Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Plisséstakk til bunad

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-14, 15:09   #21
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plisséstakk til bunad

Å, den pipestakken er utrolig flott. Min nabo har, hun måtte omtrent blåse liv i en gammel dame for å få det ordnet. Samme med kåneskautet hennes, de som får til dette skikkelig er omtrent 110 år gamle. Skulle tro det var marked for den slags i området.

Bunadspolitiet elsker vel at man bryter "det vanlige" med eldre, lokale og tradisjonelle varianter hva gjelder perler og bånd?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:11   #22
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Plisséstakk til bunad

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg vil ha rokkastakk med fløyelsbånd. Jeg mekker min egen vest med silkebånd, egen farge på bringeduk og belte, altså alt som bunadspolitiet får infarkt av. Men jeg har mitt på det tørre, jeg tar utgangspunkt i er gammelt liv jeg har som er over 100 år + mønster (og til dels farger) fra bringeduk og belte som er enda eldre.

Akkurat sånn blir det gjort med min bunad og! Det er kult synes jeg.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 15:51   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plisséstakk til bunad

Åh - den var flott med grønne fløyelsbånd, Missa. Kanskje jeg bør ha den og skifte til sorte fløyelsbånd?

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Tipper det skulle gå greit å få solgt. Ville evt. hørt med de lokale husflidsfolkene, kanskje de har bestillere som vil ha slik stakk?

God idé!

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

det enkleste ville kanskje vært å selge den til en som holder på å lage seg bunad, dvs gjennom bunadkurs på husfliden? eller som trenger på reparere egen bunad.

Også en god idé! Takk begge to.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bunadspolitiet elsker vel at man bryter "det vanlige" med eldre, lokale og tradisjonelle varianter hva gjelder perler og bånd?

Fargene er ikke gamle, det er mønsteret på bringeduk/beltesom er gammelt. Damen på husfliden ville ikke selge meg fargene jeg vill ha, hun mente det ble helt feil "å ødelegge et gammelt mønster med glorete farger."
Silkebåndene er i dag brukt på en annen variant av bunaden her, og da til annen type skjorte enn det jeg har. Det er visst fryktelig å blande disse, og husfliddamen vet ikke at jeg har en gammel vest som viser at dette faktisk var lov før. Jeg skal ta den med og vise henne.


Sist redigert av 007 : 13-05-14 kl 16:02.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-14, 20:56   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plisséstakk til bunad

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men den er ikke i ull, Karamell? ( Burde selvsagt ha skrevet det i HI.)

Jo, er den ikke? Jeg innbiller meg min er det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no