Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 19:47   #541
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Men har Stoltenberg virkelig gitt noe støtte til ordføreren etter at saken ble kjent?

At det kommer frem i retten at ordføreren har sagt at Jens Stoltenberg skulle invitere klassen til SMK trenger det jo ikke være noe hold i?

Nettopp OM det er hold i det hadde vært interessant å vite.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:18   #542
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Interessant å se Raymond Johansen på Dagsrevyen i kveld, han så rimelig brydd ut. Larsen var også litt mer ydmyk enn tidligere. Jeg kjenner at jeg har lyst til å sette meg i bilen ned til Vågå og ikke dra derfra igjen før jenta synes det er greit å komme hjem.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:26   #543
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har heller ikke hatt noen opplevelse av at Jens Stoltenberg støtter Øygard. Men jeg har tenkt at ledelsen i AP burde ha slått i bordet overfor partiet lokalt, og krevd Øygard permittert i påvente av dom. De har virket tafatte og passive utad. På samme synes de burde slå i bordet overfor AUF som jeg synes oppfører seg helt forkastelig for tiden. Fint med demokrati og selvstyre og sånt, men noen ganger synes jeg det kan være på sin plass at den øvre ledelsen viser litt muskler.

Når det gjelder Øygard sin oppførsel i retten, så synes jeg at det er greit at ingen hvisker ham noen råd i øret nå. Det er greit at retten får se hans sanne ansikt. Jeg tror ikke jenta tar noe mer skade av det som måtte komme ut av hans munn nå, med tanke på alt hun har vært gjennom hittil.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:47   #544
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvilken galakse lever han i egentlig?

Denne, desverre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 20:50   #545
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det tror jeg du har rett i, Irma. Han er sin egen aller verste fiende nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 22:06   #546
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har heller ikke hatt noen opplevelse av at Jens Stoltenberg støtter Øygard. Men jeg har tenkt at ledelsen i AP burde ha slått i bordet overfor partiet lokalt, og krevd Øygard permittert i påvente av dom.

Men han har vel vært permittert siden tiltalen ble tatt ut? Riktig nok med full lønn da...

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 22:44   #547
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Men han har vel vært permittert siden tiltalen ble tatt ut? Riktig nok med full lønn da...

Ja, det ser slik ut. Men han søkte så vidt jeg kan google meg fram til permisjon selv. Han hadde tilliten lokalt, hadde han ikke?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 22:51   #548
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

...


Sist redigert av Slettet bruker : 29-10-12 kl 23:59.
 
Gammel 13-10-12, 23:02   #549
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ja, det ser slik ut. Men han søkte så vidt jeg kan google meg fram til permisjon selv. Han hadde tilliten lokalt, hadde han ikke?

Joda. Og han fortsatte jo som ordfører lenge etter at saken eksploderte i media ihvertfall. Jeg mener å huske at det var først da han nektet å møte til avhør hos politiet (men fortsatt stilte til intervjuer) at han søkte permisjon.

 
Gammel 13-10-12, 23:30   #550
Honey
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 190
Honey imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smartHoney imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nå er forsvareren bekymret for at AP sentralt kan komme til å påvirke utfallet av rettsaken, ved å gå ut i pressen med at avsløringene fra gårsdagens rettsmøte ikke er forenelig med videre verv.

Det skulle tatt seg ut om noen brukte pressen for å påvirke utfallet her, altså.

Honey er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 23:52   #551
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Honey, her.

Nå er forsvareren bekymret for at AP sentralt kan komme til å påvirke utfallet av rettsaken, ved å gå ut i pressen med at avsløringene fra gårsdagens rettsmøte ikke er forenelig med videre verv.

Det skulle tatt seg ut om noen brukte pressen for å påvirke utfallet her, altså.

