Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 17:10   #681
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her er gavekalenderen nå hengt opp... nå er det straks 1. desember!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 18:59   #682
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Huset er julepynetet, kalenderen på plass.
Noen få gaver igjen, som jeg vet hva skal være, så nå skal juletiden nytes for fult!

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:29   #683
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Kalenderen er på plass og jeg er riktig så fornøyd. Snart alle gavene i boks. Etter lørdag bør de være på plass.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:37   #684
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her kommer ikke kalenderen opp før etter at gutta er i seng i morra.
Jeg har noen kalenderposer å sy også, får se om jeg får ånden over meg etterpå.
Guttas julegaver er i boks, mangler bare noe til de fra hverandre. Mamma har jeg til, men pappa aner jeg ikke. Og så må jeg hanke inn ønsker fra brodern.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 19:54   #685
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi har igjen gaver til våre tre barn, mine foreldre og mannens foreldre, samt tre fadderbarn. Det er overkommelig, hadde jeg bare visst hva vi skulle kjøpt til dem!!
Julekortene kom i dag, så i morgen skal jeg få skrevet på 10 av dem. Tar jeg øike mange hver dag, er jeg ferdig om 6 dager,og da postelegges de.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:09   #686
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Julekortene er på plass og jeg har allerede skrevet 12. Jeg er fornøyd og regner med å sende den første bunken i helgen, sammen med de presangene som må sendes. Og så holder jeg på med den evige desemberjobben det er å mase på mannen om at han skal skrive sine julekort.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 20:21   #687
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har bare sju gaver igjen å kjøpe! Og det er fortsatt november! That's a first. Julekortene er i hus, og listen er klar, så jeg må bare skrive dem. Det er en overkommelig oppgave, og en hyggelig en som jeg liker, så mannen slipper. Han kan vaske opp og sånt i stedet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 21:07   #688
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Frøkna har pakket inn gaver i dag til omvendt julekalender i klassen. Hun får med seg noen pent brukte klær, en brukt leke og en ny. Hun syntes det var så gøy å ordne med dette.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 22:47   #689
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Eldste skal også ha med seg på skolen millact og syns det er stor stas. Han fikk med seg fra pappan i går, men vil ha med noe herfra også.
Kanskje best jeg finner papir og pakker inn da, må være med i morgen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 00:02   #690
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vel, jeg ER bedre på planlegging enn gjennomføring...

I morgen skal pakkene til kalenderen pakkes inn. Vi har 2 av 25. Nemlig de to blåluene, den minste ble tovet i kveld, og er muligens litt feil størrelse, vi får se. Vi har forsåvidt noe pjask på loftet som er tenkt å være noen av pakkene, og så skal mannen på shopping og fikse resten i morgen, sier han. Eller så får jeg ta det.

Men altså, begge blånisseluene BLE da ferdig i tide, og jeg bestilte 8 julegaver (krus med bilde på) i går, så jeg er da igang.

Men vi må snart få tatt julekortbilde, ja...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 08:48   #691
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg tror i grunnen dette er tråden for meg.

Pakkekalenderen er i boks, og siden lillesøster på 2 ikke skal få så vil jeg ikke henge den på det vanlige stedet i år, men heller legge pakkene i en kurv på Veslas rom. Da passet det jo fint at det kom en Blåfjellkalender med forrige bokklubbpakke. Vi bestilte egentlig pakken for å få Rampete Robins jul, men så fulgte det med Blåfjellkalender og 24 små papirposer til kalendergaver. Kalenderen blir da pakkekalenderpakke nr. 1 og nesten alle småtingene får plass i de små posene. Posene var nummererte.

Jeg har også kjøpt nesten alle julegavene. Svigers og mannen gjenstår. Pakker til julestrømpene julaftens morgen er jeg ferdig med.

