Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-12, 12:41   #701
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er vel ganske vanlig at kommunestyret i småkommuner i stor grad velges ut fra personpreferanser, gjerne like mye eller mer enn partipreferanser.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:46   #702
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, lokalsamfunnet i Vågå har helt fint klart å skape fordommer om seg selv. Eventuelt bekrefte, for de av oss som hadde denslags allerede.

Ja, sorry; det er egentlig det jeg mener. Denne saken, og det som skjer, og har skjedd; i lokalsamfunnet. Like mye som Øygard selv. Han er jo bare en enkeltidiot. Men alle de andre! Som støtter han!

bønna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:50   #703
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg skjønner ikke helt all hetsen av Vågå i denne tråden? Jeg har litt vanskelig for å tro at alle i Vågå er lettmanipulerte fjols som har trodd på alt de har blitt fortalt av ordføreren sin, altså. De er vel ganske allminnelige mennesker de også, som ikke slår med dørene, brøler på barikadene og går i fakkeltog riktig hverdag. Det er vel kanskje ordføreren selv og hans raljering i (ukritisk) media som har skapt bilde av at absolutt alle er med han?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:54   #704
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Bygdefolket har gått veldig sterkt ut med støtte, skoleledelsen har gjort det og enkeltpersoner i media, som på twitter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:54   #705
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Til bygdas forsvar har jeg sett denne. Det gjorde godt.
http://pluss.vg.no/2012/10/14/989/1rxlLHO

Men; lokalsamfunnets behandling av jenta?????????? Jeg føler for 1000 spørsmålstegn her. Frosset ut, og ja, nei, vet du hva.

bønna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:55   #706
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har sett noen klipp med folk på gata i Vågå, helt i starten av denne saken, som uttrykte veldig klart hvor sympatien lå, og at de ikke trodde noe på disse stygge ryktene. Utrolig usympatisk. Men det er klart, det er helt sikkert ikke alle i Vågå som ha støttet ordføreren.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:57   #707
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Bygdefolket har gått veldig sterkt ut med støtte, skoleledelsen har gjort det og enkeltpersoner i media, som på twitter.

Det kan godt hende at det er noe jeg har gått glipp av her altså. At mange enkeltpersoner, til dels med verv og innflytelse, har gått ut med støtte har jeg fått med meg. Men derfra til at "bygdefolket har gått ut med støtte" har jeg ikke fått med meg?

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:57   #708
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Sitat:

Da jeg møtte ham nå, ønsket han å vise helheten i de 80 sidene med meldinger. Han mener det som kom frem i retten er løsrevet. Jeg mener dette er alvorlig uansett, sier Langøygard.

Denne bekrefter vel det jeg sa over: At han mener at når folk forstår at jenta er en løgnaktig liten tøs, så skjønner de at han bare er et offer for henne.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:58   #709
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Skulle bare mangle at vitnene føler seg presset. Etter det som kom frem fra Skypesamtalene, så er det naturlig at de føler seg presset av situasjonen.

Også at folk rundt dem spør hva de tenker med. Om jeg var en av de som stolte blindt på "min venn" ville jeg også ha følt meg presset og usikker på mitt vitnemål.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 12:59   #710
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skjønner ikke helt all hetsen av Vågå i denne tråden? Jeg har litt vanskelig for å tro at alle i Vågå er lettmanipulerte fjols som har trodd på alt de har blitt fortalt av ordføreren sin, altså. De er vel ganske allminnelige mennesker de også, som ikke slår med dørene, brøler på barikadene og går i fakkeltog riktig hverdag. Det er vel kanskje ordføreren selv og hans raljering i (ukritisk) media som har skapt bilde av at absolutt alle er med han?

Det gjelder sikkert ikke alle, men når man leser om barn som ikke kan være venninne med offeret uten å måtte stå helt alene på skolen, ikke få plass i gruppearbeid osv, ikke kan betro seg til inspektør eller rektor på skolen (venner av ordføreren), og den generell forhåndsfordømmelsen jenta har fått på hjemstedet, så er det jo ikke rart man savner noen med rak rygg som tør stå litt opp. Jeg har kun to Vågå-folk på FB, og det er jo rørende å se hvordan de nå skal stå skulder ved skulder med utsagn som: "Nå må vi ta vare på hverandre", "vi definerer bygda, ikke alle andre", og "i denne saken er alle innvolverte tapere", men "vi må la retten dømme før vi konkluderer." Halleluja.

emm er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:00   #711
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det kan godt hende at det er noe jeg har gått glipp av her altså. At mange enkeltpersoner, til dels med verv og innflytelse, har gått ut med støtte har jeg fått med meg. Men derfra til at "bygdefolket har gått ut med støtte" har jeg ikke fått med meg?

