Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-11, 21:03   #841
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg føler meg reint uvirksom når jeg leser om deg, Appelsin, og jeg er ikke gravid en gang! Jaja.

Vi har i hvert fall alle gavene i boks, og julekortene ble sendt for en stund siden, så nå er det bare de der "Oi, vi fikk kort fra dem ja, da må vi hive oss rundt og sende til dem", men det er jo null problem når vi har noen ekstra på lur. Treet er nettopp montert (jepp, plast), og vi skal rett og slett pynte det nå, siden vi får pyntet et annet tre på lille julaften. Rydding og vasking får vi ta det vi rekker av de neste dagene, kun for vår egen del, for vi skal ikke ha besøk i julen. Jeg er veldig på kos og antistress, så vi gjør det vi får til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:25   #842
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg føler meg reint uvirksom når jeg leser om deg, Appelsin, og jeg er ikke gravid en gang! Jaja.

Jeg bare gjentar meg selv (og det mannen har gjort) sånn at det gir dere en illusjon av at jeg har gjort fryktelig mye.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:31   #843
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg føler meg også uvirksom i forhold til appesinen, og jeg er meg bevisst heller ikke gravid (selv om mannen spøkefult bemerket at jeg er jo "morgenkvalm" for tiden, men det er nok andre ting da.)

Men jeg stryker IKKE før jeg drar på juleferie altså, jeg stapper ned i koffert og bag, og stryker der. Dvs, jeg setter ikke min mor til å stryke (selv om hun ikke har"eksplosiv artritt i fingrene" så er hun uføretrygdet for revmatisme. Dog helt i stand til å stryke, på gode dager i alle fall.) men det hender det er hun som ender med å gjøre det likevel, men intensjonen min er å stryke det selv, men altså, jeg gidder ikke stryke FØR jeg pakker, jeg stryker der det skal brukes.

og vi vasker for harde livet nå, og pakker i morgen, avreise torsdag morgen. Men, fantastisk nok har vi nå for andre tirsdag på rad fått en lapp fra bkk om at de for å sikre stabil strømleveranse må gjøre noe vedlikehold. Sist tirsdag fikk vi varsel om at vi derfor ble strømløs 9-14 onsdagen. I dag fikk vi varsel om at vi er strømløs 8.30-14-30 i morgen. "Heldigvis" har mannen og Mikro tenkt seg på bytur i morgen, fikse den siste julegaven hennes og litt sånn så de slipper atter en onsdag i mørke... Men jeg er glad det ikke er onsdag som er den store "vaskedagen" vår altså! Vi skal vel og merke vaske ei maskin eller to i morgen også, men det må da etter litt omrokkeringer i planene bli noe som trommeltørkes, ja, vel, pluss det vi evt rekker vaske om vi får satt på tidlig på morgenen da.

Julegavene vi har sendt er kommet frem til mottakerene, den ene er hentet, den andre vet jeg ikke blir hentet på en dag eller to, ettersom mottakeren slett ikke er hjemme. (Jeg er sporings-fanatisker, så jeg elsker postens sporings-app. Både på det jeg får og det jeg sender.) Julekortene jeg sendte i samlet flokk til min mor kom i går, og er i dag levert ut til mottakerene, de vi sendte direkte ble sendt en dag senere så jeg forventer at flertallet kom frem i dag.

Synes jeg er finfint i rute jeg. Nå er klesvasken nede ferdig, jeg skal ha i gang en runde til (bare ullvask, tar bare en halvtime, mens jeg henger opp det som er ferdig, bretter sammen noe tørt for å få plass til å henge det opp, og helst pakker ned det som skal være med av det da ) Men det blir nok jul i år også ja

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:32   #844
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg bare gjentar meg selv (og det mannen har gjort) sånn at det gir dere en illusjon av at jeg har gjort fryktelig mye.

Og det barna har gjort, for jeg regner med at du ikke har lagd de merksnodige skapningene sjøl?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 21:53   #845
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har laga mozartkuler og kransekakestenger i kveld. Da er jeg ferdigbakt. Mangler bare en gave, og matvarer ble handla i formiddag.

Kom dog akkurat på at litjpia nok helst skulle hatt en hvit body eller genser eller noe sånt til juleklærne.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:09   #846
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

- kjøpe finstrømpix til Hvit (hvis noen vet hvor det er lett å få tak i glitterstrømpebukse i str. 122/128 blir jeg glad, for jeg har nemlig lett)

Kapp Ahl har mange slike.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:11   #847
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kapp Ahl har mange slike.

