Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Jenteleker"

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-13, 10:53   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Jenteleker"

Ungene skal i bursdag til ei fra barnehagen nå på mandag. Har spurt hva hun ønsket seg og fikk til svar, moren som svarte, at hun ønsket seg "jenteleker". Jeg har veldig aversjon mot slike båser men ønsker selvsagt å treffe på presang også. Tips? Hun blir 4. Hadde jeg ikke spurt hadde jeg nok tenkt mer i retning bøker, puslespill, hobbyting, uteleker, duplo osv.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:03   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Du kan vel ta noe av det du tenkte selv om moren sa jenteleker. Det er jo ikke noe mindre jentete det?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:08   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jenteleker"

Det er vel det jeg lurer på da, hva i all verden som menes med "jenteleker" her slik at jeg ikke bommer.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:12   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg har bare gutter, så jeg aner igrunn ikke. Men kan du bomme med en bok som er om prinsesser eller noe, eller hobbyting?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:16   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg har sikkert kjøpt Play-doh eller noe sånn - og vet slengt med et armbånd fra hm etc

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:20   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg har en av hver og vi kjøper ikke "gutteleker" eller "jenteleker" men leker generelt og begge leker med det meste. Får se hva jeg kan finne på, presang er ikke problemet er mer at jeg ønsker å treffe selv om jeg har aversjon mot denne bås-settinga, spesielt så tidlig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:27   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg tipper at hun mener dukker, alt med prinsesser på, formingsting,gjerne noe med prinsesser på() Alt som er rosa er nok også bankers.

Jeg tror egentlig ikke jeg ville kjøpt duplo til en 4åring, iallefall så var min 4-åring på vei til å avslutte duploleking når han ble 4.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:44   #8
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jenteleker"

Godt poeng det med duploen, at det kan hun være i ferd med å vokse ifra - holder meg unna akkurat det. Mine er året yngre, blir snart tre og de elsker duploen. Og på lur har jeg en stappfull boks med vanlig små-lego til senere, fra jeg selv var liten.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 11:57   #9
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg kjenner ei som ønsker 'jenteleker' fordi huset er fullt av 'gutteleker' etter storebrødrene. Da ønsker hun typisk rosa dilldallgreier.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 12:29   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Hadde jeg ikke spurt hadde jeg nok tenkt mer i retning bøker, puslespill, hobbyting, uteleker, duplo osv.

Alt det der er jenteleker, så bare kjør på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 14:10   #11
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Jenteleker"

My little pony!! ellers, barbie, Disney prinsesser, smådukker, smykker, alt som er rosa! Sånne tegnebøker med hester og glitter. Egentlig alt du finner i de rosa hyllene på lekebutikkene.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 14:13   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg likte småbiler da jeg var småjente. Sånne man kunne ha med i sandkassa. Stor stas.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 14:55   #13
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Jenteleker"

Her i strøket er filly-fe det store for tiden blant fire-femåringsjentene. http://www.ringo.no/sider/produkt.asp?Id=363

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 14:56   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jenteleker er alt mulig. Men bare velg noe fra den rosa delen av lekebutikken så bommer du garantert ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:12   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg likte småbiler da jeg var småjente. Sånne man kunne ha med i sandkassa. Stor stas.

Det er mange jenter som liker småbiler, men jeg har en følelse av at når noen sier at barnet ønsker seg jenteleker, så er det ikke biler de mener.
Personlig syns jeg jo det er teit å dele det inn i sånne kategorier, samtidig som jeg ser at mine gutter stort sett leker/har lekt med det som nok betegnes som gutteleker.

__________________
Nå også med avatar

Sist redigert av polarjenta : 19-07-13 kl 15:47.
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:16   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg tipper at når noen sier jenteleker, så mener de ikke biler, traktorer og verktøy, muligens fordi barnet allerede har tilgang på alt dette og mere til fra en storebror eller to? Hadde gått for noe "typisk jente", selv om jenter liker såmangt, rett og slett fordi dette antakelig er brukt som en samletegnelse på "rosa, dill, smådukker og sånne ting."

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:19   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Personlig syns jeg jo det er teit å dele det inn i sånne kategorier, samtidig som jeg ser at mine gutter kun leker/har lekt med det som nok betegnes som gutteleker.

Virkelig? Aldri lekt med Lego, Brio-tog, bøtte og spade, ball, brettspill, perler, tegnesaker, plastilina eller noe annet som er unisex?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:23   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Mine leker med unisex, gutteleker og jenteleker om hverandre, lekekjøkkenet er hans, det meste er hans egentlig siden han er eldst, så det er verktøybenken også, og de har dukker begge to (Han har dog den ene vi ga ham, som han elsker, hun har den vi har gitt henne og... tre andre?)

Jeg ser på mange måter at det er dumt å dele leker i jente og gutteleker, men når det svaret er gitt tenker jeg at det ikke npørvendigvis betyr at ikke ungen leker med gutteleker eller unisex, men kanskje har dekket behovet der og derfor gjerne ønsker seg det man ikke har like mye av i hus?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:24   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Jenteleker"

Jeg synes denne er fin.

http://twentytwowords.com/2012/11/30...l-11-pictures/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-13, 15:46   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Jenteleker"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Virkelig? Aldri lekt med Lego, Brio-tog, bøtte og spade, ball, brettspill, perler, tegnesaker, plastilina eller noe annet som er unisex?

Joda, men stort sett gutteleker, og jeg ser at jeg nok var litt kategorisk og burde skrevet stort sett og ikke kun. De har lekt veldig lite med tegnesaker, perling, plastelina, bøtte og spade hjemme. I barnehagen har de nok lekt med dette også, men ikke hjemme som sagt. Lego har de lekt med, men de velger alltid det som andre vil betegnet som typisk guttelego. For det er desverre sånn at mange betegner ninjago,star wars, pirates of the carribien osv som guttelego.
Briotog har de aldri interessert seg for, og minstemann liker enda ikke brettspill.

For å si det sånn så leste jeg akkurat et spørsmål på en facebookside for lekebutikken der en mor lurte på om ninjago var jenteleker for de hadde vært der og handlet "forundringspakker" som var merket med jente, og inni der var det en ninjago. Moren lurte på om det var mulig å få byttet. Så at mange ting betegnes som gutte/jenteleker er nok veldig vanlig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no