Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-11, 01:20   #801
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Er ferdig med alle gavene, unntatt til mannen.
Det meste av julematen er kjøpt inn, det siste må vi vente med til torsdag/fredag.
Har kjøpt juletre, noen nye lys til det og litt ny pynt + ny toppstjerne siden vi i fjor ikke fant den vi har pleid å bruke.
Har bakt en sort, baker kanskje en sort til + ostekake og har fått krumkaker av mamma, så da holder det.
Har ryddet og vasket det ene soverommet skikkelig i dag. Det neste står for tur i morgen. Ungene skal få røde julegardiner på rommene sine ( kjøpt for 25 kr pr. fag på KID), for å få litt forandring og skape ekstra julestemning der.
Har også fått vasket noen kjøkkenskuffene. Skal få vaska matskapet og kjøleskapet også.
Skal sette sammen pepperkakehuskirka vår i morgen tenkte jeg (mannens oppgave), som ungene skal få pynte hver sin halvdel av.
Har kjøpt snop til julestrømpene, skal finne blad eller noe annet å putte oppi også.
Det siste vi gjør er å vaske stue, kjøkken, gang, bad og do, tar fram julepynten og pynter med den, og setter opp juletreet og pynter det på lillejuleaften.
Nok å gjøre, men tror vi skal rekke det.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 14:43   #802
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I dag har all arbeidslyst forsvunnet.

Har vært så mange helger nå at vi har pusset opp, ryddet i boder og esker, styrt og stelt alle veier, og nå kjenner jeg at jeg er temmelig lei slike helger.
Men må vel bare ta meg sammen og få gjort noe fornftig.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 14:53   #803
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi kom på at vi ikke har tenkt på juletre, men det blir vel ikke utsolgt vel? Vi har uansett ingen plass å ha det før vi må ta det inn så hadde vært veldig praktisk om man kunne kjøpt det lille julaften.

Ellers har vi en halv boks med ikea pepperkakedeig igjen, men jeg vurderer å la den stå. Vi spiser så lite kaker likevel så kanskje det holder med det vi har bakt. Vi skal jo kjøpe marsipan, nøtter og litt annet godteri også, og jula er jo ikke SÅ mange dager. Store avgjørelser man skal ta altså.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 15:24   #804
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er mer i rute gjen. Mangler noen pakker, men på tirsdag kommer et firma og vasker hele huset. Ikke tak og vegger, men de skulle ta fronter på kjøkkenskap og kjøleskap + komfyr. Jeg sater på at det holder i massevis, mer enn vi selv hadde fått gjort. Mandag blir det juleverksted med tantebarn og barn. Tirsdag kveld baker vi pepperkaker og monterer pepperkakehus. Mat handler vi onsdag, og da fikser jeg siste gavene også. Mannen har sin del av lista og ordne med. Joda, det blir jul.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:13   #805
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.542
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Del to av trøffel-produksjonen er unnagjort, nå ligger de i en boks i kjøleskapet, klar til å nytes

For dem av oss som ikke tibringer en eneste dag av jula hjemme, er det en litt annen form for juleforberedelser som preger dagene som kommer enn for mange andre. Mens andre vasker ned, pynter med nisser og lys i ae krinker og kroker, baker mange slags kaker og hamstrer mat til jula, gjør vi andre ting. (Mamma mener nok jeg burde vasket ned til jul, så ble det gjort en gang i året, men det er nå så...) Vi vasker KLÆR vi. Ja, det gjør nok dere også, men i alle fall vasker jeg klær på en annen måte enn jeg gjør når jeg skal være hjemme. Jeg vasker rødt, med fokus på å få med lillejentas kjoler, men også nok av "klær vi ikke skal ha med" som hun kan bruke de neste dagene. Jeg gjør det samme med hvitt/lyst, fokus på skjorter til mannen og penbodyer til jenta, men også hverdagstøy. Det samme med den mørke maskina. Ullvasken, lys, mørk og rød/rosa (Ja, vi har en god del ull, og nå er alt samlet opp til å vaskes) legges i stor grad bort. Knerten skal få lov til å ha litt tøy i barnehagen så han holder seg varm ute i ruskeværet, og mannen får bruke trøya si når han lufter hunden, men ellers "beslaglegger" jeg. Jeg ser selvsagt mitt snitt til å legge bort noen par med svarte sokker (så mannen som er fornøyd med at jeg har vasket undertøy, vil muligens likevel måtte lete litt etter sokkepar etterhvert...)

