Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-11, 21:56   #861
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Vi har lagt til side alle juleforberedelser til fordel for unge med omgangssyka. Jeg trenger litt sympati kjenner jeg

Håper barnet deres ikke er altfor syk, og at h*n blir frisk fort.

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:31   #862
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her har barna pyntet juletreet nå i kveld, så her er det full jul i stua. Deilig.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:34   #863
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi er ferdige. Huset er vasket og pyntet, pakker er innkjøpt og pakket inn. I morgen reiser vi 50 mil til svigers, for å feire jul der. Nesten litt synd, nå når det er så rent, ryddig og koselig her.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 00:26   #864
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Vi har lagt til side alle juleforberedelser til fordel for unge med omgangssyka. Jeg trenger litt sympati kjenner jeg

Stor klem! Uff, så kjipt.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 00:27   #865
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ny oppdatering, 2 dager før avreise:

Har gjort:
- skrevet 61 av 62 julekort, samt klargjort for utsendelse (20.12 )
- laget serinakaker
- laget opptil flere snodige vesener som skal gis bort til slektninger (barnas gaver)
- kjøpt gave til søstrene mine, mannen, en venn, ei tante, tre fettere, bestemor, samt strikket sjal til ei gammel tante
- mannen har vasket vaskerommet, badene og boden
- bakt pepperkaker
- rundvasket stua (unntatt taket, jeg er da ikke helt gal og dessuten sjekket jeg at det ikke var så veldig skittent..)
- kjøpt gaver til mamma, pappa (i alle fall nesten) og ett barn
- kjøpt juleantrekk til barna
- hengt opp utelysene
- strikket ferdig flettelue og Pleiades
- ordnet/vasket i fryseren, men ikke aviset akkurat
- kjøpt juletre
- mannen kjøper gave til Hvit i dette øyeblikk, samt amaryllis
- levert gaver og kort til venninne
- pyntet kjøkkenet og entreen

Skal gjøre:
- pynte stua og juletreet
- kjøre til grandtante for å avlevere gaver (onsdag)
- pakke til sunnfjordreise (torsdag kveld) - krever en del klesvask (og stryking)
[/quote]

Snart i mål uansett.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 00:36   #866
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her er det meste av klær pakket, men ikke strøket. Gaver er pakket inn, nå gjenstår bare pakking på badet (bleier, stelleveske, toalettmapper, etc) yttertøyet, pensko, datagreier, og å få det ut i bilen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:32   #867
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Da er ungene levert i barnehagen for siste dag i barnehagen før juleferie.

Planene for i dag er:
- Sveipe over gulvene på stue, kjøkken, bad, og gang.
- Rydde de samme rommene
- Få opp juletreet

I ettermiddag skal ungene få være med å pynte juletreet, som starten på juleferie.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:55   #868
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hos oss gjenstår:
- vaske litt på stue og kjøkken
- kjøpe juletre
- handle mat til jul
- pynte til jul

Det går seg til! Vi har hatt masse sykdom den siste uka, men i går satte jeg ganske frisk unge midt på badegulvet med en bøtte vann og diverse leker, og dermed fikk jeg vasket både badet og gangen gitt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 10:53   #869
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Takk for sympati! Jenta kommer seg i dag ser det ut til, så da gjelder det bare at jeg og mannen ikke blir smittet.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:42   #870
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Takk for sympati! Jenta kommer seg i dag ser det ut til, så da gjelder det bare at jeg og mannen ikke blir smittet.

Brukt sprit på dørhåndtak og kraner, hiv håndklær på kokvask osv. God bedring!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 14:10   #871
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har igjen én julegave. Det er en heklet brødkurv. Jeg gikk tom for garn i går kveld, men har heldigvis fått tak i mer i dag. Så nå blir det intensiv hekling etter at jeg er ferdig med vindusvasken.

