Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Amaryllis - give it to me!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 22:43   #21
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Men de ligner faktisk litt på en penis før de blomstrer. Mannen din har rett i det Manga

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 22:45   #22
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Manga, nå har du ødelagt amaryllis for meg! Jeg som ikke kan kjøpe kaktus lenger, nå er det like før amaryllis ryker også. Kan jo ikke ha huset fullt av peniser når jeg får julebesøk heller!

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:20   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Amaryllis. Også kalt metervis med stilk, om de står for varmt. :been there, done that:
Hele dritten deiste i bakken lenge før blomsten sprang.

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Eller om man gir de for mye vann. Jeg har hatt mange fine amaryllis som har stått og lent seg opp mot en vinduskarm, sånn passe topptung og vindskjeiv. Men pene, det er de!

Aha - så cluet er ikke for varmt, og ikke for mye vann.

:noterer:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:34   #24
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jeg kjøpte 2 stk for nesten 3 uker siden. Den ene ble stående under en lampe og den andre litt mørkere. Den under lampen ble nesten 70 cm på 2 uker og har sprunget ut. Den er trippel og relativt tung kan man si, jeg klippet den av og satt blomstene i en lang vase. Lekkert.
Den andre som har stått mørkere har vokst kanskje 20 cm på samme tid. De har fått like mye vann begge to.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:43   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Min Amaryllis vokser bare noe vanvittig i høyden og blomstrer aldri... Og vi har det ikke varmt inne...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:43   #26
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Manga, nå har du ødelagt amaryllis for meg! Jeg som ikke kan kjøpe kaktus lenger, nå er det like før amaryllis ryker også. Kan jo ikke ha huset fullt av peniser når jeg får julebesøk heller!

Ja, det ble litt ødelagt for meg også. Men, nå som den står i blomst er det lite penispreg igjen.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:46   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg kjøpte 2 stk for nesten 3 uker siden. Den ene ble stående under en lampe og den andre litt mørkere. Den under lampen ble nesten 70 cm på 2 uker og har sprunget ut. Den er trippel og relativt tung kan man si, jeg klippet den av og satt blomstene i en lang vase. Lekkert.
Den andre som har stått mørkere har vokst kanskje 20 cm på samme tid. De har fått like mye vann begge to.

Her snakker vi eksperiment, altså. Bunnsolid vitenskapelig forankring. Evt "elevøvelse" i biologien, anyone?

Jeg har også en Amaryllis kjøpt på Rema for en ukes tid siden. Den er nær ved å springe ut, men har også et lite skudd som er på vei opp ved siden av den opprinnelige.

Og apropos eksperiment: På kontoret har jeg en amaryllis fra i fjor, som klorer seg fast i blomsterpotta si som best den kan. Den kommer ikke til å blomstre til jul.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:51   #28
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Bilde kommer av mine helt forskjellige blomster som ble kjøpt like store på samme tid.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:52   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Den jeg hadde i fjor var også lang ja. Kanskje den ikke blir så lang hvis den står litt kaldere.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:52   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:55   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Forresten - den ene i fjor veltet over fordi den ble så lang - jeg bare kuttet stilken og satte den i en vase jeg. Der holdt den seg kjempelenge.

  Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:57   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Det er da ingenting galt med å være lang! Sant, SF?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:58   #33
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Men de ligner faktisk litt på en penis før de blomstrer. Mannen din har rett i det Manga

Jeg husker veldig godt en jul da fetteren min ga en slik til bestefaren vår. En megapikk i potte. Han var litt forundret da han åpnet gaven, for å si det forsiktig.....

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:03   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er da ingenting galt med å være lang! Sant, SF?



Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg husker veldig godt en jul da fetteren min ga en slik til bestefaren vår. En megapikk i potte. Han var litt forundret da han åpnet gaven, for å si det forsiktig.....

  Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:16   #35
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg husker veldig godt en jul da fetteren min ga en slik til bestefaren vår. En megapikk i potte. Han var litt forundret da han åpnet gaven, for å si det forsiktig.....



Jeg har liksom ikke sett det sånn før.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:47   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Kjøp snittamaryllis. :fasit:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 11:48   #37
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jeg kjøpte en på Mester Grønn til første adventslys og den springer ut nå. Jeg pleier å kjøpe en i uka frem til jul, så jeg er sikker på at jeg har en i blomst på selve dagen. :enkel:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:10   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Da har jeg gjort som Blondie og hatt en hel gjeng stående her. Det så ut som ingen av dem skulle blomstre. Dermed har de den siste uka stått på bordet foran vinduet med radiatoren på full rulle. Nå er de rett ved å springe begge to.

Og de lever enda!

Julestjernene ble dermed innkjøpt i et anfall av overmot allerede på mandag. De skal normalt kjøpes i dag for å holde til 2. juledag. Men nå satte jeg dem i gruppene sine på mandag da. Sjikkli gær'n. Og de lever enda. Men pottene er ganske våte så vi får se hvor lenge det varer før de synes det er for mye blader å holde styr på for noen stakkars planter.

I min verden er grupper med julestjerner, eføy og den siste amaryllisen som går under "grønn plante" helt lekkert.

  Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:14   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Gjør som Blondie, da blir det bra. :nytt FP-ord:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 11:16   #40
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amaryllis - give it to me!

Jeg har i desperasjon satt en av mine amarylliser under kjøkkenlampa (den som har 5 x 40 watt, over bardisken), i håp om å se den blomstre i 2009. Men den jeg hadde fra før av blomstrer fortsatt, om noe på hell, og den andre stengelen kommer til å springe ut i morgen eller overimorgen, banna bein!

Men jeg har fått et nytt problem: småfluer i blomsterpottene!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no