Akk, ja. Ulempen med tveeggede sverd, er at de er... tveeggede. Jeg leste akkurat uttalelsene hennes, og jeg tok meg i å tenke at hun ikke tror på sine egne utsagn en gang. Jeg tror hun har startet på noe hun ikke er spesielt glad for å måtte fullføre. Øygard er skuffet og føler seg dårlig behandlet? Jeg tror hun ler hysterisk og hikstende når hun er alene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 23:57   #552
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hehe, niobe. Tidligere i kveld på en nyhetssending følte han seg utnyttet. Da satt jeg og snøftehiksta. For et fe. Makan.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 00:02   #553
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, nei. Det er klart, det å ha nettsex med en trettenåring går liksom rett inn i boka for hva som passer seg for en ordfører.

Jeg er overrasket over at en ordfører ikke kan sparkes.

Sitat:

Men: Teknisk sett kan Øygard ikke kastes. Aftenposten ba lørdag om en tolkning av lovverket som regulerer ordføreres stilling.

Vi fikk dette svaret fra Kommunal- og regionaldepartementet:

«Det er ikke mulig for et parti å skifte ordfører midt i en valgperiode. Ifølge kommunelovens paragraf 9 velger kommunestyret ordfører for hele valgperioden.»

«Den som ikke uten uforholdsmessig vanskelighet eller belastning kan skjøtte sine plikter i et verv, kan selv søke kommunestyret om fritak for et kortere tidsrom eller for resten av valgperioden.»

Så den som ikke kan skjøtte sine plikter, kan altså kun gjøre denne vurderingen selv? Så om man bruker ordførerstolen i kommunehuset til å kose seg med nettsex med en trettenåring, om man reiser på ferieturer med Color Line og skriver reiseregning til kommunen - så kan man ikke sparkes? Litt som med kongefamilien, man kan gjøre hva man vil av ulovligheter - men jobben mister man ikke?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 00:07   #554
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

4007 nå. Litt pling i hodet jeg også.

Jeg er også pling i hodet. Felles "venner" har jeg også med han, men han har mistet 9 til og er nå under 4000.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 00:29   #555
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg måtte også Facebook-snoke. Det forsvant faktisk et par mens jeg snoka. Dessverre ikke av de to vi har felles. Jeg får lyst til å si noe til dem, kjenner jeg. Om at uansett hva som har eller ikke har skjedd, så begriper jeg ikke at de vil ha en som legger skylden på et barn som venn. Som syns at slike utsagn, slik oppførsel, er ok mellom et barn og en voksen. Hun begynte?! Er han fem år?!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 01:00   #556
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Dette oppsummerte vel 'farsfiguren' ganske greit

http://touch.vg.no/article.php?artid=10062078

Dronningen er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 08:39   #557
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Jeg er også pling i hodet. Felles "venner" har jeg også med han, men han har mistet 9 til og er nå under 4000.

En av de jeg har til felles med ham har iallefall markert seg STERKT i media, så helt hvorfor han enda er venner forstår jeg ikke.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 09:32   #558
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Når Venstre hadde en sak så brukte deb vel ordet tillit om jeg husker riktig. Han ble fratatt sine verv og til tross for at han ble dømt så mente de at de og velgerne ikke skulle ha tillit til denne mannen. Dette er etter min hukommelse, så her kan jeg miligens huske noe galt.

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 10:51   #559
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

På NRKs nettsider forteller en av venninnene til jenta at inspektøren på skolen deres har sagt følgende:

Sitat:

– Avdelingsleiaren sa eg kunne stola på han innanfor skule, men at utanfor skulen var han ven av tiltalte. Då kunne han seia ting som kunne verka sårande overfor meg og tiltalte, seier veninna til den fornærma.

Er ikke dette vedlig, veldig uproft?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 14-10-12, 10:53   #560
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

På NRKs nettsider forteller en av venninnene til jenta at inspektøren på skolen deres har sagt følgende:


Er ikke dette vedlig, veldig uproft?

Rektor på skolen er fremdeles FB venner med mannen. Jeg synes det er veldig besyndelig å så offentlig ta side med mannen når du har jenta og eller venner blandt elevene dine på skolen.

Maz er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no