Juletreet skal på plass i kveld og pyntes i morgen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:54   #872
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Antatt siste oppdatering, dagen før avreise:

Har gjort:
- skrevet alle nesten 70 julekortene og sendt dem
- laget serinakaker
- laget opptil flere snodige vesener som skal gis bort til slektninger (barnas gaver)
- kjøpt alle gavene!
- mannen har vasket vaskerommet, badene og boden
- bakt pepperkaker
- rundvasket stua (unntatt taket, jeg er da ikke helt gal og dessuten sjekket jeg at det ikke var så veldig skittent..)
- kjøpt juleantrekk til barna, inkl. strømpebukse til Hvit
- hengt opp utelysene
- strikket ferdig flettelue og Pleiades, gibortgaver
- ordnet/vasket i fryseren, men ikke aviset akkurat
- kjøpt og pyntet juletre
- kjøpt blomster
- levert gaver og kort til venninne, tante og grandtante på en øde øy (nesten)
- pyntet huset

Skal gjøre:
- pakke til sunnfjordreise

Hiv og hoi, det blir jul!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:55   #873
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Men jeg glemte å få med meg babykurven som store og små slektninger har brukt siden 1946. Den står jo fremdeles på loftet ute hos grandtante på (nesten) øde øy.
Jaja, jeg får ta en ny tur i løpet av januar, da.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:57   #874
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere


(Kilde: youtube.com)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:05   #875
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og akkurat NÅ er mannen og barna oppi skogen for å "merke" et tre som vi skal ha som juletre.
I fjor fikk vi ikke henta juletreet i skogen til familien min pga -20 grader og tonnevis med snø. Så nå skal vi merke et som vi vet er fint, og så henter vi det bitte lille juleaften

Hah!
Idag var vi i skogen for å hente juletre, og kravstore meg fant et jeg likte godt... dog var det ingen av de 5 juletreene mannen og barna hadde merket av i november

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 22:05   #876
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Nå er det så godt som klart her! Vasket (helt standard helgevask, det får holde) og fint, så nå skal jeg bare rydde en kommode som irriterer meg noe hinsides og pynte med litt granbar her og der, så tror jeg vi erklærer julen for åpnet! Satser på å dale for alvor ned i sofaen med et glass vin om kun kort tid. Svosj!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 14:09   #877
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ettersom vi har fått omgangssyke i hus og ingen vil ha oss på besøk , så slapp jeg det siste punktet på lista mi gitt.
Men sannelig godt at jeg gjorde alt det andre! Alle folk her og IRL som sa at vi ikke trengte å vaske, pynte eller kjøpe juletre
- det hadde jo vært desto mer stusselig å sitte her uten gaver, selskap eller julemat, om vi ikke i det minste hadde vasket huset, pyntet fint og hatt et vakkert juletre stående her.

Gyselig lett å hoste opp en middagsplan for i morgen når mannen er syk og jeg er i usedvanlig slett form selv.
Men jeg skal i hvert fall kjøpe fryktelig mange tulipaner!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 14:20   #878
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

God bedring, Appelsin. Kiipt med omganssyke...

I år har jeg vært usedvanlig smart mht julegaveinnpakking. Jeg har alltid pakket inn alle gavene selv og ventet med det til sent på kvelden på lille julaften. Det er helt kriiise men sånn har det blitt..
I år har jeg fått gått litt for meg selv når jeg har vært ute og shoppet og da har jeg stilt meg i køen ved pakkediskene og latt andre pakke inn gavene. Og det er sååå deilig.

I kveld blir det ingen stresskveld, handle siste rest på veien hjem, vi skal spise nissegrøt og pynte juletreet til julesanger, se den berømte parodien på NRK og jeg har good tid til å vaske over gulvene en siste gang før natta. FERDIG.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:41   #879
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ja! Jeg rakk å hekle ferdig gaven til venninnen min i formiddag! Hun kom innom i sted så deg var på hengende håret.

Treet er ferdigpyntet. Alle har vært hjemme i hele dag så vi har fått gjort masse vi ellers måtte brukt ettermiddagen og kvelden til.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 18:45   #880
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no