Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-14, 00:02   #901
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Yngste ble ganske så tett i ettermiddag, så jeg er litt spent på om det er juletreet han reagerte på. Det er enten det eller det jeg hang opp på do for å friske opp der!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 10:51   #902
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er i sjokk. Vi dro til mamma for gavelevering i går kveld siden hun ikke skal til oss på julaften i år. Vi alle dro, selv om vi burde vært hjemme og vasket og pyntet.
Mannen har fri i dag og lovet å støvsuge, vaske gulv, pynte og sette inn juletreet i dag før jeg kom hjem. Jøss, liksom. Så vi får se da, jeg er veldig spent.
Han har også lovet å skrelle poteter på julaften.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 13:46   #903
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Synes det er kjedelig med migrene på lillejulaften.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 18:38   #904
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

For en kosedag.

Mannen tok de to minste med på aketur igjen. Storebror fikk ubegrenset spilletid på Wii og har derfor oppholdt seg i kjellerstua det meste av dagen, og jeg har (med unntak av en kjapp runde med vaskekosten på stue og kjøkken) bare sittet i sofaen med strikketøy og TV. Herlig.
Nå er ungene julebadet, middagen skal inntas om få minutter og deretter blir det pynting, julekaker og snop, brettspill og Kvelden før kvelden.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 19:39   #905
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi rakk ikke alt på lista men nå er den kastet i søpla; det vi ikke rakk til nå kan bare være for nå er det jul!

Min bror, julegjesten, har skrellt klart poteter og kålrabi, jeg har vannet ut ribba og laget delfiakaka. Julegrøten fikk jeg hjelp av Snuppa mi til og i det hele tatt begynner jeg å bli klar for i morgen. Alle fem har nå satt frem sine strømper foran ovnen slik at nissens hjelpere kan fylle de i natt - for selveste nissen han kommer først i morgen med pakke.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 19:49   #906
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Ganske i rute her. Ikke vasket alt på lista, men det blir vel ikke slutt på vaskemiddel med det første. Lagde mini-pavlovaer i går, de ble ikke gode, må lage nye i kveld, ellers skal jeg bare rydde litt i kveldinga. Juhu!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 20:11   #907
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg brukte så lang tid på de hersens juletrelysene, og at jeg kom ikke lengre, men skal ta det aller siste i stua snart, bare litt smårydding og en runde med støvsugeren så er jeg ferdig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 22:59   #908
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Gadd ikke vaske mer, jul blir det uansett. I stedet dro vi til byen og leverte litt gaver til Røde Kors, det føltes mer viktig rett og slett. Barna tok innover seg at det er mange som skal feire jul der, barn som har lite familie, folk som ikke har så mye. Tror de tenkte litt på det og lærte noe der.

Nå er de i seng for lengst, yngste er spent på nissen, om han kommer i natt for å legge ting i julestrømpen, om han vet hvor vi bor, hvordan han kommer seg inn osv. Han har for lengst sluttet å tro på nissen, men dette er visst en annen nisse, så han tør ikke slutte å tro på akkurat det. Herlig rett og slett!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-14, 23:52   #909
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Litt knust julepynt, pepperkakesmuler i sofaen og en gråterunde på lillebror senere er ungene vel i seng. Det er ikke bare bare å pynte juletre og hus når tre små er overivrige og helst skal gjøre alt på en gang. Men nå er julekuler, engler, nisser og julelandsbyen på plass. På med pysjamas og så roet vi oss med Grevinnen og smakte på julekakene før sengetid. Nå skal jeg og mannen synke ned i sofaen og kjenner roen senke seg. Gavene er under treet og julestrømpene er fylte og jeg gleder meg til å se ansiktene deres når de står opp i morgen. Jeg har alltid elsket jul og synes det er helt magisk, men den er virkelig tusen ganger mer magisk sammen med barna.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 00:43   #910
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg forstår ikke hva som skjer den siste mnd før jul. 23. november er det aaaltfor tidlig å begynne å tenke på jul. 23. desember sverger jeg at jeg skal starte tidligere neste år.
Jeg trenger større fryser, så jeg kan fryse ned noe julekaker. 4 uker gammel bakst er ikke så god. Pluss at noen knabber alle colakakene før jeg får snudd meg!
Kansje jeg må skrive en liste.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 09:18   #911
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Mannen vasket huset sent i går , pinnekjøtt lagt til vanning og han bakte også i går siden jeg lå nede for telling.
Jul blir det i år også, men det er ikke takket være meg i år for å si det sånn.
Gavene er under treet, nissen har vært her og spist grøt i natt og lagt igjen julestrømpe + nissegave.

Besøket kommer om noen timer, blir nok koselig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 10:02   #912
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Han har vært.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 10:04   #913
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Kult, Myria.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 10:19   #914
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Nissen har vært her også, for grøtskålen er tom.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 10:32   #915
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Fylte julestrømper her i natt og svært fornøyde unger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 10:34   #916
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Ja, det er tre stykker som storkoser seg i sofaen med velfylte julestrømper og barne-TV. Stoooor lykke da de kom ned og så takk fra nissen, julestrømpene og alle gavene under treet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-14, 20:34   #917
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har tatt juleforberedelsene helt med ro, og skal nå pakke inn de siste julegavene.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 01:45   #918
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Kjempefin julaften. Gaveåpningen for barna føltes litt som en tornado. Woooosj, så var alt over. De var superivrige og kunne ikke åpne gavene fort nok selv om vi prøvde å roe ned litt. De fikk masse fint og koste seg skikkelig. Den beste gaven var visst Skylanders Trap Team så etter gaverunden ville guttene bare spille. Lillesøster hadde forelsket seg i babydukken hun fikk av det ene onkel/tante-paret og satt det meste av kvelden og kledte av og på, matet og la dukken i seng. Hun har bursdag om tre uker og jeg ser definitivt for meg at dukkeutstyr står på ønskelisten.
Mannen og jeg tok en gavepapirrydderunde og åpnet så våre gaver i ro og fred. Deretter laget vi i stand koldtbordet og spiste sen, men veldig god, kveldsmat. Etterpå ville guttene bygge bilbanen lillebror hadde fått, og det ble et koselig familieprosjekt. Kl 22 var ungene i seng så det ble en sen kveld for dem, men det er greit når det er jul.

I morgen blir det nok Legobygging, mer Wii-spilling og forhåpentligvis får vi prøvd noen av de nye brettspillene barna fikk. Og så ser jeg fram til kalkunmiddagen. :sikle: Nå skal jeg trille i seng og begynne på en av de nye bøkene jeg fikk til jul.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no