Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-16, 18:14   #201
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ulempen er at det ikke er alle gjestene som får plass under sermonien og da blir det veldig lenge for dem å vente?

Den ser jeg.

Var selv i konfirmasjon i Oslo for noen år siden til min kusine, middag. Lurer på om det startet i 17-tiden, jeg, var ikke tidligere i alle fall.

Kan du ordne med et sted de kan være mens seremonien pågår? Eller kan de komme der dere skal ha middagen tidligere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 18:28   #202
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg utsatte det litt, så får de heller shoppe litt mens de venter.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-16, 21:31   #203
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg utsatte det litt, så får de heller shoppe litt mens de venter.

Det kan de, eller de kan kanskje finne seg et sted og ta en kaffekopp i verste fall?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 08:01   #204
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har brukt Optimalprint i flere omganger nå og er fornøyde.

Vi har ikke fått svar på hvor mange plasser vi får på seremonien enda, det er litt klønete. Forrige gang var det knappest plass til den nærmeste familien, nå ryktes det at det skal bli utvidet litt. Litt kinkig når folk spør og vi ikke kan svare.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 08:06   #205
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg er ikke i konfirmasjonsmodus i det hele tatt. Ungene er i gang med kursing, lokale er booket og mat bestilt, vi har kjøpt inn til invitasjoner og konstatert at Frøkna glir rett inn i bunaden etter bestemor bare jeg flytter to hekter og fire knapper litt - men nå har det stoppet opp. Må kanskje bare hive meg rundt i helga og få gjort noe med invitasjonene.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-16, 12:42   #206
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har klart å bestille dobbelt så mange invitasjoner som vi trenger. Ikke rart det ble dyrt. Søren klype, så irriterende!

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:02   #207
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg er heller ikke i modus. Invitasjoner? Det har jeg ikke en gang tenkt på. Jeg har snakket med frøkna om at det er for sent å bestille bunad, så hun ikke tror hun skal ha på det. Det synes hun var like greit. Vi skal ha det hjemme, så lokale trenger vi ikke tenke på.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:15   #208
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ulempen er at det ikke er alle gjestene som får plass under sermonien og da blir det veldig lenge for dem å vente?

De som ikke får plass under seremonien kommer vel rett til festen, eller?? De venter vel ikke?

Jeg ville nok stilt rett på lokalet hvis jeg ikke hadde plass på seremonien - eller er man veldig sær, da?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:49   #209
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

De som ikke får plass under seremonien kommer vel rett til festen, eller?? De venter vel ikke?

Jeg ville nok stilt rett på lokalet hvis jeg ikke hadde plass på seremonien - eller er man veldig sær, da?

Nei, mente vel ikke vente i den forstand, bare at det ble veldig sent på dagen. Slo det fra meg, de får tåke det. Endel kommer jo kjørende, det er litt dumt når vi er ferdig så sent, men slik blir det.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 11:08   #210
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

De av våre gjester som ikke får plass i seremonien blir bedt til eget tidspunkt. At det er litt seint på dagen er en fordel for de som kjører langveis her, hvertfall. Nå har vi konfirmasjon en lørdag da, mulig det er annerledes med søndag.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 11:31   #211
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har seremoni veldig tidlig. Inviterer til festen kl. xx, kaffe kl. xx for dem som kommer etter middagen, og gir individuelle meldinger til dem som får plass på seremonien. Tenker jeg.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 12:34   #212
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ulempen er at det ikke er alle gjestene som får plass under sermonien og da blir det veldig lenge for dem å vente?

Sist inviterte vi de som inne fikk plass under seremonien rett til selskapet etterpå. Gjør det samme i år.
Vi har ikke kommet lenger enn at lokalet er bestilt og guttungen har begynt på kurs.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 13:51   #213
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har bestilt to forskjellige invitasjoner. En til seremonien og en til de som kommer til middag.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 14:04   #214
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg har klart å bestille dobbelt så mange invitasjoner som vi trenger. Ikke rart det ble dyrt. Søren klype, så irriterende!

