fullt, så da sto det mellom kl 11 og 15. Valgte 11.

Jeg virkelig hater å arrangere fester, så jeg kommer til å trenge mental oppbacking av dere... Men sønnen min fortjener jo en fest, så jeg må bare lære meg å "like" det. Pust inn, pust ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 19:24   #126
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Her vil konfirmanten enten ha flesk og duppe, eller fiskepudding med mormors hvite saus. Vi har et stykke å gå før vi lander, kjenner jeg

Macker'n, foreslo min.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 22:20   #127
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Da er min sønn også påmeldt.

Vi satte oss ned og vurderte valgene: kristen, human-etisk, akademisk (takk til denne tråden) eller ingen konfirmasjon.

Akademisk så spennende ut, men litt pes å kjøre til Blindern ti kvelder utpå vinteren.
Vi bestilte human-etisk og seremonien er så tidlig som 30. april. Seremoni kl 13 var fullt, så da sto det mellom kl 11 og 15. Valgte 11.

Jeg virkelig hater å arrangere fester, så jeg kommer til å trenge mental oppbacking av dere... Men sønnen min fortjener jo en fest, så jeg må bare lære meg å "like" det. Pust inn, pust ut.

Det går bra!

Jeg har bestemt meg for å like det. Bare valgt det, liksom. Jeg SKAL glede meg.

Vi skal ha humanistisk konfirmasjon lørdag 23. april kl 11. Klokka 13.30 var fullt. 15.30 for seint, synes jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 22:22   #128
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Macker'n, foreslo min.

Min vil ha sushi. Bare synd at nesten halvparten av gjestene hater fisk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-15, 23:52   #129
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi kjører koldbord og bestiller vårruller fra ei som lager på bestilling.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 00:00   #130
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Min vil ha sushi. Bare synd at nesten halvparten av gjestene hater fisk.

Sushi og litt koldtbord går vel bra sammen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 00:02   #131
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sushi og litt koldtbord går vel bra sammen?

Jeg har lite lyst til å ha koldtbord. Har aldri vært glad i det. Ikke tapas heller, dvs det smaker jo bedre enn tradisjonell koldtbord-mat, men for meg er det ikke festmat.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 00:36   #132
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi hadde koldtbord til eldste, med taco attåt. Veldig godt mottar av konfirmanten (hans ønske) og de fleste gjester.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 10:39   #133
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har lite lyst til å ha koldtbord. Har aldri vært glad i det. Ikke tapas heller, dvs det smaker jo bedre enn tradisjonell koldtbord-mat, men for meg er det ikke festmat.

Nå vet ikke jeg om du skal ha selskapet hjemme men jeg hadde blitt helstressa om jeg skulle vite at det skulle komme forrett, middag og dessert som skulle holdes varmt og anrettes til hver enkelt. Da ville jeg nok ha leid inn en fra cateringselskapet som anrettet, tror jeg..

Det er mange valg å ta. Heldigvis har vi over et år å planlegge dette.
Men hva slags festmat er overkommelig å servere til 25 personer?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 10:48   #134
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Nå er det enda noen år til jeg har konfirmant, men jeg tenker uansett at dette er konfirmantens dag, og at det er konfirmanten som skal få ha det avgjørende ordet på mat. Hva jeg syns er ikke så viktig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 14:11   #135
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Nå vet ikke jeg om du skal ha selskapet hjemme men jeg hadde blitt helstressa om jeg skulle vite at det skulle komme forrett, middag og dessert som skulle holdes varmt og anrettes til hver enkelt. Da ville jeg nok ha leid inn en fra cateringselskapet som anrettet, tror jeg..

Det er mange valg å ta. Heldigvis har vi over et år å planlegge dette.
Men hva slags festmat er overkommelig å servere til 25 personer?

Vi har hatt konfirmasjoner hjemme "alltid", og aldri koldtbord. Vi har hatt folk til å servere. Venner, bekjente etc. Har alltid gått fint. Ikke så mye verre enn et juleselskap, og over 25 blir vi ikke uansett.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-15, 19:08   #136
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

8.mai 2016 er det humanistisk konfirmasjon her.
Vi satser på å ha det her hjemme.

Da er det bestemt og bestilt, humanistisk konfirmasjon søndag 8.mai, klokken 12.00. Kurs på tirsdager.

Greit å ha en dato å forholde seg til.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 10:37   #137
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Nå har vi avtalt dato, det blir 7.mai
Har bestilt et hyggelig lokale med uteplass ved sjøen. Frøkena vil ha kinamat...

Har bestilt Bunad, det blir Vossabunad

__________________
x x x

Sist redigert av Carpe Diem : 16-05-15 kl 10:49.
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 18:37   #138
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Nå har jeg mailet cateringselskapet og booket både lørdag og søndag, i tilfelle. Spent på hvor lenge i forveien de må ha beskjed om hvilken dag det blir ...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-15, 20:50   #139
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Lurer på å få ei til å synge i konfirmasjonen. Synes det hadde vært stemmningsskapende

Tenkte litt på disse:
- Vår beste dag
- Vårsøg? (til minne om oldeforeldrene fra Surnadal)
- en med litt mere fart i. Noen som har tips?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-15, 13:03   #140
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Min 2001-jente har ikke lyst å konfirmere seg så det ser ut som vi tar en feiring av 15-årsdagen hennes som er i begynnelsen av april.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no