Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-15, 19:07   #41
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi hadde konfirmasjon for eldste i fjor, så vi gjenbruker nok mye av ideene og utstyret fra da. Det var HEF-seremoni da også, så vi er litt kjent med opplegget. Vi var ca 30 stk her hjemme til middag, det var ganske intimt. Da hadde konfirmanten sine nærmeste venninner til bords, det må da nesten broren få tilbud om også.

Jeg stresser ikke veldig, men synes det er fint å ha kontroll en stund i forveien. Blant annet ved å sørge for at det ikke pågår større oppussingsprosjekter i heimen det siste halvåret før konfirmasjonen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-15, 21:24   #42
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg har ordnet lokale i dag! Gutten har også bestemt seg for kristen konfirmasjon. Datoen blir da 7.mai, så nå falt plutselig mange brikker på plass.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 17:52   #43
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her kom post fra Den norske kirke i dag, adressert til eldstemann. Bør vel begynne å snakke om hva slags sermoni gutten her vil ha.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 18:43   #44
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her åpnes det for påmelding til borgerlig konfirmasjon 2016 4. mai kl 12. De har ikke lagt ut info om kursene og kursdager ennå; håper det kommer fort så vi kan få oversikt og bestemme oss.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 20:21   #45
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her kom det også informasjon fra kirken i dag.

Jeg sitter her og funderer på gjestelista. Hvis vi inviterer de vi hadde i dåpen, så blir vi 22 stk inkl oss selv.
Men bør man invitere mine onkler og tanter? Jeg er invitert i de fleste av mine fettere og kusiners konfirmasjoner.
Men mine barn ser kun mine onkler og tanter en gang i året.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 18:46   #46
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

I dag fikk begge ungene "brev" i posten fra DnK med info om konfirmasjon. Ingen av dem er døpt, vi er ikke medlemmer i DnK, jeg er medlem i HEF og ungene er registrert hos dem. Hvis det ikke kommer tilsvarende massepost fra HEF synes jeg det er sylfrekt å sende ut på den måten.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 18:49   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi fikk også brev fra kirken i dag. Om han ikke var tydelig tidligere på at HEF er tingen, så er det hvertfall brennsikkert nå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 18:51   #48
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Samme her. Frøkna hadde ei venninne på besøk som er kristen og skal konfirmeres i kirka. Hun begynte nesten å revurdere valget sitt da hun leste i brosjyren sammen med Frøkna.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:21   #49
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Min gutt har nå sagt at han vil konfirmeres i kirken. Vi får jo se etterhvert men de fleste vi vet om konfirmeres i kirken.
Han er døpt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:26   #50
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg synes det er litt irriterende at dette må bestemmes nå pga bestilling av lokale.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:27   #51
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har ikke fått noe brev/info enda.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:29   #52
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Øhhh...Når må man egentlig begynne å tenke på slikt? Vesla er født i 2002 - skal hun da konfirmeres i 2017? Hun er døpt (etter pappaens ønske), men jeg aner ikke hva hun bestemmer seg for...

Og bunad - hvor lang tid tar slikt egentlig?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:30   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Jeg synes det er litt irriterende at dette må bestemmes nå pga bestilling av lokale.

Når det gjelder HEF så åpner de alltid for påmelding et år i forveien. Noen år kan det være kamp om plassene, så uansett må jo dette bestemmes ganske snart. Det er jo bare et år til, hvis man skal bestille mat er det jo også lurt å være såpass tidlig ute.

Vi skal ikke leie lokale, men synes det er greit å spikre datoen fortest mulig. Da kan man undersøke og advare gjester (som jobber skift, for eksempel) og ha planen klar. Når jeg har gjort dette så legger jeg alle tankene om konfirmasjon på is frem til etter jul, altså.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:54   #54
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

I dag fikk begge ungene "brev" i posten fra DnK med info om konfirmasjon. Ingen av dem er døpt, vi er ikke medlemmer i DnK, jeg er medlem i HEF og ungene er registrert hos dem. Hvis det ikke kommer tilsvarende massepost fra HEF synes jeg det er sylfrekt å sende ut på den måten.

Fra HEF:

Sitat:

Informasjon om Humanistisk konfirmasjon 2016 sendes ut i månedsskiftet april/mai 2015 til alle som er født i 2001.

Både kirken og HEF har fått tillatelse fra folkeregisteret til å sende ut brosjyrer til alle født i 2001.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 19:56   #55
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Jeg visste at DnK hadde tillatelse; det står på forsendelsen (det første jeg sjekket da jeg kjente adrenalinet stige). Men så lenge HEF har samme tillatelse er det helt greit.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 20:17   #56
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Vi har også fått brev fra kirken, men har ikke diskutert det med ham ennå. Vi kommer vel til å holde et eventuelt selskap hjemme, så det er ikke noen krise at det ikke er avgjort.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 22:44   #57
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.355
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Snuppa her fikk også i dag. Om mulig enda mer bestemt på humanistisk kurs og seremoni.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 23:08   #58
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

De treffer visst ikke helt med vervekampanjen sin.

Jeg har funnet ut at jeg må ta en prat med pappa'n til ungene så vi kan bli enige om hva slags ambisjonsnivå vi skal ha når det gjelder konfirmasjonen. Veldig greit hvis vi er enige før vi (jeg ...) planlegger for mye. Jeg tror nok vi er enige om gjestelisten til middag, men det er mulig han har mange han vil ha til kaffe i tillegg. Det har i grunnen ikke jeg, men litt kjipt hvis det blir veldig skeivt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 20:50   #59
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Her åpnes det for påmelding til borgerlig konfirmasjon 2016 4. mai kl 12. De har ikke lagt ut info om kursene og kursdager ennå; håper det kommer fort så vi kan få oversikt og bestemme oss.

Klokken tolv på en onsdag? Det kan vel ikke være riktig?

Vi fikk sånn fellesinfo fra kirken i går, der det egentlig bare sto at det kommer mer informasjon fra kirken lokalt.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 21:20   #60
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Klokken tolv på en onsdag? Det kan vel ikke være riktig?

4. mai er en mandag. Og ja, det står klokken 12 på nettsida til lokallaget. Hvorfor kan ikke det være riktig? Jeg reagerte ikke på tidspunktet. Påmelding skjer på nett.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no