Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-16, 12:07   #1
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletråden 2016

Ja, jeg vet det er tidlig. Jeg pleier å vente til 1. oktober, men jeg kjeder meg så veldig. Folk som ikke liker julesnakk før i desember er som vanlig velkomne til å delta da.

Jeg har kjøpt et par julegaver, og jeg har kikket på Pinterest etter ting jeg kan lage til årets julemarked. Jeg tror jeg skal prøve på tags og små skilt i hvit trolldeig. Når jeg bare orker å gjøre noe igjen.

Kjør på med julesnakk!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:10   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg er godt i gang med pakkekalenderne. Jeg finner ymse småplukk jeg tror eller vet de vil like på eBay, og med tanke på leveringstid er det liksom ikke noe å vente med. Mannen får også, så da er det 72 pakker å ordne med. Tipper jeg har ca 30 til nå.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-16, 01:58   #3
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Jeg er godt i gang med pakkekalenderne. Jeg finner ymse småplukk jeg tror eller vet de vil like på eBay, og med tanke på leveringstid er det liksom ikke noe å vente med. Mannen får også, så da er det 72 pakker å ordne med. Tipper jeg har ca 30 til nå.

Hva handler du på ebay? Trenger noen tips og gjerne linker.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:11   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Wow! Her vil eldste ha Flax-kalender, og minsten får puslespill-kalender, så det er ikke så mye å ordne. Sett bort i fra at jeg må finne et passende puslespill! Godt du minnet meg på kalenderen!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:14   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Damn, allerede?

Jeg spurte faktisk samboeren min igår om vi skulle feire jul hos oss i år og heller invitere. Han så på meg som om jeg hadde falt ned fra en ukjent planet. Så langt er vi kommet i planleggingen

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:14   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har begynt å planlegge verandaen min, og siden det var flyttesalg på den lokale panduroen har jeg kjøpt inn litt fint julepapir. Årets julekort er allerede planlagt.

Juleboardet på pinterest har blitt betydelig større, og jeg har litt lyst til å se om jeg får tid til noe sånt som dette:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:17   #7
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Det pinterest-boardet ditt, Tallullh, kunne man få sett på det? (Blir ikke fornærmet om du sier nei altså!)

Jeg har ikke så mange gaver å fikse, alle får bildekalender og veldedighetsgave, men i år vil jeg lage bildekort igjen. Hvor finner man inspirasjon utover barn med nisselue? Pinterest her også?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:19   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Ja, forresten har jeg bestilt ustikkere til disse trolldeig-tingene. Og så har jeg et sett med bokstav-stanser som jeg tenkte å bruke til tekst.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:22   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Juletråd.

Vi har blitt enige om å droppe kalenderen i år. Vi har kjørt pakkekalender til alle fire (en får gave hver dag, de andre skal kjøpe/lage/finne på). Vi har i flere år sagt at vi skal klare å gjøre det uten at det skal koste noe særlig og at det skal være smått og hjemmelaget, men vi får det ikke helt til.

Det vi skal prøve i år i stedet er at vi skal finne fire kvelder i desember der vi skal være sammen alle sammen og så skal vi ha ansvar for en kveld hver for å finne på noe hyggelig, enten det er å se julefilm, bake, gå på en forestilling eller noe annet. Jeg er veldig spent på hvordan det blir.

Ellers har jeg plutselig fått mange små barn å strikke til, så jeg er i full gang med julegavestrikkingen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:27   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Min sønn erklærte i morges at han ville ha Star Wars-kalender. Og jeg spurte om han ikke ville ha pakkekalender mer. Men selvfølgelig ville han ha begge deler. Som det bortskjemte enebarnet han er, tipper jeg han kommer til å få det som han vil.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 13:35   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Min sønn erklærte i morges at han ville ha Star Wars-kalender. Og jeg spurte om han ikke ville ha pakkekalender mer. Men selvfølgelig ville han ha begge deler. Som det bortskjemte enebarnet han er, tipper jeg han kommer til å få det som han vil.

