Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-21, 11:56   #641
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Og Helthjem, jeg TILTER snart på de.

18.06 - Pakke hentet hos avstender.
Så helt stille.
21.06 - Pakke hentet hos avstender.
24.06 - Den var ENDELIG i Trondheim. Nå blir det ordnings, tenkte jeg.

25.06 - Vi kunne dessverre ikke levere pakken i natt.

Neivel?

26.06 - Vi kunne dessverre ikke levere pakken i natt.
Da stusset jeg, ettersom de faktisk leverte en pakke som ble sendt to dager før. Den natta. På vår adresse.

Så jeg sendte mail, og fikk til svar at "budet hadde dessverre ikke fått pakken, så da kan den ikke leveres"

Nå er det 28.06 - og guess what, fortsatt ingen pakke.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 12:12   #642
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

HeltHjem er ikke alltid så raske, nei. Jeg må hente pakker på posten, og det er kanskje like greit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 12:30   #643
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hos meg er det definitivt fylling som er falt ut, og den utgjorde halve tanna (opprinnelig fra 80-tallet, men byttet for 15-16 år siden). Så jeg kan ikke bare slipe. Er redd det kan bli en stor greie. Tannlegetime om 40 minutter.

Ånei, det er kjipt ja. Kan vel fort hende det blir krone da. Det har skjedd med tre av mine fire seksårsjeksler som har vært dårlige hele veien. Til slutt var det ikke mer å fylle i.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 12:44   #644
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Lykke til Stompa! Tenner er noe herk altså...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 12:58   #645
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Polyanna, nå lo jeg godt. Du beskrev den NØYAKTIGE arbeidsfordeling her i huset når vi skal avgårde.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 13:03   #646
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Takk for gode påminnelser om irritasjonsmomenter man slipper når man er singel. Setter mer pris på hverdagen når dere skriver sånt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 13:47   #647
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Der lærte jeg et tips i alle fall. jeg også står bestandig og pakker til meg selv i full fart helt på slutten. Skal gjøre det først, og så gjøre at det forefallende. Og klager de da så setter jeg dem i gang med å hjelpe til.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 14:30   #648
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.735
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Sorte lus på georginen min. Hvite mellus på rhododendroen min. Ekle små fluer i alt jeg har sådd. Dette er ikke hage året.
Ikke kan Google hjelpe meg med å kverke de svartr lysene heller.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 14:57   #649
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Ånei, det er kjipt ja. Kan vel fort hende det blir krone da. Det har skjedd med tre av mine fire seksårsjeksler som har vært dårlige hele veien. Til slutt var det ikke mer å fylle i.

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Lykke til Stompa! Tenner er noe herk altså...

Jeg er litt i sjokk, men det gikk altså så greit. Måtte ikke borre engang siden jeg kom så kjapt, hun renset grundig og la ny fylling som hun mente jeg kunne ha like lenge som den som røyk (og journalen min viste at det var 9 år; gullfiskhukommelse ). Men neste gang må det nok hardere lut til.

Det kostet 1700 kroner, men det er helt greit når jeg hadde forberedt meg på trekking eller krone.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 15:15   #650
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Sorte lus på georginen min. Hvite mellus på rhododendroen min. Ekle små fluer i alt jeg har sådd. Dette er ikke hage året.
Ikke kan Google hjelpe meg med å kverke de svartr lysene heller.

Opprinnelig lagt inn av NRK

10 l vann
2 dl grønnsåpe
3 dl rapsolje
1 ss bakepulver
2 dråper oppvaskmiddel
Ikke spray på i sollys. Bladene kan bli stygge.

Denne blandinga har jeg prøvd, og den funker. Tok all den grønne lusa på chiliplantene mine og mange av de svarte på morelltreet. Morelltreet er dekket av lus i år igjen, så jeg må vel kjøre kur. I tillegg må du vanne godt. Tørste planter er mindre motstandsdyktige.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 16:50   #651
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg er litt i sjokk, men det gikk altså så greit. Måtte ikke borre engang siden jeg kom så kjapt, hun renset grundig og la ny fylling som hun mente jeg kunne ha like lenge som den som røyk (og journalen min viste at det var 9 år; gullfiskhukommelse ). Men neste gang må det nok hardere lut til.