Åh, tusen takk - da får jeg sende mannen dit i morgen. Jeg har nemlig gått i hi selv. Håper de har noen i riktig størrelse.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:14   #848
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Åh, tusen takk - da får jeg sende mannen dit i morgen. Jeg har nemlig gått i hi selv. Håper de har noen i riktig størrelse.

De pleier å ha godt utvalg. Jeg var der i forrige uke her i byen. Da hadde de mange ulike typer, flere farger.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:16   #849
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi kjøpte glitterstrømpebukse til Storesøster på H&M.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:30   #850
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har glitterstrømpebukse tiul mikro fra Janus, faktisk. Prinsessekolleksjonen. Den er lyselilla, og veldig fin til kjolebodyen fra samme sted. Men altså, det er vesentlig mindre størrelse da. strømpebuksa finnes nok i større, og der er helt sikkert annet tilbehør når jenta mi blir større, men enn så lenge er det liksom babysize på henne...

Forøvrig var det på min cubus dønn umulig å oppdrive enkle, hvite strømpebukser til Knerten før Lucia. vi snakker om at der fantes 74/80, som jeg hadde kjøpt til mikro, og neste var 122/hva-nå-enn-det-er, mens min Knert altså bruker klær i str 98. (Jeg landet på å kjøpe en fotsid (og vel så det) lucia-drakt i stedet. Selv om vi var instruert til å ikke kjøpe nye klær, bare bruke store skjorter og hvite strømpebukser, men han hadde altså ikke strømpebukser i annet enn blå, grønn etc, og hvit var umulig å få tak i, så det så!)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 22:54   #851
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.998
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Juletreet er pynta og 2 av 4 kalendere er klare. Har klipt til bildene på de andre to, men jeg gikk tom for sånne jeg fester bildene med.
Siste gaven er i hus også (bestilt på nett) så nå mangler det bare å pakke inn alle. Og vasking av badet.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 23:17   #852
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

pokker, kalendere ja. Det skal printes et par av dem også. Vel, de er i alle fall laget, skal bare printes. Og pakkes. Ja, og pakke den puta jeg akkurat har montert. Og kruset til mamma, og et par barnehagebilder av Knerten. Og altså gavene til Mikro. Ja, vi har å ta fatt på i morgen også. Og altså pakke ferdig, jeg har såvidt begynt, men mye henger til tørk, og resten befinner seg på rom der ungene sover. Ordnes i morgen.

Dersom vi faktisk klarer å pakke ferdig I MORGEN er vi jo en dag bedre enn hva vi pleier, vi ender nemlig stadig med å ha igjen en time eller to med pakking som må tas på morgenen avreisedagen...

Men nå er det leggetid for i kveld.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 00:20   #853
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Åh, tusen takk - da får jeg sende mannen dit i morgen. Jeg har nemlig gått i hi selv. Håper de har noen i riktig størrelse.

Endelig tatt til litt fornuft jo!

Synes du har klart å moderere listen din litt også jeg!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 08:08   #854
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vaskingen har begynt. Badet og doen ble vasket i går. Alle juledukene, Veslas festdrakt og den hvite damaskduken er strøket. I dag blir det rydde, rydde, rydde, sett på kort på jentenes julegaver og skrive en liten handleliste på det som gjenstår å handle.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 08:10   #855
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere


Huset er rent, bagasjen er pakket, pakkene er pakket inn. Nå skal jeg bare på julelunsj med jobben (), pakke ned maten vi skal ha med oss, spise middag, og så drar vi på juleferie!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 16:45   #856
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vasket hus i går, så nå er det pynting i heimen. Kjenner freden senke seg etterhvert som lys og røde duker kommer på plass
Men juletreet får vente til lillejulaften

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 17:22   #857
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har ikke fått vasket hus som planlagt i dag, pga dårlig form.
Men får ta en gulvsveip i morgen. Har fått handlet til jul da, og ryddet rommet (og sortert alle leker!) til snuppa.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:18   #858
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg orket ikke den lange bilturen for å avlevere gaver. Prøver igjen i morgen. I hvert fall kommer tanta mi hit i kveld, så da slipper jeg å kjøre opp til henne.
Alle julekortene er herved postlagt. Puh.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 19:49   #859
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Lillebror har ikke sovet ett sekund i dag og jeg må derfor være våken til klokka to for å ta meg inn.n

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 20:39   #860
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi har lagt til side alle juleforberedelser til fordel for unge med omgangssyka. Jeg trenger litt sympati kjenner jeg

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no