Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-14, 22:49   #101
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Aner ikke hvordan vi gjør det i jula i år. Er x sin jul, men hittil har vi feiret alle sammen.
Har ikke kjøpt noen gaver enda, men til guttene så må jeg bare ta et valg og til mamma og pappa må jeg bare få laget fotoboken. Tenkte å lage godteri til x-svigerfamilien, ingredienser innkjøpt på svensketur.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 22:59   #102
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg er nesten ferdig med guttenes kalender. De får en del bordaktiviteter i år (som f.eks. å fargelegge fotorammer, male på krus osv) som de kan velge å gi vekk i julegaver, eller beholde selv. Og så blir det litt småleker, julepysj på lillejulaften og julegodterier på lørdagene.

Julepysj? Hvor finner du det?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 23:25   #103
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Julepysj? Hvor finner du det?

En venninne har alltid kjøpt i England.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 23:32   #104
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er vant til hjemmelaget karamellpudding, mens mannen er vant til riskrem. Siden jeg ikke kan fordra pinnekjøtt, som er hans tradisjonelle julemiddag, og vi dermed spiser kalkun slik jeg er vant til fikk han sitt valg av dessert i stedet.

Det er en del julegaver som er vanskelige ja. Svigerfar er veldig vanskelig. Han har alt han trenger, ønsker seg ingen verdens ting og har ingen hobbyer eller interesser man kan kjøpe noe til heller. Og så synes jeg det er litt trist når den eldste nevøen og niesen vår har gjort det helt klart at de ikke vil ha gaver, eller engang gavekort, kun penger. Jeg gir gjerne penger i bursdagsgave, men det er bare noe med sedler under juletreet som byr meg litt i mot samt at jeg synes det er trist når to ungdommer ikke kan komme på en eneste ting de ønsker seg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 23:55   #105
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Kalender ja - de har innsett at de må dele. Vi har et bursdagsbarn også, og det blir aldeles alt for mye med gaver til begge to hver dag.

Det de kommer til å få hver dag er hver sin lille oppgave/quiz. Det hadde storesøster i fjor, stor suksess. Det blir jo en liten jobb det også å lage 48 spørsmål/oppgaver.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 07:21   #106
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Julepysj? Hvor finner du det?

Ebay.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 07:27   #107
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Myria: Noe av greia med sånne store tenåringer er ikke at de ikke ønsker seg noe, men at de ønsker seg så dyre ting at det er uaktuelt for enkeltpersoner å kjøpe dem. Jeg synes penger er kjedelig å gi, men jeg synes egentlig det er fornuftig av sånne store tenåringer å ønske seg det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 07:29   #108
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Min 20-åring ønsker seg penger. Det han trenger av klær/sko/utstyr er så dyrt at han ønsker seg penger slik at han kan kjøpe det selv.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 08:16   #109
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå sitter jeg og grubler på dessert.
Vi har ribbe til middag, og da blir alle så tungmette, så desserten bør være litt lett og frisk, sant? Men heg syns all dessert er meningsløs om den ikke smaker sjokolade.

Har noen et forslag til sjokoladesmakende, lett/frisk dessert? Går det an?

Vi har pleid å lage fruktalat med is til dessert noen år. Det er enkelt, lett og friskt, og man kan ha raspet sjokolade over om man vil.
Jeg synes også det blir for mye med tung dessert etter ribbe.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 08:38   #110
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Hva er årets beste tips til julegaver til de i 60-70års-alderen som har alt? I fjor fikk alle en Unicef-bestemor og det tror jeg de skal få i år også, men greit med en liten ting til. Tips?

Hva er en Unicef-bestemor?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 08:42   #111
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Myria: Noe av greia med sånne store tenåringer er ikke at de ikke ønsker seg noe, men at de ønsker seg så dyre ting at det er uaktuelt for enkeltpersoner å kjøpe dem. Jeg synes penger er kjedelig å gi, men jeg synes egentlig det er fornuftig av sånne store tenåringer å ønske seg det.


Ja, jeg ser den, helt klart. Og vi gir dem penger til jul, fordi de ønsker seg det og det viktigste for oss er jo at de blir glade for det de får.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:24   #112
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Smart! Mine er litt lei Dyreparken nå, derfor mulighet for Aquarama. Venter til jeg ser om de evt kommer med tilbud. Det er grusomt dyrt.

Årskort til badeland er supert. Poden begynner dog å bli litt lei av å være der, men vi har hatt årskort sidwn badet ble åpnet for 4 år siden og har vært der mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:25   #113
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Julepysj? Hvor finner du det?

Vi har kjøpt på ebay.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:26   #114
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg er vant til hjemmelaget karamellpudding, mens mannen er vant til riskrem. Siden jeg ikke kan fordra pinnekjøtt, som er hans tradisjonelle julemiddag, og vi dermed spiser kalkun slik jeg er vant til fikk han sitt valg av dessert i stedet.

Det er en del julegaver som er vanskelige ja. Svigerfar er veldig vanskelig. Han har alt han trenger, ønsker seg ingen verdens ting og har ingen hobbyer eller interesser man kan kjøpe noe til heller. Og så synes jeg det er litt trist når den eldste nevøen og niesen vår har gjort det helt klart at de ikke vil ha gaver, eller engang gavekort, kun penger. Jeg gir gjerne penger i bursdagsgave, men det er bare noe med sedler under juletreet som byr meg litt i mot samt at jeg synes det er trist når to ungdommer ikke kan komme på en eneste ting de ønsker seg.

Jeg gir aldri penger under juletreet, har vel samme tanken som deg om det. Jeg har uansett foreløbig ingen store nevøer/niser som kun ønsker seg penger, de ønsker seg gaver fortsatt sier de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:29   #115
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi har en på 12 (jente), en på 13 og en på 19 (gutter). 12-åringen ønsker seg gavekort på kjøpesenteret, og guttene ønsker seg penger. Jeg synes det er kjedelig å gi, men samtidig er det vanskelig å finne noe til dem innenfor rette prisklassen. Til 19-åringen lager jeg noe julegodt i tillegg til pengegaven, siden han liker kakene mine veldig godt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:38   #116
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har en på 12, ei på 13, en på 15.

Han på 12 får dc lue, hun på 13 får bergans fleece( kjøpt på supersalg), han på 15 får Bjørn Borg pysj.

Har også nieser på 9 og 2,5 + nevøer på 2 og 5 år. I tillegg kjøper jeg gaver til venners barn i alderen : 3,4, 6,6 ,8 og 9 år.


Sist redigert av Chablis : 30-09-14 kl 09:58.
Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:46   #117
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Årskort til badeland er supert. Poden begynner dog å bli litt lei av å være der, men vi har hatt årskort sidwn badet ble åpnet for 4 år siden og har vært der mye.

Det er det jeg er redd for at de kan bli, lei. Men får se nærmere jul, om det kommer noen kampanjer. Kanskje et halvårskort hadde vært fornuftig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:48   #118
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Nieser på 20, 17, 11 og 8 her. De to eldste får Biotherm sett kjøpt på tilbud i sommer. Slike ting faller alltid i smak og er gjerne noe de ikke ville kjøpt selv. Hun på 8 får sølvøredeobber og sølvsmykke og gjerne en liten ting til. Hun på 11 er jeg usikker på, men sannsynligvis et par bøker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:51   #119
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er forresten vant til riskrem til dessert, men har også hatt juler hvor vi har hatt karamellpudding eller multekrem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-14, 09:54   #120
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi skal være hele to uker i England over jul og nyttår, så vi skal forberede absolutt ingenting.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no