Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 16:05   #1
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg begynte vel for ett år siden å kjøpe økologiske grønnsaker og frukt! Synes jeg leste at det var så mye sprøytemidler og slikt som ble brukt i landbruket at det begynte å bli litt småkummelt...

Nå kjøper jeg økologisk melk også.

Men hva annet er det man får kjøpt i mat butikken som er økologisk?


Sist redigert av Pope : 13-12-06 kl 16:16.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:15   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi kjøper også endel økologisk
Frukt, grønnsaker, meieri og kjøttprodukter har de der vi pleier å handle...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:24   #3
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg kjøper mye økologisk, i tillegg til frukt og grønt blir det pasta, sukker, mel, te, meieriprodukter og alt annet jeg finner

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 16:51   #4
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi handler økologisk der vi finner alternativer. Har heldigvis noen veldig gode butikker i nærområdet med godt utvalg.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:12   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi får økologisk frukt og grønt levert på døren.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:16   #6
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Det blir melk og rømme, for vår lokale butikk har ikke så mye.

Innimellom reiser jeg på Mega og forsøker å handle så mye som mulig av grønt og frukt, samt andre matvarer (havregryn har kommet i økologisk utgave nå!)

Det er ingen som leverer hit, men jeg prøver å få "noen" av Oslo-leverandørene til å prøve her oppe...

  Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:20   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Er jeg i butikken, og har valget, så velger jeg økologisk! Synd ikke alle har det! Handler også produkter som er merket med fair-trade, men det er ikke det aller største utvalget på vår nærbutikk.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 18:28   #8
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Vi handler økologisk der vi finner alternativer. Har heldigvis noen veldig gode butikker i nærområdet med godt utvalg.

Signerer.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:40   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

TBM: Har du vurdert å kontakte andelslaget SPOR? De er leverandører til bla kolonihagen og holder til på/ved Lillehammer, det skulle vel være ca. innlandet?

Dersom man bor i Oslo har i hvertfall kjøtt/slaktebutikken på Adamstuen godt utvalg økokjøtt. Kjøttdeig/karbonadedeig, entrecote, lam, pinnekjøtt osv.

Min erfaring er å mase litt i butikken, storhandle tørrvarer innimellom, bla på helios/helsekost. Der får du de fleste typer mel øko/biodynamisk. I Coop-butiker har de fin og grov hvete, rosiner, havregryn, pasta, ris, tomater, tomatpure osv. Ikke særlig mye dyrere når det gjelder tørrvarer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 13:42   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Handler mye økologisk. Vi har vel egentlig totalt endret handlemønster de siste par årene

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 17:59   #11
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg velger økologisk når jeg kan det, og prisen ikke er helt hårreisende.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 18:24   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg velger økologisk der jeg har mulighet til det. Her i Tromsø er det noen som skal starte hjemkjøring av økologiske grønnsaker (og frukt?) til neste høst, så det venter jeg på i spenning!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-06, 18:45   #13
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg velger økololgiske grønnsaker, frukt og melk når de har det i butikken, men jeg fikk sjokk her om dagen da økologisk paprika kostet 99kr/kg på Meny.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 12:47   #14
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Prøvde igår å se hva de hadde på Centra. Men det var faktisk ikke så veldig mye annet enn melk, paprika, agurk, poteter... Savnet ost, egg, kjøtt mm . Kanskje jeg skulle ha prøvd meg på Coop neste gang.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 16:11   #15
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg handler mest mulig økologisk, og er så heldig å ha flere knallgode helsekostbutikker med stort utvalg rett i nærheten.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 17:07   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi handler økologisk når vi har muligheten og foretrekker det!
Handler for det meste på Meny og der har de litt utvalg.
KIwi her jeg bor er elendige , samme med SPAR.--. kjenner jeg blir så irritert når de ikke gidder å ta inn økologisk melk.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 17:52   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Når det fines alternaiv til "vanlig" kjøper jeg alltid økologisk

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 18:34   #18
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Kjøper alltid økologisk om det er mulighet for det!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 19:22   #19
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Vi kjøper det aller meste økologisk, for utvalget er så stort her, og prisene ikke fullt så ille som hjemme. Dessuten er alt av vanlig kjøtt og grønnsaker her borte så genmodifisert og sprøytet fulle av dritt at man nesten ikke har noe valg.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-06, 20:00   #20
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det mange som kjøper økologisk mat her?

Jeg velger alltid økologiske og/eller rettferdige varer hvis jeg kan. Økologiske grønnsaker får vi på døra en gang i uka. Sunt for folk og sunt for jorda.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no