Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Amaryllis - give it to me!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 11:57   #41
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jeg fikk en Amaryllis til bursdagen min i slutten av november. To blomster i samme potte; den ene "kom ut" for ei uke siden og står nå i en vase med vann. Den andre er i ferd med å blomstre nå og blir nok satt i samme vase i kveld tenker jeg. Perfect timing. Vanligivis (får hvert år av moren min til bursdagen min) pleier de å være visne allerede nå. Det hjalp visst å stå i vinduskarmen på kjøkkenet og ikke i varmen i stua.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 15:24   #42
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Hva er det jeg har, da? En blomsterløk med masse rosa småblomster som lukter kjempegodt .. :antiBlomsterFinn:

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 15:26   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Kif - du har en svibel. De er nydelige og lukter nydelig også. Men minsten tåler dem ikke dessverre.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 15:27   #44
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jeg svarte på et blomsterspørsmål.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 16:19   #45
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Smilefjes alias Blomster-Finn.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 18:03   #46
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Neida - det går som regel uten minste problem når han er borte noe sted. Det er når det blir døgn etter døgn hjemme det går galt.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:51   #47
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Blomsterfjes!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:31   #48
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Vel, jeg kjøpte en sånn her sak før jul. Den blomstret ikke til jul. Den blomstret ikke fullt ut til nyttårsaften, enda den har stått over ovnen. Men NÅ er den utblomstret og ikke det minste død enda, selv om den bor i mitt hus. Jeg er så flink.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 02012010689.jpg (178,7 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg 02012010690.jpg (185,7 KB, 22 visninger)
__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:35   #49
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Oj, så fin den var, Sitronen.

Forøvrig leste jeg at man kan kutte av stilken og tørke løken og la den ligge kaldt og mørkt (ikke minusgrader) - så kan man sette den i hagen til våren - da den opp til høsten, tørke og la den ligge til jul og sette den inn. Det skal jeg prøve i år.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 23:36   #50
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Vel, jeg kjøpte en sånn her sak før jul. Den blomstret ikke til jul. Den blomstret ikke fullt ut til nyttårsaften, enda den har stått over ovnen. Men NÅ er den utblomstret og ikke det minste død enda, selv om den bor i mitt hus. Jeg er så flink.

Fy søren så vakker.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 07:49   #51
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jøsses, Sitron! Hvordan fikk du den til å blomstre på begge stilkene på en gang? Den der var virkelig flott!

Mine blomstrere alle tre nå og lever i beste velgående. Vi kan dermed slå fast at amaryllis trives best som hittebarn - som ikke får vann eller noe som helst.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 10:58   #52
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Uhm, hvordan? Vet vel ikke jeg. Men ja, sant den er fin!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 11:11   #53
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Den er kjempefin!
Og i dag så jeg på den røde min også - jeg har visst en som blomstrer akkurat sånn jeg og, jeg har bare ikke lagt merke til det. Kanskje ikke så rart alle planter dør her i huset.

  Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:12   #54
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Min fra Rema blomstrer med sin andre blomst nå, og har en tredje i knopp! Jeg får jo fragefyrverkeri langt utover i januar!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 12:38   #55
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Oj, så fin den var, Sitronen.

Forøvrig leste jeg at man kan kutte av stilken og tørke løken og la den ligge kaldt og mørkt (ikke minusgrader) - så kan man sette den i hagen til våren - da den opp til høsten, tørke og la den ligge til jul og sette den inn. Det skal jeg prøve i år.

Jeg prøvde men det gikk ikke så bra. Det som skjedde ute var at det vokste grønne fine stilker men ingen blomst. Når jeg tok de inn skjedde det liksom ikke noe. Jeg har dog ikke gitt opp. De står på mørkeloftet nå. Prøver igjen til våren.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no