For etterhvert som det begynner å bli tørt, skal det pakkes. Jeg skal fokusere på å selvsagt passe på å ha alle detaljer av festantrekket til alle. Mansjettknapper til far og sønn, de tidlligere nevnte sorte sokker, slips og slipsnål, kjole, strømpebukse. Smykker, julenål, sjal? Samle alt og pakk. Og klær til juledagene, fine gensre og skjorter til far og sønn, en kjole eller to til til lillejenta, og noe til meg (ehh, her sliter jeg egentlig mest. Mulig jeg må på shopping.) Og "hverdagsklær", særlig til ungene, som altså må ha det tidligere nevnte ulltøyet, for man skal jo ut og leke! Nå er det vel og merke meldt regn i julehelga, skulle vi være så heldig at det fremdrives et par cm snø i løpet av ferien trenger jo dessuten også de voksne noe utetøy egnet til aking (dvs, å dra ungene opp bakken, Mikro dras forøvrig ned også, i kontrollerte former) Og bleier, og kluter og oljer og kremer. Ja, kremer, og salver og medisiner. Trippelsjekk at vi har nok av alle medisiner til Knerten. Og hunden.

Det blir noen lister av dette også i løpet av de neste dagene. For jeg skal sørge for at alle har alt de trenger. Og at vi likevel helst ikke har med oss mer enn vi trenger, siden plassen i bilen er meget begrenset. (Vi har tross alt altså hundebur som tar over halve baggasjerommet, og dette er JULEFERIE, så det er en del gaver som skal med, særlig på veien hjem (regner med å måtte sende ei eske eller to i posten, det meste av gaver er brakt dit i forveien, nemllig, vi skal ikke ha med så mange gaver oppover.)

Og mens tankene styrer rundt alt som skal være med, så kjenner jeg på følelsen av et lite julehåp. Et lite julehåp om at vi i løpet av 2012 klarer å gjennomføre planen om å flytte, slik at neste år.... da skal vi feire jul i eget hus. "Egentlig" skal vi reise til svigermor neste jul, men har vi flyttet er planen å bli hjemme, og heller invitere henne til oss, om hun vil.

For å reise på juleferie som singel, var deilig. Å gjøre det med samboer var også kjekt. Å gjøre det med et barn var litt mer styr, men kjekt. Å gjøre det med et barn, en hund og en stor mage (og tilhørende bekken-tull) var enda litt mer styr. Å gjøre det med to barn og hund (men i det minste intet bekken-tull) er absolutt enda mer styr. Fortsatt slik at jeg gleder meg. Men at jeg likevel kjenner på håpet og forventningen om å kanskje neste år heller skulle vaske og pynte og bake. Og vite at dersom man under påkledning finner ut at det mangler mansjettknapper, så ER de jo faktisk ikke langt unna likevel. Da er de nok bare på soverommet, som ikke befinner seg 370 kilometer unna.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 21:17   #806
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det er utrooolig deilig å feire jul hjemme, Malama.

Her har vi på mystisk vis fått åtte kakesorter i boks. Vi liker kaker. Mangler to-tre julegaver, og skal julematshoppe sammen med faren min til uka. Han kom kjørende med juletre til oss i går, så det står klart ute. Julevask driver jeg ikke med, så da er det ikke så mye mer som skal skje før pyntinga på lillejulaften.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 22:14   #807
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Malama: Kjenner meg igjen, pakker jeg også, men har glemt å lage lister. Finnes heldigvis butikker der vi skal, så satser på at ting kan kjøpes om noe er glemt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:08   #808
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.542
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Finnes butikker der vi skal ja, men det hjelper litt lite julaften kvart på fem... Men pappa har mer enn et sett mansjettknapper, og mannen har skjorter med knapper også. Mamma har en skuff full av pene strømpebukser, om mine skulle vise seg å være raknet. :erfart: Så vi overlever.