Det kostet 1700 kroner, men det er helt greit når jeg hadde forberedt meg på trekking eller krone.

Så bra! Jeg fikk også fylling. Hadde et hull i tillegg da ( ), så der måtte jeg borre litt. 1700,- her også. :dagens sum:

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 20:40   #652
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Pakken dukket opp.
Med posten.
I postkassa.
:facepalm:

HeltHjem har den fortsatt registert på siste scanning i Trondheim.

Jeg er fristende og ikke gi beskjed, og se hvor lang tid det tar før de innser at de ikke finner den. Også si fra at "ojsann, glemte jeg å si fra?"

Men det er kanskje ikke så snilt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 20:53   #653
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg skjønner godt det er fristende, men det hjelper ikke deg og det er, som du sier, ikke snilt. Men av og til hjelper det litt å tenke sånne tanker, få det ut på en måte.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 20:57   #654
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Posten. Så det hjelper ikke å sende noe med de heller. Pakken min skulle komme på fredag, men ble bråstopp i Oslo og siden har det ikke skjedd noe.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 21:29   #655
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.



Der fant jeg jammen bevis for at han har fått skriftlig info også.

Skriftlig hjelper slett ikke her.

Jeg sender mye på messenger til mannen som "vi må snakke om og lande en plan for" men det blir for mange meldinger så han leser dem ikke.... Jeg mener å ha gitt ham forhåndsinfo til en prat en kveld, men da må jeg ta det fra start....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 21:31   #656
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Pakken dukket opp.
Med posten.
I postkassa.
:facepalm:

HeltHjem har den fortsatt registert på siste scanning i Trondheim.

Jeg er fristende og ikke gi beskjed, og se hvor lang tid det tar før de innser at de ikke finner den. Også si fra at "ojsann, glemte jeg å si fra?"

Men det er kanskje ikke så snilt.

Jeg bestilte en pakke, med levering med helt hjem.

Den kom den.

Dagen etter kom den på døra med posten.

Jeg varslet butikken på fredag. For det er samme ordrenummer som henviser til betalt med faktura, men jeg har en ordre, en faktura. Og to varer.

Hvor lenge før de finner ut at de vil ha den igjen. Den får bare ligge her. For sender jeg i retur så kreditere de vel fakturaen, og det er jo heller ikke det jeg vil. Bare være lovlydig

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 21:36   #657
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Der lærte jeg et tips i alle fall. jeg også står bestandig og pakker til meg selv i full fart helt på slutten. Skal gjøre det først, og så gjøre at det forefallende. Og klager de da så setter jeg dem i gang med å hjelpe til.

Jeg dikterer hva ungene skal sette på pakkelisten sin og ber dem følge den. Dobbeltsjekker noen viktige ting. Hjelper minstemor å pakke, til meg selv har jeg oftest sortert tilside fra klesvasken de mn siste uka, og pakker greit til meg og fellesen..

Og deretter for mannen med advarselen "mangler du noe er det din egen feil" men han bekymrer seg ikke og handler klær på ferie... (vi innleder alltid med feie hos hans foreldre så da drar han på senteret og skaffer det han synes mangler)

Om han bare kunne pakke selv! Men neida. Han jobber til vi kjører, ca.

Men nei. Selv om han ikke virker på dette feltet så slipper jeg han ikke ut på bruktmarkedet.

Men med avreise om ca 2 uker er det bare å stålsett seg for årets pakking....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 29-06-21, 08:11   #658
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Endelig, i morgen er det min tur å få vaksine! Ha-ha-ha. So close. Bihulene mine tullet litt i går og i natt våknet jeg sylte forkjøla og i elendig form. Så i stedet for vaksine så blir det test.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 29-06-21, 08:54   #659
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Endelig, i morgen er det min tur å få vaksine! Ha-ha-ha. So close. Bihulene mine tullet litt i går og i natt våknet jeg sylte forkjøla og i elendig form. Så i stedet for vaksine så blir det test.

Så kjedelig!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-06-21, 08:55   #660
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Fastlegen som sender meg meldinger på Pasientpost med spørsmål. Jeg kan jo ikke svare tilbake.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no