Nå er det ikke sååå innmari mange å ta av i Vågå da, så det er ikke så rart at man får den følelsen når alle som har vært intervjuet hittil har støttet ham og til dels kommet med stikk og negative uttalelser om jenta. I tillegg til alt som har kommet fra sambygdinger på Facebook og Twitter.

Det virker hvertfall ikke som et samfunn hvor noen har turt å gå ut og støtte denne jenta offentlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:02   #712
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Han har jo en helt åpen Facebookprofil, ser en av vennene hans skriver på veggen hans nå:
Det er livsfarlig å væra snill.



Hva i heite hule er det for slags virkelighetsoppfatning at denne mannen er snill?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:03   #713
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Han har jo en helt åpen Facebookprofil, ser en av vennene hans skriver på veggen hans nå:
Det er livsfarlig å væra snill.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:03   #714
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det kan godt hende at det er noe jeg har gått glipp av her altså. At mange enkeltpersoner, til dels med verv og innflytelse, har gått ut med støtte har jeg fått med meg. Men derfra til at "bygdefolket har gått ut med støtte" har jeg ikke fått med meg?

Tja, at en overgrepssiktet mann blir valgt som ordfører er vel et tegn på støtte?

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:04   #715
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, at en overgrepssiktet mann blir valgt som ordfører er vel et tegn på støtte?

Ja, stort mer støttende enn det går det vel i og for seg ikke an å være.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:04   #716
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror dessverre Øygard fortsatt har en del med seg, i bygda og ellers

bønna er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:06   #717
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skjønner ikke helt all hetsen av Vågå i denne tråden? Jeg har litt vanskelig for å tro at alle i Vågå er lettmanipulerte fjols som har trodd på alt de har blitt fortalt av ordføreren sin, altså. De er vel ganske allminnelige mennesker de også, som ikke slår med dørene, brøler på barikadene og går i fakkeltog riktig hverdag. Det er vel kanskje ordføreren selv og hans raljering i (ukritisk) media som har skapt bilde av at absolutt alle er med han?

Dette er en mann som får flertall i oppslutning ved valg, som har et nettverk hinsides andre orførere i grisgrente strøk, som er i sin 5. periode som ordfører for et parti han ikke egentlig stilte til valg for. Han bruker nettverket sitt, media og mennesker som brikker i et spill, og han er dyktig. Lettmanipulerte fjols tror jeg ikke de er oppi Vågå, men at de har blitt manipulert er det vel ingen tvil om. At mange likevel velger å støtte han etter fredags seanse i retten, er vanskelig for meg å forstå. When you know better, you do better.

Honey er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:10   #718
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det gjelder sikkert ikke alle, men når man leser om barn som ikke kan være venninne med offeret uten å måtte stå helt alene på skolen, ikke få plass i gruppearbeid osv, ikke kan betro seg til inspektør eller rektor på skolen (venner av ordføreren), og den generell forhåndsfordømmelsen jenta har fått på hjemstedet, så er det jo ikke rart man savner noen med rak rygg som tør stå litt opp. Jeg har kun to Vågå-folk på FB, og det er jo rørende å se hvordan de nå skal stå skulder ved skulder med utsagn som: "Nå må vi ta vare på hverandre", "vi definerer bygda, ikke alle andre", og "i denne saken er alle innvolverte tapere", men "vi må la retten dømme før vi konkluderer." Halleluja.

Møkkafolk. Stakkars føkkings bygda. Det er dem det er synd på. Jepp. Ikke noe så koselig som litt tapper selvmedlidenhet.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:11   #719
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, at en overgrepssiktet mann blir valgt som ordfører er vel et tegn på støtte?

Han ble gjenvalgt etter han ble siktet? :har ikke tidslinja helt klart for meg:

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 15-10-12, 13:11   #720
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Han ble gjenvalgt etter han ble siktet? :har ikke tidslinja helt klart for meg:

Jepp.

Maverick er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no