Men jeg liker lister. Liker å ha med meg det meste.
Har vært på juleferie med "tilfeldigvis noen stikkpilleparacet i stelleveska", og en gutt som fikk høy feber. Vi klarte akkruat strekke de vi hadde til apoteket åpnet (det var påske, verden er stengt i noen dager da. Det finnes jo vaktapotek, men ikke på hvert gatehjørne akkurat...) Har også vært på ferie og opplevd at naboen ringte på, var det julaften eller 1. juledag? og visste at svigermor hadde besøk av barnebarn, hadde vi paracet for barn tro? de hadde nemlig også besøk av barnebarn. Med feber. Denne gangen hadde vi heldigvis med oss en hel pakke da Men hovedsakelig er det med "alle medisiner" vi skal ha med reseptbelagte ting. Hvilket utgjør litt for Knerten. I alle fall 6 typer. Regner ikke med å trenge med enn de fire han tar fast da, men tar med de to siste også, det går mest på pollen, men jula er nå litt tøff i så måte, selv om de hus vi skal besøke i hovedsak har plasttrær.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15

Sist redigert av Malama : 18-12-11 kl 23:22.
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:18   #809
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Da har juleroen senket seg hos oss. Juletreet ble pyntet i dag, gavene ligger under (kommer flere etterhvert som familie leverer pakker til oss og får med seg sine!), og en pose med nissegaver ligger i skapet. Huset er julepyntet og rent! Pinnekjøttet ligger klar i frysa og det meste er handlet inn!

Ungene har sett på pakkene hele kvelden og gleder seg veldig til julaften!

Det som gjenstår nå er en liten handletur til uka og en kjapp vask over gulv og bad på lillejulaften!

Men må jo tilstå at vi nok legger lista veldig mye lavere enn mange av dere andre. Vi vasker ikke "rundt", verken vegger, tak eller skap er vasket. Men huset er rent! Ikke har vi bakt mer enn en sort kake heller!
Obs pepperkakehuset har vi faktisk glemt, det får vi sette opp og pynte i morgen!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:25   #810
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her vaskes det ikke rundt noe som helst, og ikke bakes det noe særlig heller - jeg spiser jo ikke kaker, og mannen kjøper. Vi skal bake når vesla blir større da, men enn så lenge tar vi det rolig. Vi skal ikke være hjemme på julaften, men resten av julen, så det blir tre og mer pynt enn nå, men vi stresser overhodet ikke. Det må vaskes oppå kjøkkenskapene, men jeg ser ikke noen grunn til at det må gjøres før jul. Lav list høres fint ut for meg.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:33   #811
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Juletreet er pyntet, og vi fikk kjøpt inn de siste gavene mannen skulle ha i dag. Og jeg har laget en del lavkarbo julesnop, sånn at jeg klarer meg i jula.
Litt vasking i morgen, så det er rent til vi kommer hjem igjen 3. juledag.
Pakking også, i morgen.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:33   #812
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Roen begynner å senke seg her også. Treet har kommet på plass og jeg gleder meg til å pynte det på tirsdag. Jeg har modifisert det litt nede sånn at det forhåpentligvis står i morra også. Strengt tatt skulle jeg kutta av en hel grein, men det nekter jeg altså. Treet er litt misfoster fra før, så jeg holder på de greinene det har

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 08:21   #813
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vaske rundt nei, det får i beste fall vente til våren! Vi skal nok rydde en del, støvmoppe over gulvene, tørke litt støv på de mest synlige stedene og vaske kjøkkengulv og badegulv skikkelig. Men ellers får støv være støv og skitt være skitt. Det er tross alt den mørkeste tida av året, så ingen ser støv i krokene. :lur:

Jeg tror faktisk det blir åtte eller ni sorter småkaker i år, men det er litt tilfeldigheter og mest fordi jeg har lyst. Har bakt små porsjoner, men er like vel spent på om alt blir spist. Hvis ikke får det blir bunn til ostekake utpå nyåret tenker jeg.

Har bare to julegaver igjen å kjøpe, men er litt bekymret for mannen sin. Den er bestilt innen julefristen til Japanfoto, men like vel har jeg altså ikke hørt et pipp om at den er sendt enda, så jeg kan ikke tenke meg den rekker frem i posten i tide.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 08:25   #814
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg tror aldri jeg har vært så i rute før, og det uten å planlegge det en gang. Juletreet kom inn i går, det pyntes sikkert i dag. Ellers mangler jeg gave til mannen, men jeg vet hva jeg skal kjøpe, må bare komme meg til riktig butikk. Ellers så er det gutta igjen, men der er det også bare å komme seg til butikken som mangler. Huset er ikke akkurat julerent, men vi tar litt og litt. Så innen lørdag er det nok bra nok.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 09:20   #815
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Har bare to julegaver igjen å kjøpe, men er litt bekymret for mannen sin. Den er bestilt innen julefristen til Japanfoto, men like vel har jeg altså ikke hørt et pipp om at den er sendt enda, så jeg kan ikke tenke meg den rekker frem i posten i tide.

