Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 21:22   #61
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

4. mai er en mandag. Og ja, det står klokken 12 på nettsida til lokallaget. Hvorfor kan ikke det være riktig? Jeg reagerte ikke på tidspunktet. Påmelding skjer på nett.

Jeg tror hun tror at det er da selve konfirmasjonen skal være.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 23:06   #62
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Åh, nå leste jeg en gang til. Ja. 4. Mai er mandag i år. Neste år, er det onsdag, og ja, jeg trodde det var konfirmasjonen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 23:12   #63
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Åh, nå leste jeg en gang til. Ja. 4. Mai er mandag i år. Neste år, er det onsdag, og ja, jeg trodde det var konfirmasjonen.

An honest mistake.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 23:18   #64
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Fort gjort.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 09:48   #65
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg merker av 4. mai kl. 12 i kalenderen, mulig jeg bør ringe HEF på forhånd og høre om det filosofikurset, fjortisen er rimelig gira på det nå. Håper vi kan få henne med der selv om vi ikke bor i Oslo.

Vi har bunadsprosjekt i gang. Forkle er kjøpt, bringeduk under arbeid. Belte har vi, og hodebånd. Hun fikk en del sølv nå til bursdag, skal ønske seg det til jul og neste bursdag også. Må ta det litt over tid, det blir en betydelig investering.

Det blir ca. denne her (bildet er rappet fra internettet), litt annet mønster på beltet og bringeduken:



Noen som har landet på bunad og er dere i gang med å lage/bestille etc?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 10:10   #66
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg vet ikke om det er samme tidspunkt over hele landet altså, Akseliane. Jeg fant det under lokallaget her vi bor (Nord-Norge).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 10:29   #67
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her har konfirmasjonen vært 1. og 2.helgen i september de siste årene så da regner jeg med at det er samme helger neste år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 13:08   #68
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jo, jeg så det på hovedsiden til HEF, påmelding ser ut til å åpne da jevnt over.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 14:11   #69
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Da har jeg tatt en råsjans og bestilt lokale for 2017. Vi blir rundt 50 så vi kan ikke være hjemme til middag.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 20:38   #70
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I dag har jeg vært i kontakt med HEF og fått vite datoer som blir satt opp for neste år. Hun nevnte noe om at det var ulikt kurs knyttet til hver av de to datoene, og at det kunne man lese om når påmeldingen stater 4.mai. Er det noen av dere som vet noen stikkord for de to ulike kursene?

Har brukt timer på å få leid lokale, mye som allerede er utleid til bryllup...

Vi blir ca 50 gjester

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-15, 21:44   #71
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Er det Oslo eller Akershus? Kan du prikke meg datoene?

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 00:37   #72
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Er det Oslo eller Akershus? Kan du prikke meg datoene?

Pm sendt

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 11:56   #73
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

I dag har jeg vært i kontakt med HEF og fått vite datoer som blir satt opp for neste år. Hun nevnte noe om at det var ulikt kurs knyttet til hver av de to datoene, og at det kunne man lese om når påmeldingen stater 4.mai. Er det noen av dere som vet noen stikkord for de to ulike kursene?

Har brukt timer på å få leid lokale, mye som allerede er utleid til bryllup...

Vi blir ca 50 gjester

Tenk at du allerede har konfirmant neste år!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 12:00   #74
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Øhh, snakk om å bli stressa og påvirket her.
Jeg kjenner litt til presten her og har spurt om det er mulig å snoke i noen lister for å bestemme dato for neste år men hun sa at det står veldig åpent og at man kan sette opp ønsker for de to helgene det er konfirmasjon.
Så da satser jeg på at det går i orden og nå har jeg bestilt lokale en lørdag for vår del.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 21:26   #75
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tenk at du allerede har konfirmant neste år!

Ja,Kom plutselig på det her om dagen..!
Tiden flyr sannelig raskere og raskere avsted. Har du i 2017?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 23:38   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Ja,Kom plutselig på det her om dagen..!
Tiden flyr sannelig raskere og raskere avsted. Har du i 2017?

Nei, det håper jeg da virkelig ikke! Nei, det må være flere år til enn det, mange flere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-15, 23:43   #77
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I dag kom det adressert post til guttungen fra DNK. så nå er det helt klart at vi snart har konfirmant i hus igjen...

Ikke mottatt noe fra HEF ennå, men det kommer vel snart det også. Vi fikk i hvert fall fra begge da storesøster skulle konfirmeres.

Her virker det som om han har tatt avgjørelsen på å konfirmere seg kirkelig. Har inntrykk av at omtrent hele klassen skal det, og når han hører på søsteren om hvor fin tiden med konfirmasjonsforberedelser var, og hvor godt mottatt alle var, selv om de ikke er utpreget religiøse, så tror jeg valget hans er klart.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 10:54   #78
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, det håper jeg da virkelig ikke! Nei, det må være flere år til enn det, mange flere.

2020 har vel vi vår første konfirmant. Det er faktisk bare 5 år til!

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 18:12   #79
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg var sikker av en eller annen grunn at vi til neste år også skulle ha HEF-konfirmasjon, men nå ser det ut som det muligens blir kirken. Hun har fått generell info fra kirken, vi får se hva den lokale kirken sender ut. Jeg tenkte jo ikke på å ta vare på det som kom ifjor. Uansett skal vi ha det hjemme, så datoen er ikke så viktig.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-15, 20:18   #80
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Størsta er konfirmant neste år, og jeg gruer meg allerede. Er ikke glad i å arrangere selskaper av større format. Heldigvis er slekta såpass lita at vi kan ha selskapet her hjemme, og slipper å måtte leie lokale. Maten blir koldtbord. Størsta ønsker kirkelig konfirmasjon, og bunad har vi i slekta fra før.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no