Jeg sier bare 72.

Barna har både pakkekalender og en ferdig kalender.

Jeg venter på årets kalender fra Forskerfabrikken. Vurderer å kjøpe den og bruke som pakkekalender.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 13:43   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jeg har nettopp kastet "et lass med skrot" og det byr meg i mot å anskaffe masse nytt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 13:51   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har nettopp kastet "et lass med skrot" og det byr meg i mot å anskaffe masse nytt.

Men så ikke gjør det da. Finn på noe annet i stedet. Vi har bare hatt pakkekalender er par ganger, av samme grunn. Lenge hadde Hiawata legokalender, og han leker jo faktisk med lego, men de siste årene har vi hatt lavterskel opplevelselskalender. Vi bestemmer dager før hva som skal oppi slik at det ikke blir noe stress.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 13:54   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men så ikke gjør det da. Finn på noe annet i stedet.

Ja, det er bare å la være. Aktivitet/opplevelseskalender er utrolig lite gjennomførbart for oss, så den slags biter ikke på meg i det hele tatt. Vi har funnet vår måte å gjøre det på, og jeg synes faktisk ikke det var spesielt vanskelig heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 14:02   #15
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2016

Jul!

Er faktura ferdig med flere julepresanger allerede pluss bestemt at vi blir hjemme i år også; Så får min pappa og bror komme om de har lyst. Det er noe med at selv om det alt er ett år siden mamma døde er det fortsatt litt rart å skulle reise hjem til jul uten henne der. Ser for meg jeg måtte styrt hele skuta der med planlegging, pynting pluss underholdning av egne unger som kjeder seg... Bedre hjemme hos oss da.

Her bruker vi fortsatt ikke julekalender og ungene har ikke spurt etter det heller. Det vil si, i fjor ramlet en av nissen sine hjelpere av sleden natt til 1.desember og siden det var kaldt og det hele flyttet han inn til oss. Nissen plukket ham opp igjen natt til 1.juledag. Han var nokså tullete, fant på mye rart selv om det ofte var i beste mening. Så hendte det han gjorde koselige ting også. Ungene snakker fortsatt om ham og håper såååh han kommer igjen. Vi får se da, litt utfordrende å finne på så mye. Liker at det er morsomt eller hyggelig og ikke skummelt eller direkte rampete.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 14:38   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men så ikke gjør det da. Finn på noe annet i stedet. Vi har bare hatt pakkekalender er par ganger, av samme grunn. Lenge hadde Hiawata legokalender, og han leker jo faktisk med lego, men de siste årene har vi hatt lavterskel opplevelselskalender. Vi bestemmer dager før hva som skal oppi slik at det ikke blir noe stress.

Ja, det må bli noe sånt. Kanskje noe godis i helga. Men "alle andre har jo". Tror vi må ta miljøpraten, for det kan de forholde seg til.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 15:53   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg har nettopp kastet "et lass med skrot" og det byr meg i mot å anskaffe masse nytt.

Dette. Dei får kvar sin sjokoladekalender. Så får dei julesokk på formiddagen julafta. Der er det eit blad, litt godteri, kanskje ein film eller andre greier som kan gjere ventetida litt koselig.

Ellers har eg kjøpt ei gåve til jentungen. 2xu-tights på tilbud til 499.


Mulig eg får jobbehelg i jula. Det er greit nok, for eg har hatt fri alle år ellers. Det er liksom min tur i år, føler eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:28   #18
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Oj det var en fin ting å gjøre, Blå! Tror kanskje jeg adopterer den istedet for kalender?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:39   #19
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2016

Henger her jeg også. Jul er koselig.
Vi har mye gammel julepynt så det er på tide å fornye litt. Hvis ikke denne tråden kun handler om gavekalender da?

Jeg ønsker meg pynt fra Willeroy&Boch men det er så dyrt. Planen var egentlig å kjøpe litt etter nyttår, på salg men så glemte jeg det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-16, 12:40   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2016

Nei, tråden favner alt som er julerelatert!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no