Da er vi to Sitter igjen merd en diger bunke. Jeg bestillte like mange invitasjoner som antall gjester dvs litt ekstra. 30 invitasjoner totalt og de aller fleste er i samme kjernefamilie. Hadde klart meg med minst 1/4 del.

Antall gjester kan være alt fa 27 stk til 12. De aller fleste bor langt unna så¨vi får se. Det er ikke antallet som teller.
Er plass i kirken til 24 stk.
Seremonien skal være kl 11 og vi bor 3 minutters gange fra kirken. Vi har invitert til selskap kl 13.30. Det skal holdes i grendahuset vårt som også er tett ved der vi bor.

Ellers er vi godt i gang. Bunaden monteres nå. Er litt i overkant spent på dette da sydamen bor svært langt unna slik at prøving ikke kan foretaes. Men hun er dyktig og det har gått bra før.

Har også kjøpt inn servietter og bordkort er laget. Catering (Tapas/koldtbord) er i boks.

Konfirmanten begynte med undervisning i høst, og liker opplegget godt.

Vi er på husjakt igjen så er vi riktig "heldig" så blir det flytting midt oppi.
Min mor skal også flytte på denne tiden. Ja, ja det går nok bra

Og konfirmantens mamma kommer pr i dag ikke inn i sin bunad, men har det som mål. Så får vi se

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 12-02-16 kl 14:11.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 08:29   #215
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har bestemt meg for å bake PS4-kake til konfen. Det må da gjenspeile ungen perfekt! Må bare lære meg å bake først..

Det blir tapas-koldtbord, vårruller og ris, og kaker. Det må da bli bra?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 08:46   #216
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Høres godt ut, Miley!

Jeg funderer på hvor mange kaker vi skal ha. Er ikke interessert i å sitte igjen med masse rester av kaker jeg ikke spiser.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 09:18   #217
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Høres godt ut, Miley!

Jeg funderer på hvor mange kaker vi skal ha. Er ikke interessert i å sitte igjen med masse rester av kaker jeg ikke spiser.

Vi var i overkant av 30 gjester (noen barn) og hadde 10 kaker, tror jeg. Den ene var en stor kjøpemarsipankake. Vi hadde så mye rester at vi måtte kaste en del, til tross for at vi hadde etterselskap med venner.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 09:22   #218
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Gøy med kaken da, Miley. Har sett på nett og det er massevis av tips. Bare man selv får det til.

Jeg har så og si avtalt med kokka på jobben her at hun lager sukkerbrød i den fine ovnen sin. Hun lager bløtkake innimellom når det er noe spesielt og når hun har ånden over seg og det sukkerbrødet er helt supert. Stor firkantet, høyt og fint.

Har tenkt å bestille spiselig bilde med Liverpooltrykk og ha litt fotballich som tema. Må surfe litt på det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 09:44   #219
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Er det konf. på våren for dere som har fått vite hvor mange plasser dere får i kirken?
Vi har ikke hørt noe om det, men selskapet er ikke før i september da så det haster ikke å vite det enda.
Men må jo vite noe om dette før vi sender ut innbydelser. Når gjør man det? Uansett vet jo alle når det er.

Kaker, ja. Vi har satt bort maten så det er bare kaker som skal lages.
Vi blir et sted mellom 25-30 og har tenkt 6 kaker. Jeg spiser gjerne kaker hele uka etter jeg, altså.
Har tenkt på marsipankake, ostekake som stedatter kan lage, verdens beste som svigermor kan lage, suksessterte, gulrotkake med sånne fine roser på av kremen, kanskje Pavlova og en kransekake må man vel ha for de eldstes skyld. . Den bestilles.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-16, 09:53   #220
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Er det noen som vil vise fram noen invitasjoner, jeg trenger litt inspirasjon siden jeg skal lage selv.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no