Nå har jeg snakket med Japanfoto på telefonen, og panikken er avblåst. Logget først inn på websiden for å sjekke, men bestillingen var sporløst borte. Fikk den ikke opp på søk på ordrenummer heller. Gjett om jeg fikk høy puls! Men damen fant den til meg, og den er i posten, snart på mitt lokale postkontor. Herlig!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 09:58   #816
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.542
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Betryggende.

Etter at vi/mannen visst har konkludert med nytt kamera til jul, som utgjør julegaven hans/vår (jeg er vagt usikker her) har vi bare igjen Mikro sin, har bestemt hva det skal være, så da er det bare den til henne fra nissen som er en åpen, uviss sak enda. (Og hvorvidt mannen får tak i det kameraet han hadde bestemt seg for da, det var visst ikke så lett, særlig ikke å få det før jul, sånn siden postens frister jo er vel passert...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:21   #817
tante Veronica
Superduperaktiv
 
tante Veronica sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 500
tante Veronica er litt kultante Veronica er litt kultante Veronica er litt kul
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Må innrømme at etter å ha sett Jif-reklamen "Rent hjem på 30 minutter" i helgen ble jeg faktisk litt inspirert. Så nå har jeg startet dagen med handletur på Rema der diverse rengjøringsprodukter havnet i handlevognen. Jif ovn & grillspray er jeg veldig spent på. Kanskje den fjerner restene fra maten vi svidde der i fjor sommer

Ellers hjelper det nok på både hus og barn med ny oppvaskbørste, klorin, multisvamper, Discs Breeze Wc, dusjsåper og q-tips. Jess.

Så nå sitter jeg her da. Med te og en berlinerbollen jeg egentlig hadde tenkt å spise etter disse 30 minuttene som belønning. Og skuer utover stuen der klær og leker flyter, og et spisebord fullt av ting, rett og slett. (En ypperlig lagringsplass for travle barn). Kjøkkenbenken må nok ryddes frem, og kjøleskapet vaskes før jeg så mye som kan tenke på lunch i dag. Og jeg vet at på badet venter to kurver fulle av skittentøy på meg.

Og det aner meg at noe ikke stemmer helt i den reklamen

tante Veronica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:23   #818
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jif ovn og grillspray er oppskrytt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:27   #819
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.542
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg så den der "rent hjem på 30 minutter" reklamen i helga, og sa til min mann "det der er ikke sant, det er ikke mulig å få vårt hjem rent på 30 minutter, jif eller ei!" "nei, i et hjem hvor man bruker tid på å se reklame i opptak så..." svare min mann, lettere oppgitt over at kona aldri husker å spole over reklamepausene når hun ser serier i OPPTAK!

Men altså, jif eller ei, jeg får ikke KJØKKENET rent på 30 minutter, jeg. Selvsagt delvis fordi jeg trenger minst halvtimen bare på oppvasken, som i det reklamehjemmet sikkert er utført fra før, han trenger sikkert ikke bruke tid på å tømme kjøleskapet for utgått melk, heller. Bare det å få vasken til å være ren og innbydende etter oppvasken og den sure melka, tar jo fort et minutt eller tre, og den ovn og grill-sprayen gjorde ikke akkurat underverker på grillen vår i alle fall...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 10:29   #820
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er egentlig ferdig. Sånn helt uten at jeg skjønner at jeg er det. Ikke har jeg stresset, og ikke er jeg utslitt.

Men huset er rundvasket, til og med klesskapene er ryddet og vasket.
Alle julegavene er kjøpt inn, men ikke pakket inn. Jeg har bakt kaker og laget konfekt. Juletre og julenek er kjøpt inn, alle duker, og alt annet stryketøy, er strøket. Handleliste skrev vi i går, og den var så kort at vi skjønner ikke hva vi har glemt.

Dette er så uvanlig at jeg er sikker på at jeg har glemt noe. Men pytt pytt, det spiller ingen rolle.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no