Vesla og jeg har laget en haug med garnnisser/garnengler som hun kan gi bort i julegave og som jeg har hengt på en eikekvist jeg satt i en vase. Det ble lilla engler og kuler på eikekvisten, så bytter jeg med rødt når det nærmer seg jul.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 09:18   #692
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg driver og pakker julekalendergaver nå. Gjort det enkelt; en gigaboks med Duplo (brannstasjon) fordeles i 24 poser. Enkeltpenkelt.

Også har jeg pyntet litt mer til advent, oppå skoskapene i gangen:





__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 09:31   #693
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Kjempefin adventspynt, Salt!

Jeg gleder meg til å henge opp jentenes adventskalendere i kveld. De fire siste kalendergavene ble kjøpt i går. Resten er heldigvis ferdig innpakket

Mannen og jeg var på julehandel i går kveld og kjøpte gaver til jentene. Noe småtteri til de gjenstår. I tillegg gjenstår gaver til svigers og noe til mannen fra ungene. Øvrige julegaver er kjøpt og jeg gleder meg til å pakke de inn.

Når det gjelder julebakst så venter jeg litt. Kakene er best før jul, men ingen av oss har godt av tre-fire uker med kakespising før jul

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 09:36   #694
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Så nydeleg, Salt!

Eg er nesten ferdig med pakkekalendar til begge jentene. Det manglar tre tilsaman, såg eg. Det fiksar eg i dag og i kveld blir kalendarane hengt opp.

Julekort er i hus og eg tenkte å starte i kveld med ei lita skriveøkt. Fordelt på eit par, tre kveldar bør eg vere ferdig. Julegåvene er så godt som ferdig, trur eg. Det er nok på tide å ta ei lita oppsummering når dei siste som er bestilt kjem i hus.

Då gjenstår det kakebaking, diverse vask (ikkje nedvask) og pynting, etter det eg kan sjå. Kanskje eg endeleg skal få nyte adventstida i år?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 11:32   #695
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg innser plutselig brått at mannens forslag som jeg i utmattelse et par timer etter leggetid anså som en grei løsning, plutselig fratar meg kontrollen!

"Jeg tenker jeg tar bilen i morgen jeg (han er hjemme i perm, jeg pleier ta bilen til togstasjonen, men trenger han den så bare kjører og henter han meg i stedet) så kan jeg kjøpe de kalendergavene når jeg er på handletur"

Jadda. Altså, det betyr at det er min mann som står for innkjøp av kalendergaver hos oss i år. Likestilling? sure. Men, vel, ehh, altså... jeg har jo på en måte lyst å gjøre det selv. Jeg har jo planlagt og tenkt og funnet ut ting jeg vil gi. Men ikke rukket å handle dem. altså, jeg overleverer mine tanker og ideer til mannen, men hvem aner hva han kommer hjem med?

*Mantra: Neste år SKAL jeg ordne det selv. sånn rundt midten av november skal det være ferdig. SKAL*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:46   #696
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har vært på flere butikker for å kjøpe smør til julebaksten, men ingen hadde inne.....

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:48   #697
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg hørte rykter om at Jacobs på Holtet har importert smør og selger for 79 kroner kiloet …

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-11, 20:49   #698
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg hørte rykter om at Jacobs på Holtet har importert smør og selger for 79 kroner kiloet …

Da burde jeg fått min bror som bor i Oslo til å kjøpe for meg og sende. Jeg er litt desperat, for jeg bruker alltid skikkelig smør i julekakene, noe annet er juks føler jeg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:30   #699
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det var faktisk tomt på Mega i går. Jeg ble litt overrasket, for det er første gang jeg har opplevd det. De hadde Kviteseidsmør, da, men det er litt salt å ha i kakene, kanskje. Jeg kjøpte en pakke for å ha på skiva.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 08:33   #700
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jeg har vært på flere butikker for å kjøpe smør til julebaksten, men ingen hadde inne.....

I forrige uke hadde de på både Mega og Rema1000 i Tvedtsenteret, og på lørdag hadde de på Mega i Solakrossen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no