Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-16, 10:15   #221
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Er det noen som vil vise fram noen invitasjoner, jeg trenger litt inspirasjon siden jeg skal lage selv.

Ikke helt hva du spør etter, men min håpefulle fikk velge selv, og da valgte han denne: https://www.optimalprint.no/redigere...E5JBxXw+page:1

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 10:16   #222
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Den var kul Magica!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 10:18   #223
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg søker nok for mye på kaker (og mat. Vi skal feire svigermor som blir 80 i august så vi får uansett kjørt oss med hjemmelaget koldtbord og kakebaking og planlegging før konfirmasjonen her.) så Optimalprint dukker opp overalt på skjermen min nå om dagen. .
Synes de ser helt supre ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 10:30   #224
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Den var kul Magica!

Ja, ikke sant! den kom i posten veldig fort og er innmari fine i virkeligheten også.

Får heller kline til med noen (flere) fine bilder på takkekortet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 10:54   #225
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Ja, ikke sant! den kom i posten veldig fort og er innmari fine i virkeligheten også.

Får heller kline til med noen (flere) fine bilder på takkekortet.

Sønnen var ikke overbegeistret over bilder på invitasjonen uansett, og det bør jo holde på takkekortet tenker jeg.

Hvor mye kostet det?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 11:04   #226
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

20 invitasjoner kom på rett under 200 kroner. Jeg har sånt premium-medlemskap som gir gratis frakt, for jeg bruker optimalprint til takkekortene, og julekort etc også, så det lønner seg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 11:23   #227
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

600,- om du bestiller nok til åtte familier.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 12:55   #228
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg sniker meg inn i tråden.

Hvor lang tid før konfirmasjonen pleier man å sette dato for s.u?

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 12:58   #229
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Er det noen som vil vise fram noen invitasjoner, jeg trenger litt inspirasjon siden jeg skal lage selv.

Vi gjør det enkelt hos FotoKnudsen, med et bedårede vakkert barnebilde av konfirmanten.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 14:20   #230
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Turte, her.

Jeg sniker meg inn i tråden.

Hvor lang tid før konfirmasjonen pleier man å sette dato for s.u?

Det har vel først og fremst med maten å gjøre om man bestiller enheter, tror jeg. Tipper at vi må vite antall senest 1 måned før.

Vi skal nettopp det, ha middag, så derfor er det viktig å vite eksakt antall. Om man skal ha koldtbord eller ordne selv så har man ofte litt mer slakk.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-16, 20:07   #231
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

To uker før, satte vi s.u. Optimalprint her også. Ni bilder av konfirmanten, valgt av henne elv, tekst på baksiden.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:26   #232
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Noen som har tips til borddekorasjoner og bordkort? Jeg har lyst på et tema, konfirmanten selv bryr seg ikke. Han vil bare ikke ha det så femi. Hvordan dekker dere andre bordet?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 12:50   #233
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg trenger også tips til dekorasjon.
Husker fra tidligere år at Nille har fine dekorasjoner i bladene sine og utstillinger i butikken så jeg følger med når reklamen derifra kommer.

Gutten her bryr seg heller ikke om sånne detaljer. Satser vel på blåtoner. Noe ala dåpen tenker jeg. Mest hvitt,glass,sølv og blå detaljer.

Vi skal uansett ha selskapet borte og bordet blir dekket for oss så tar med blå lys og blomster, servietter som brettes i en eller annen form.
Regner med at det blir noe fotballaktig her. Har tenkt litt på spiselig bilde på marsipankaken, med gutten i fotballdrakten. De har tatt portrettbilder i lagdrakten så jeg finner nok et fint bilde.
Har sett et tips med å lakke fotballsko så lurer på å gjøre det. Ha som pynt på gavebordet. Muligens i gull, eller kanskje i sølv forresten, siden jeg har tenkt å ta med den store kandelaberen som vi har hjemme. Må jo prøve å få ting til å matche litt....
Vi har iallefall nok fotballsko å ta av her i gården.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 13:31   #234
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Til gutten vår hadde vi servietter brettet som skjorter, med blå bånd som slips, ble ganske fint. Hadde hvite duker med sånne "spindelvev"-løpere i blått langs midten, blå lys og blå hortensia med mispel fra hekken i de hjemmelagde blomsterdekorasjonene.

Årets konfirmant vil ha limegrønn som gjennomgangsfarge, håper vi finner lys, løpere og servietter i riktig farge.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg WP_000071 1.jpg (365,5 KB, 24 visninger)
__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 13:36   #235
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Årets konfirmant vil ha limegrønn som gjennomgangsfarge, håper vi finner lys, løpere og servietter i riktig farge.

Poden her ville også ha limegrønn. Det har ikke vært lett å finne ting i riktige nyanser. Men pynttilfest.no, har en del fine servietter, i alle fall. Har funnet washi-tape på ebay, og sånn tynn løper på Nille. Har ikke funnet limegrønn "grus" eller vannperler, noe sted. Eller, jeg fant en liten pakke på Løyten lys, men den var så liten at det ikke holder til å fylle lys-skåler med, uten at det blir mange hundre kroner i sand, liksom.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 13:42   #236
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har ikke noe tema, men fargene er mørkeblå og gull. Det har hun bestemt selv. Tror det blir veldig fint.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 13:49   #237
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har snakket litt om å ha husets beholdning av kornetter og trompeter som borddekorasjoner, vi må se hva vi ellers finner av musikk-relaterte pyntegreier.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 18:27   #238
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Hos oss skal temaet være lilla og fotball. Så om noen har gode tips så kom gjerne med det

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 19:25   #239
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Glemte å presisere at jeg leter etter ferdiglaget bordpynt. Det bare skjer ikke at jeg setter meg ned og lager det. Jeg har lyst til å ha mosegrønn som farge.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-16, 13:05   #240
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Tips til borddekorasjon i grønt- vet en som rett og slett polerte Granny Smith -epler og brukte som bordpynt. Tror de gikk så langt at de også brukte et sånt uthulingsjern og lagde lysestaker av noen av dem.

Billig, originalt og miljøriktig - og eplekake neste helg...

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no