Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-06, 20:10   #21
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Blir mest økologiske meieriprodukter.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 10:29   #22
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg blir så glad av denne tråden!

Jeg var hjemme i helgen (på økogården) og det er så fint å ta en runde i fjøsene og kikke på de glade grisungene, de velstelte kyrene og de aldeles vidunderlige nye kyllingene.

Også er det godt å kunne fortelle min bekymrede far som leser om svenskehandelen (50 tonn svinekjøtt av varierende kvaitet, feks) og jeg kan fortelle ham hva inventors og early adapters holder på med, nemlig sunn, økologisk og rettferdig handel, så langt det lar seg gjøre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:13   #23
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg handler masse økologisk. Det meste av grønnsaker og veldig mye tørrvarer, meieriprodukter og litt kjøtt. Etter at jeg har gått aktivt inn for å finne økologiske varer så ser jeg jo at det meste finnes.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:34   #24
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi abonnerer på økologiske varer (har mixkasse fra kolonihagen.no). Og så fikk jeg tak i en økologisk ribbe som vi skal ha julaften. Utover det må jeg innrømme at det ikke blir så mye økologisk.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:54   #25
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi gjør det ikke. Burde sikkert. Hvor mye bedre er det enn annen mat egentlig?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:07   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi gjør det ikke. Burde sikkert. Hvor mye bedre er det enn annen mat egentlig?

Det smaker mye mer syns jeg. Særlig av grønnsaker og frukt. Mer og bedre smak. Dessuten så er det uten kunstige tilsetningsstoffer og dyrket uten kunstig gjødsel og annet ekkelt. Bedre for både deg og miljøet med andre ord.

Noen andre kan sikkert skrive en avhandling om hvorfor det er sunnere og bedre for miljøet. Men, helt ærlig - det smaker faktisk mye bedre.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:25   #27
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vi abonnerer på økologiske varer (har mixkasse fra kolonihagen.no). Og så fikk jeg tak i en økologisk ribbe som vi skal ha julaften. Utover det må jeg innrømme at det ikke blir så mye økologisk.

Hvor fikk du tak i økologisk ribbe hen?

Jeg var forresten innom en helsebutikk på et senter her idag, men der var det kun havregryn de hadde..

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:35   #28
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Hvor fikk du tak i økologisk ribbe hen?

Jeg var forresten innom en helsebutikk på et senter her idag, men der var det kun havregryn de hadde..

Ultra på CC Vest.

Den så veldig fin ut.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:41   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg har begynt i det små, og kjøper økologisk der disse alternativene finnes i den butikken jeg tilfeldigvis handler i. Men jeg har tenkt å satse litt mer offensivt etter nyttår med å spandere på meg et kolonihagenabonnement (hvis de leverer her ute i gokk, og det står i alle fall svart på hvitt at de leverer til dette postnummeret, så vi får nå se ...) pluss storhandle tørrvarer og sånt når jeg har muligheten. Jeg har aldri satt mine ben hos en slakter, så å satse på økologisk kjøtt virker litt skummelt, men det skal nok bli etter hvert det også. :babysteps:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:43   #30
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi abonnerer på frukt, grønt, brød, pasta og egg.

Ellers av kjøtt/fisk så velger jeg økologisk, hvis det finnes, men dette er ikke noe must.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:48   #31
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi får økologiske grønnsaker og frukt levert på døren. I tillegg kjøper vi det vi får tak i økologisk. Havregryn, som vi bruker mye handler vi på Helios... det samme med alt av barnemat (havre- og hirsegrøt, usukret fruktmos, koffeinfri te, godteri mm).

Det er en ting vi spiser mye av som ikke er økologisk - yoghurt naturell. Jeg har ikke sett det i butikkene, og har faktisk ikke husket på å sjekke på Helios. Noen andre som kjøper rimelig yoghurt noe sted?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 16:39   #32
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det smaker mye mer syns jeg. Særlig av grønnsaker og frukt. Mer og bedre smak. Dessuten så er det uten kunstige tilsetningsstoffer og dyrket uten kunstig gjødsel og annet ekkelt. Bedre for både deg og miljøet med andre ord.

Noen andre kan sikkert skrive en avhandling om hvorfor det er sunnere og bedre for miljøet. Men, helt ærlig - det smaker faktisk mye bedre.

Helt enig Eldstegutten min kan kjenne forskjell på vanlig melk og økologisk melk...

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 17:44   #33
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Er jeg i butikken, og har valget, så velger jeg økologisk! Synd ikke alle har det! Handler også produkter som er merket med fair-trade, men det er ikke det aller største utvalget på vår nærbutikk.

Jeg også!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:53   #34
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I dag har jeg vært på handel og for første gang fikk jeg se Økokjøttkaker på Domus. Utvalget begynner å bli bra.

Var det du som var på Mega'n i går??

Jeg gikk og småmyste med bare ei kontaktlinse og sleit litt med å se....

Mye bra Økomat på Domus, ja - og mye god (men dvindy) gårdsmat

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:06   #35
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis det var i ca 12.30-13 tida så var det meg ja! Mann ved siden av og barn i handlekorga. Hvor var du? Neste gang må du si hei Jeg gikk sikkert helt i min egen verden i går for jeg tror ikke jeg så deg.

Jepp, det var i den tida - du dreiv og kava litt oppi noen frysedisker

Når jeg går med ei linse (gnidde av meg den ene på Kappahl ) må jeg på ca 1 meters avstand og holde hånda for det linsefrie øyet for å kjenne igjen folk. Kunne jo vært interessant, da...

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 18:07   #36
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Prøver å kjøpe mest mulig økologisk ja.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:06   #37
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Fisker opp en 5 år gammel tråd.

Er dere like "flinke" ennå, eller har dere endret handlevanene etter disse 5 årene?

Dere som får levert fra Kolonihagen etc på døra, gjør dere det fortsatt, eller ble dere "lei"?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:09   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Hm nei. Jeg kjøper ikke økologisk, dvs jeg kjøper økologisk der de varene ser best ut. Jeg abonnerte en stund på grønnsaker, men det kom så mye rart. Det finnes grenser for hvor mye persillerot jeg får brukt på et vis. Så det ble kastet litt for mye, og jeg fant ut at jeg fikk heller være flink til å kjøpe i butikken. Jeg savner det litt, for det er lettere å få brukt grønnsaker når de kommer uanmeldt på døra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:34   #39
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Ikke flink lenger i det hele tatt!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 21:54   #40
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi er ganske så flink. Kjøper økologisk så langt det lar seg gjøre. Tenker at vi skal starte å abbonere på økogrønnsaker også. Drømmer om økologisk h-melk
Änglagård-serien til Coop er fin og har rimelige økovarer for den som handler der.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no