Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Anbefalinger av handlenett!

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 21:47   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Nå føler jeg meg som det miljøsvinet her.

Eller så er det kanskje du som ikke er det.
Miljøgevinsten ved å kjøpe handlenett made in far far away, er vel kanskje ikke så stor?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:14   #22
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Jeg syr dem selv
Kjempemoro med fargerike nett i morsomme stoff og mønstre.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:24   #23
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Nå føler jeg meg som det miljøsvinet her. Jeg har faktisk ikke et eneste handlenett jeg. Er egentlig litt overraska over at så mange bruker handlenett.

Jeg har skaffet et par, men de ligger jo alltid hjemme når jeg er ute og handler. Fikk gratis handleveske fra Coop i sommer, men den er så gedigen at den subber i bakken.

Jeg har ikke sett så mange som bruker handlenett på de butikkene jeg frekventerer. Betyr det at jeg ikke handler på de trendy stedene?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:25   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Mine egen-produserte.
Jeg har i mange forskjellige størrelser og former, og de tåler alt mellom himmel og jord. Og kan vaskes.

Sitt nå ikke der og skryt - få se bilde!

  Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:26   #25
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Jeg syr dem selv
Kjempemoro med fargerike nett i morsomme stoff og mønstre.

Det er faktisk ikke lov å si sånt her, uten å vise bilde
Vil se

  Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:28   #26
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

www.hobbyvimsen.blogspot.com

Gå under "Bærenett" (på høyre side), så ser du de jeg har sydd.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:33   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sitt nå ikke der og skryt - få se bilde!




Dette er blandt de første jeg sydde. Akkurat nå har jeg hatt litt produksjonsstopp pga. symaskintrøbbel, men jeg regner med å være i gang igjen snart. ¨De blir brukt til alt mulig, så det gjelder å ha mange nok.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:33   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Jeg bruker Baggu. Har en fra Kiwi som gjør samme nytten også.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:52   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her i kommunen er det mange som bruker handlenett. De aller fleste jeg ser bruker de hvite, blå eller de nye sorte fra Coop. Det er særlig eldre folk som bruker dem.

Nettopp! Når jeg tenker bærenett (handlenett), tenker jeg automatisk på gamle damer (som syns 1 kr for en plastpose er alt for dyrt).

Er glad i vesker, men jeg vet ikke helt om handlenett hadde blitt brukt.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:07   #30
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Jeg liker den grønne fra Kiwi. Den koster 17 kroner og man kan ha den over skuldra, og den har god plass.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:08   #31
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Har 6 Baggu og 5 Envirosax. Liker sistnevnte best.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:04   #32
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Apropos gamle damer.

En slik en er jo kul

Jepp, veldig kul!

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:29   #33
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Det tar litt tid å lage seg rutiner for å huske handlenett. Vi har maaaaange fra jobben min, dermed ligger det ca 10 stk i bagasjerommet på bilen, 3 under vognen, mannen og jeg har et hver på sykkelen (kurven/veska) + at jeg har 2 i veska og en del slengende på jobb. De få gangene det glemmes, velger vi papirposer i stedet. De bruker vi etterpå til papiravfallspose.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:33   #34
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

De få gangene det glemmes, velger vi papirposer i stedet.

Jeg la merke til at den lokale butikken, som nyåpnet i forrige uke, kun hadde papirposer.

Det høres jo miljøvennlig ut. Men etter å ha opplevd hva som skjer med papirposer i regnvær, er jeg ikke så sikker. Skal man bruke papir, må man kjøre til butikken hvis det regner, og hvor miljøvennlig er det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 09:46   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Vi har en del Baggu. Og er veldig fornøyd egentlig, men de kunne godt vært litt "dypere" ? Men de rommer ganske mye.
Har også et tøynett fra Lindex som jeg liker godt


Vet mange er fornøyd med IKEA fordi man kan lukke mange av de posene.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 18:54   #36
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Nå har jeg akkurat besilt en pakke med 5 Envirosax. Blir spennende å prøve dem. Har et fra Mega fra før men glemmer enda ofte å ta det med.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 19:42   #37
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Disse fra Kiwi duger de og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 09:21   #38
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Jeg har fire fra flip & tumble, og er veldig fornøyd med dem.



Jeg har ikke helt kommet inn i rutinen å bruke dem når jeg handler enda da. Men nå har de i alle fall flyttet fra kjøkkenbenken og ned i veska mi.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:16   #39
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Har begynt i det små her; med to fra Kiwi ... Men jeg er inspirert til å sy selv og prøve andre også!

Hva hiver dere søppel i forresten, når plastposene blir borte!? Vårt eneste alternativ så langt er søppelsekk i en diger dunk under kjøkkenbenken ...det blir alt i alt mindre plast enn mange små sekker, i allefall!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 12:25   #40
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger av handlenett!

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg har Envirosax



og Flip & Tumble




Er fornøyd med begge, men fortrekker Flip & Tumble sine. Bestilte begge typene fra produsentenes hjemmesider, noe som er mye billigere enn f.eks fra nettinett.no.

Hvordan fikk du bestilt Envirosax fra produsentens side? Jeg kan ikke se noen valgmulighet for internasjonal shipping der ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no