Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-14, 12:29   #61
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi har til sammen 9 barn i alderen 2-13 på den siden, som kjenner hverandre og går veldig godt sammen. Det betyr jo også mye når man samles under samme tak slik.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 12:32   #62
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg gleder meg til jul! Den første julegaven er innkjøpt på ebay, og et par til er planlagt. For to år siden begynte vi med opplevelseskalender gjennomdesember. Bare lavterskel-ting som kakao til frokost og endel ting som vi allerede gjør, som å bake pepperkaker, kjøpe juletre og slikt. I år skal vi også på nøtteknekkeren for første gang.

I år får vi en liten logistikkutfordring i starten av desember, Høvdingen skal på forretningsreise, og jeg er opptatt med en konferanse. Men planlegger at han kan kjøpe endel av gavene der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 12:49   #63
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi har bestemt oss for å si nei til familiebesøk i romjulen. Har hatt det tidligere i flere år. I fjor hadde vi det ikke og det fristet til gjentakelse.

Ellers er det ikke så mye planlegging ennå. Alt barna sier de vil ha besvares med "du får ønske deg det til jul".

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 13:08   #64
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.641
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Hvor er det best å bestille julekort?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 13:09   #65
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg bestiller alltid fra Optimalprint.no. Fine kort, mange designvalg og superrask levering (maks 2-3 dager etter bestilling).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 13:16   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hvor er det best å bestille julekort?

Jeg er veldig fornøyd med Eurofoto/Japanphoto. Men jeg lager kortet i Photoshop, så jeg vet lite om hvilke design de tilbyr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 13:36   #67
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

jul!

Jeg har brukt opp all ferien, og prøver nå å ta inn 10 minutter hver dag slik at jeg kan avspasere litt.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 15:13   #68
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har juleklær, jeg kjøpte meg ny kjole til et bryllup nå i høst, og den kan jeg bruke til jul også.

Så har broren min fikset den boka til mamma, så da har jeg en julegave i boks.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:24   #69
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Har bestemt meg for kalender til søsteren min. Til svogeren min, som er den vanskligste å kjøpe til, fikk jeg også en god ide til: Gaveabonnement på autofil(eller lignende).

Begynner å komme igang føler jeg.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:33   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg regner med at vi skal være bare oss fire i leiligheten vi leier på fjellet. Da blir det usedvanlig lite mas om noe som helst.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 18:42   #71
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi blir hjemme.
Vi tror det blir bare oss fire.
Og vi gleder oss, selv om vi gjerne skulle hatt noen fra svigerfamilien hit (mine var her i fjor, og kommer neste år)

Jeg har store planer om å begynne tidlig, og har faktisk ordnet noen julegaver allerede, og er så smått igang med kalendergavene. Det er vel fort nesten to mnd tidligere enn i fjor, så det er da rett retning...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:00   #72
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jul er hos oss.
I år blir vi 9 eller 13, vet ikke helt om svigermor og gjengen kommer enda, men alle er velkomne på julaften.
De 5 sikre gjestene skal ligge over også, så det blir fullt hus og kos og glede fra lille julaften til og med første juledag.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:03   #73
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Nå sitter jeg og grubler på dessert.
Vi har ribbe til middag, og da blir alle så tungmette, så desserten bør være litt lett og frisk, sant? Men heg syns all dessert er meningsløs om den ikke smaker sjokolade.

Har noen et forslag til sjokoladesmakende, lett/frisk dessert? Går det an?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:15   #74
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.645
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg bestilte de første gavene i går. Biehotell til svigermor og mor.
http://www.naturogfritid.no/614005/B...olit%E6re+bier

Ellers har jeg prosjekt med å lage tom-fyrstikkeske-kalender til yngstemann. Har fått fyrstikkesker av kolleger, i alle tre størrelser. Tar gjerne i mot inspirasjon til hvordan jeg skal utforme denne.

Og Flax-kalender, hvor kjøpes det? Det tror jeg eldstemann skal få.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:21   #75
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Kirsebær: Hva med Dronning Maud-fromasj? Det synes jeg er veldig godt. Noen synes sikkert ikke det er en lett dessert pga all fløten, men jeg synes den er perfekt.
Eller hva med bare iskrem (gjerne hjemmelaget) med varme bær?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:53   #76
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jul.

Vi kjøper til ca 30 stk + at poden lager til ca 10.
Nesten alle gaver som skal kjøpes er kjøpt, pakker til adventskalender er også kjøpt.

Hvor vi skal være aner jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 19:55   #77
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg gleder meg til jul!
Ungene får LEGO-kalendre, kanskje de får pakkekalendre (de har noen fine, nennsomt brodert av snille slektninger) med en liten sjokoladebit eller noe annet som går dritkjapt å lage. Noen som har tips til 2x24 småposer? Farget folie kanskje?

Vi lager ikke julekort, jeg har begynt å sysle med gaver til mine. Mannen min ordner til sine.

I år skal vi feire med søster så etter en fin lillejulaften (beste kvelden i året) og slækk julemorgen så reiser vi til henne og spiser grøt og feirer kvelden der og kjører hjem dagen etter.

Jeg planlegger mest hvilke julekaker jeg skal lage jeg. I år må jeg da få tid til å lage Linzerkaker:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 20:33   #78
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Nå sitter jeg og grubler på dessert.
Vi har ribbe til middag, og da blir alle så tungmette, så desserten bør være litt lett og frisk, sant? Men heg syns all dessert er meningsløs om den ikke smaker sjokolade.

Har noen et forslag til sjokoladesmakende, lett/frisk dessert? Går det an?

Vi har ikke dessert på julaften, ingen er særlig lystne på mer akkurat der og da uansett. De som har lyst/orker småspiser litt på sjokolade/klementiner(og når jeg vokste opp også nøtter) utover kvelden mens vi pakker opp. Så når alt er ferdig opp-pakket, uansett om klokken har passert midnatt eller ei, så tar vi da frem kaker og slikt. Mine foreldre gikk for delfiakake, iskake, lefser og "julemuffins"(gammeldagse med sitron og rosiner) og kanskje krumkaker også. Den tradisjonen med å ta frem noe helt til slutt viderefører jeg men da som regel bare delfiakake og kanskje en ting eller to til. Kunne det vært noe, å utsatt desserten?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 20:52   #79
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.


Og Flax-kalender, hvor kjøpes det? Det tror jeg eldstemann skal få.

Selges vel der de selger flaxlodd, på de aller fleste kiosker iallefall.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-14, 20:58   #80
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg handla en del julegaver på Pierre Robert-salg forrige måned. De vanskeligste (foreldre som har alt) gjenstår dog... Ungene også, men største på fem kommer nok med mange ønsker og minste på ett vil nok synes innpakningspapiret er morsomt uansett.

Vi pleier å ha ymse besteforeldre på besøk i jula men i år virker det som om svigers ikke kommer likevel (det er deres tur) så kanskje vi blir alene. Først syntes jeg det hørtes stusselig ut men nå tror jeg at det kommer til å bli veldig fint det også.

Største har forresten sagt at hun vil ha sjokoladekalender i år. Vi har pleid å ha gavekalender men jeg synes det har blitt litt mye fokus på gaver for henne så greit å prøve noe annet. Jeg vet ikke hvorfor men jeg har hatt følelsen av at forventningene har vært så store til de gavene også blir det litt antiklimaks for henne. Puslespill høres egentlig veldig fint ut. Bedre enn sokker, tannkost og flere hårstrikk hun egentlig ikke trenger. Det skal jeg huske til et annet år.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no