Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Lukter surt i vaskemaskinen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-11, 23:39   #21
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Hjalp det med natrontrikset?

Muligens. Luktet i allefall annerledes etterpå.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 00:03   #22
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

En kollega hadde samme problem. Servicefolk de tok kontakt med sa det ofte oppstod i maskiner som sjelden kjørte 90graders-maskiner. Så kjør noen sånne i ny og ne.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 09:23   #23
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

En kollega hadde samme problem. Servicefolk de tok kontakt med sa det ofte oppstod i maskiner som sjelden kjørte 90graders-maskiner. Så kjør noen sånne i ny og ne.

Det skal jeg gjøre. Har stort sett vasket på max 60 og en og annen 90-graders innimellom.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:21   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Inspirert av denne tråden kjører jeg nå en 90 maskin.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 12:47   #25
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

I brukermanualen til min maskin står det at en skal la døra stå åpen når den ikke er i bruk for å unngå lukt. 90 graders hjelper på, maskinrens tar jeg et par ganger i året.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 14:57   #26
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Noen ganger kan det "sette" seg lukt i klærne som smitter over fra det plagget til de andre klærne i maskinen når de vaskes.

Det har jeg opplevd med klær som barna har hatt med seg bort.
Vask dem med eddik, da forsvinner det.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 15:38   #27
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

I brukermanualen til min maskin står det at en skal la døra stå åpen når den ikke er i bruk for å unngå lukt. 90 graders hjelper på, maskinrens tar jeg et par ganger i året.

Døra står alltid åpen mellom slagene. Men, vi vasker så ofte at det aldre rekker å tørke helt inn noen plasser.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 18:05   #28
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lukter surt i vaskemaskinen

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Noen ganger kan det "sette" seg lukt i klærne som smitter over fra det plagget til de andre klærne i maskinen når de vaskes.

Det har jeg opplevd også. Ett surt klesplagg kan ødelegge en hel vask!

Har merket at av en eller annen grunn må jeg være nøye med å henge opp rød/rosa/lilla-vasken min med en gang den er ferdig, ellers kan det fort bli litt surlukt av klærne. Har ny maskin, så det lukter ikke av maskina.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no